Vrcholný variant nadväzuje na verziu GT350.
Keď Ford prišiel na trh s modernizovanou podobou ikonického modelu Mustang, na automobilku sa strhla vlna kritiky za nepodarený dizajn. Tlak okolia bol tak veľký, že po istom čase Američania prehlásili, že chystanú vrcholnú verziu navrhnuté, faceliftované svetlomety napokon obídu. Slova nadobudli v tomto momente platnosť, keďže spoznávame novučičké Shelby GT500.
Očakávaná novinka si naozaj ponechala tvar svetlometov a masku zo staršieho vyhotovenia, zvyšok však už podlieha novému, výraznejšiemu bodykitu. Veľké otvorené plochy vpredu, výrazné otvory na kapote, 20" karbónové kolesá či karbónové krídlo sú len tie najviditeľnejšie odlišnosti, zmien je ale oveľa viac.
Do ponuky sa začlenili špeciálne laky (Red Hot, Twister Orange a Iconic Silver), nechýbajú voliteľné rýchle pruhy, spojler s klapkou či širšie zadné kolesá. Hneď v úvode budú na výber dva balíky výbav podľa preferencií zákazníka. Zadné sedačky sú preto voliteľné, rovnako tak kryt prednej kapoty, sklon zadného krídla, prípadne typ pneumatík – Micheli Pilot Sport 4S alebo Pilot Sport Cup 2.
GT500-ka dostala aktívne zavesenie kolies s magnetoreologickými tlmičmi MagneRide, 6-piestové brzdy Brembo so 420-milietrovými kotúčmi, ktoré sú údajne tie najväčšie, aké boli kedy na akomkoľvek americkom kupé použité. To najpodstatnejšie sa samozrejme skrýva pod prednou kapotou – kompresorom preplňovaný 5,2-litrový osemvalec s výkonom až 515 kW / 700 koní. Ide tak o najsilnejší sériový Mustang určený pre bežné cesty v histórii.
Z nuly na 96 km/h dokáže akcelerovať za 3,5 sekundy, pričom štvrť míle dokáže pokoryť za menej než 11 sekundy. Agregát sa pýši vyladeným kompresorom, karbónovým hnacím hriadeľom a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Tremec.