Momentálne jedno z najpredávanejších SUV na trhu prichádza v dvoch nových verziách.
Už pri predstavení modelu Karoq bolo viac než jasné, že skôr či neskôr prídu na trh v zmysle tradícií aj ďalšie odvodené verzie. Stalo sa tak presne na prelome letných prázdnin, kedy automobilka Škoda vypúšťa so sveta informácie o terénnejšom vyhotovení Scout a športovo strihnutom Sportline.
Prvý menovaný vnáša na vec vskutku paradoxný podtón - verzie Scout zvyčajne pri modeloch Škody znamenajú možnosť zájsť do ľahšieho terénu, to však deklaruje automobilka už pri klasickom Karoqu ako takom. Karoq Scout pritom nedisponuje väčšou svetlou výškou (183 mm) ani žiadnymi extra prevratnými terénnymi pomocníkmi. Vďaka plastovým doplnkom, ktoré zabezpečujú masívnejší bodykit a ochranu karosérie však minimálne po psychologickej stránke predstavuje Scout pre zákazníkov značne atraktívnejšiu ponuku. Ostatne, dôkazom toho je aj väčší Kodiaq Scout.
Novinka dostala viaceré ozdobné plakety, nové odtiene poťahov sedadiel, tónované zadné sklá, štandardne dodávaný multifunkčný kožený volant, ambientné podsvietenie či pedále z nerezovej ocele. Medzi režimy sa dostal off-road mód, ktorý upravuje odozvu na plyn a sofistikovanejšie pracuje s trakciou. Karoq Scout bude k dispozícii len v troch motorických verziách - 1.5 TSI (110 kW / 150 k) a napokon ako 2.0 TDI s výkonom buď 110 kW / 150 koní alebo 140 kW / 190 koní. Štandardom je pohon 4x4.
Druhá novinka obnáša oveľa viac zaujímavostí. Paket Sportline totiž viacerými detailmi veľmi efektne skrášli exteriér i interiér SUV-čka. Tradične športovo strihnuté vyhotovenie so sebou prináša štýlovejšie nárazníky s minimom nelakovaných plôch, naopak, pridáva nové ozdobné prvky. Už v základe dostane Karoq 18” čierne disky Mytikas, za príplatok je je však možné siahnuť po 19” diskoch v tmavom odtieni. Do čiernej farby je následne zabalená nielen maska, spätné zrkadlá, ale aj všetky lišty a podklad svetlometov.
V interiéri pribudli ozdobné prvky, plakety, zaujímavejšie prešívanie športových sedadiel či multifunkčný volant s perforovanou kožou. Nový je aj športový podklad digitálnych budíkov s centrálnym otáčkomerom. Rovnako ako v prípade verzie Scout, aj Sportline bude k dispozícii len v tých najsilnejších motorizáciách - 1.5 TSI (110 kW / 150 k) a 2.0 TDI (110 kW / 150 koní, respektíve 140 kW / 190 koní). Na výber bude 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová prevodovka DSG, vo všetkých prípadoch bude sila prenášaná na všetky štyri kolesá.
Veľkou novinkou je však príchod motora 2.0 TSI s výkonom 140 kW / 190 koní, ktorý je spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4x4. Výkonný 2-litrový benzínový motor sa tak stane tým najvýznamnejším artiklom, keďže daný agregát v iných vyhotoveniach modelu Karoq nenájdeme. Obe verzie si svojú svetovú premieru odkrútia na blížiacom sa autosalóme v Paríži.