Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
24. januára 2017 o 10:12
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat

TECH FORD MUSTANG
Uložiť Uložené

Legendárny pony car sa dočkal rozsiahlejšieho faceliftu.

Aj napriek tomu, že do Európy sa šiesta generácia ikonického pony caru dostala až približne v roku 2015, k jej celosvetovej premiére došlo už v roku 2013. To, okrem iného značí aj to, že nadišiel ten správny čas na modernizáciu. Faceliftu sa Mustang dočkal práve teraz, no a zmien je relatívne veľa. Ako prvé je to exteriérový dizajn ako taký, ktorý prešiel početnejšími zmenami. Tie najzásadnejšie sa udiali v predných partiách, kde dominujú po novom užšie a hranatejšie svetlomety s ešte agresívnejším podtónom a výrezom zospodu. Úplne nový je nárazník so značným členením a relatívne zvláštnym tvarom - i na viacerých amerických fórach porovnávajú prednú časť 2018-kového Mustangu kvôli akémusi predkusu k známemu psovi Tuna. K decentným úpravám došlo aj vzadu, kde nájdeme pozmenené koncové svetlá s výhradne LED technológiou či vynovený nárazník s robustnejším difúzorom. Novinkou je možnosť už aj v prípade základných vyhotovení osadiť zadnú časť decentným spojlerom. Do ponuky sa začlenili následne nové odtiene farby karosérie (Kona Blue, Orange Fury a Royal Crimson) a dizajny kolies. Len pár dni na to, ako sa ukázalo klasické vyhotovenie, Ford stiahol plachtu aj nad otvorenou verziou Convertible. Tá sa nesie v zásade v zhodnom štýle ako klasické kupé, odlišnosťou je len plátená strecha.

Veľkú pozornosť sústredí Ford do interiéru, kde bude v rámci príplatkovej výbavy možné siahnuť po 12" digitálnych budíkoch, ktoré sú mimochodom vôbec prvými plne digitálnymi budíkmi v rámci tejto automobilky. K vylepšeniu malo dôjsť aj v prípade centrálneho infotainmentu, drobné zmeny evidovať aj na palubnej doske. Zaujímavá zmena sa odohrala pod kapotou, keďže tam už odteraz nenájdete atmosferický šesťvalec s objemom 3,7 litra. Ford prehlásil, že tento agregát má vo výsledku horší výkon aj spotrebu než preplňovaná verzia 2.3 EcoBoost, preto ho z ponuky úplne vyraďuje. Na výber tak bude už len zo spomínaného štvorvalca a veľko-objemovej V8-čky vo verzii GT. V oboch prípadoch pritom došlo k novým nastaveniam, druhý menovaný motor dostal nové vstrekovanie paliva a kompresný pomer zvýšený z 11:1 na 12.1. Podrobné špecifikácie zatiaľ zverejnené neboli, už teraz ale vieme, že veľké veci sa udiali aj v prípade sprevodovania. Základom bude naďalej 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok už ale nedostanete automat s rovnakým počtom stupňov, ale úplne novú, až 10-stupňovú automatickú prevodovku. Ford tak reaguje na vynovené Camaro, ktoré sa pýši rovnakou technikou. GT-čko sa pýši zároveň aktívnym výfukovým systémom, nechýba ale ani podvozok MagneRide, teda adaptívne tlmiče a špičkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 4. Mustang modelového roku 2018 by sa mal na trh v Európe dostať pravdepodobne až budúci rok, aj naďalej ide pritom o celosvetový produkt, keďže bude dostupný až na 148 trhoch, čo je na túto ikonu skutočne veľkolepé.

Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Štvorvalec ostáva, V6 odchádza a V8 posilňuje. Mustang dostal agresívnejšie krivky a až 10-stupňový automat
Zdroj: www.netcarshow.com
Domov
Zdieľať
Diskusia