Vylepšená verzia nadobúda reálne kontúry.
Bolo len otázkou času, kedy Renault vyrukuje s ešte vyšperkovanejším hot-hatchom, ako je “klasický” Mégane RS. Ten sme spoznali len nedávno a v týchto týždňoch sa prvé kusy dostávajú k prvým zákazníkom aj u nás. Ako je zvykom, vylepšený variant si pripisuje k názvu dodatok Trophy.
Gro úprav spočíva vo vylepšení techniky. Ako prvé je tu motor - 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec si v tomto prípade prilepšil a po novom ponúka až 221 kW / 300 koni a krútiaci moment 420 N.m. Nárast sily o 15 kW a 30 N.m stojí najmä za upraveným turbodúchadlom a výfukovým systémom. Zajímavosťou a zároveň potešujúcou správou pre priaznivcov manuálnych prevodoviek je fakt, že okrem dvojspojkového EDC-čka bude aj verzia Trophy k dispozícii aj s manuálom (so zníženým krútiacim momentom na 400 N.m).
Pre variant Trophy bude štandardom balík Cup, teda tuhšie nastavený podvozok a v neposlednom rade samosvorný diferenciál Torsen. Vo výbave nechýbajú zadné riadené kolesá 4Control či tlmiče s hydraulickými dorazmi. Mégane RS následne dostal účinnejšie a hlavne o pár kilogramov ľahšie brzdy a 19” disky, kroré sú obuté do pneumatík Bridgestone.
Vo vnútri dominujú športové sedadlá Recaro, ktoré sú zasadené o približne 2 centimetre nižsie k zemi, no a pochopiteľne pribudli viaceré športové detaily a materiály. RS Trophy dokáže skrz vyšší výkon a nižšiu hmotnosť akcelerovať na stovku za 5,7 sekundy, my sme však už teraz zvedaví na to, či sa podarí novému Renaultu Mégane RS Trophy atakovať nový rýchlostný rekord na Nürburgringu, kde to medzi hot-hatchmi posledné roky vrie. Bude Trophy novým kladivom na Civic Type R?