Športový gigant chce byť príkladom pre všetky značky.
Adidas začal klásť väčší dôraz na udržateľnosť svojich výrobkov už pred rokmi. Aj keď svetové značky využívajú v oblečení veľké množstvo polyesteru vďaka jeho výborným vlastnostiam využiteľným pri športe, nemecký gigant verejne prisľúbil, že nasledujúce roky bude usilovne pracovať na eliminácii využívania takzvaného panenského plastu.
Adidas chce do roku 2024 vo všetkých svojich výrobkoch používať výlučne recyklovaný plast, ktorý nebude zaťažovať životné prostredie až tak výrazne, pretože po skončení využívania bude môcť spoločnosť materiál vo výrobe použiť znova.
Výroba však nebude jedinou oblasťou, kde nemecká firma vylúči panenský plast. Znížiť využívanie na nulu chce aj vo svojich kanceláriách, outletoch, skladoch a distribučných centrách, čo by mohlo ročne ušetriť až 40 ton plastu.
Plán dosiahnuť nulovú spotrebu do roku 2024 začína už v tejto chvíli, pretože jeho obmedzovanie nastáva v kanceláriách postupne a spoločnosť odhalila aj to, že nová kolekcia na jar a leto 2019 bude obsahovať už 41 percent recyklovaného polyesteru. Adidas nasleduje kroky značiek ako Starbucks, IKEA či McDonald’s, ktoré vo veľkom prestávajú používať plasty na jedno použitie.
Adidas has committed to using only recycled plastic in its products by 2024 https://t.co/HfJ3ofZXAv pic.twitter.com/Tssxtb9yGU
— CNN (@CNN) 17. července 2018