Kalifornská spoločnosť čelí mnohým žalobám.
Spoločnosť Apple už za svoju existenciu zažila množstvo žalôb. Občas išlo o legitímne sťažnosti a obvinenia, inokedy sa chceli žalobcovia len nabaliť, avšak najnovšia žaloba sa zaoberá marketingovou stratégiou kalifornskej firmy.
Dve osoby podali žalobu na Apple v piatok v americkom štáte Kalifornia, pričom jej hlavnou myšlienkou je fakt, že nové iPhony nie sú ani zďaleka celé pokryté displejom, ako Apple s radosťou propagovalo.
Jedným z hlavných bodov žaloby je spôsob, akým Apple počíta množstvo pixelov na displeji. Svojich zákazníkov podľa žaloby zavádza, pretože do kalkulácie počíta aj rohy, kde displej už nezasahuje, či samotný čierny výbežok na vrchu smartfónu.
V skutočnosti preto iPhone nemá toľko pixelov, koľko Apple propaguje vo svojich katalógoch, keďže po odrátaní nepoužiteľných súčastí ich počet klesá pod oficiálnu hranicu. Nejde o žiadne obrovské rozdiely, ale aj pár milimetrov vie spôsobiť klamlivú reklamu.
Na druhej strane, žaloba sa zaoberá aj spôsobom, ako Apple propagoval svoje nové zariadenia XS a XS Max. Zatiaľ čo celý svet vedel, že minuloročný iPhone X má na vrchu displeja výbežok, Apple zvolilo pri propagácii modelov XS a XS Max zavádzajúce vesmírne pozadie, ktoré výbežok skrylo.
Zákazníci si preto mysleli, že Apple už technologicky pokročilo a výbežku sa zbavilo, ale spoločnosť ich v skutočnosti oklamala, pretože po bližšej obhliadke telefónu zistili, že výbežok zostal schválne ukrytý.
Samotná spoločnosť zatiaľ na otázky o žalobe nereagovala. Osoby za ňou stojace vyzývajú zákazníkov, ktorí sa tiež cítia podvedení a oklamaní, aby sa k nej pridali a spoločne mohli vyvinúť na Apple dostatočný tlak, ktorému nebude môcť utiecť.