Štvrtok 21. 6. 2018 meniny má Alojz

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
zdroj: pixabay.com

10 dôvodov, prečo Bratislava zaostáva za západnými mestami. Doprava je príšerná, zábavy málo a minútu od centra máme obchvat

Bratislava ide dopredu, no nie veľmi rýchlo.

12. jún 2018, 20:11

Bratislava ide dopredu, no nie veľmi rýchlo.

Aj napriek tomu, že naše hlavné mesto skutočne milujeme, raz za čas predsa musíme upozorniť na niektoré nedostatky, s ktorými sa Bratislava potýka. Bez poukazovania na problémy sa predsa nič nezmení a navyše vznikne hodnotná diskusia, do ktorej svojimi názormi prispejú domáci, no i obyvatelia z iných krajín. Dnes sme sa pozreli na niekoľko prípadov, v ktorých Bratislava zaostáva za západnými mestami aj napriek tomu, že sa k nim raketovou rýchlosťou približuje.

 

10 dôvodov, prečo Bratislava zaostáva za západnými mestami. Doprava je príšerná, zábavy málo a minútu od centra máme obchvat

Zdevastované cesty 

Nie je žiadnym tajomstvom, že slovenské cesty na tom nie sú práve najlepšie. Východná Európa je na tom síce omnoho horšie, no to ani náhodou neospravedlňuje stav Bratislavy. Kvalitné cesty sú základom kvalitnej infraštruktúry, no v Bratislave sa týmto pravidlom nikto neriadi. Jasné, raz za čas sa nejaká ulica opraví, no s niektorými problémovými úsekmi sa miestni trápia už niekoľko rokov.

Elektromobily v nedohľadne 

Čoraz častejšie počúvame o iniciatíve západných miest, ktoré sa zo svojho centra snažia úplne vytlačiť autá či z celého mestského priestoru naftové motory. Nejde však len o samotnú čistotu ovzdušia v danom meste, no takisto o podporu obnoviteľných zdrojov a znižovanie emisií. Bratislava o ničom podobnom nahlas nehovorí a zatiaľ je jediná forma elektromobilov v hlavnom meste iniciatíva súkromnej spoločnosti na Námestí SNP.

 

10 dôvodov, prečo Bratislava zaostáva za západnými mestami. Doprava je príšerná, zábavy málo a minútu od centra máme obchvat

Bez podpory cyklistov

Autá budú problémom aj pri tomto bode. Existujú aj iné spôsoby, ako sa prepravovať po hlavnom meste, no mestská hromadná doprava či bicykle skrátka nemajú dostatok podpory. Stav cyklodopravy sa v Bratislave výrazne zlepší vznikom bikesharingu, ktorý nám už klope na dvere, každopádne, problémom ostáva fakt, že infraštruktúra chýba. Cyklociest je málo a mnohým ľuďom ostáva len riskovať život na rušných a rozbitých hlavných ťahoch.

 

 

Obchvat dve minúty od centra

Jedným z problémov Bratislavy je, že nemá vonkajší obchvat mesta, diaľnica je potiahnutá cez dva z piatich mostov a miestnych obyvateľov blokujú autá, nákladiaky a kamióny, ktoré obchvatom len prechádzajú. Nultý obchvat je síce vo výstavbe, no jeho efektivita je už teraz spochybnená, mal totiž vyriešiť aj problémy so zápchami na vjazdoch do mesta, čo sa však už niekoľkokrát označilo za nepravdepodobné. Zápchy zo Záhoria, Ivanky, Mostu, Rovinky a oboch diaľnic tak zrejme budú pokračovať aj napriek astronomickej investícii.

 

10 dôvodov, prečo Bratislava zaostáva za západnými mestami. Doprava je príšerná, zábavy málo a minútu od centra máme obchvat

Bolestivé parkovanie

Za parkovaciu politiku v Bratislave by autorovi nikto Nobelovu cenu neudelil. Pokiaľ si domáci, musíš sa dohadovať s úradmi o povolenie parkovať, pokiaľ z centra nepochádzaš, v niektorých prípadoch si priprav aj tisícku eur ročne. Ak tvoja škola či zamestnanie náhodou nemá dostatok parkovacích miest, s parkovaním máš problém a astronomické sumy za parkovanie ťa nútia, aby si auto odstavil kilometre od finálnej destinácie. Na západe fungujú záchytné parkoviská s priamym napojením na hromadnú dopravu, ktoré tento problém hladko riešia.

Komunity nikde

Niektoré zahraničné štvrte sa môžu pochváliť komunitnými projektmi, kde sa ľudia spoločne podieľajú na práci pre krajšie bývanie. Vznikajú miestne záhradky či zábavné udalosti a navyše sa všetci dobre spoznajú. Dobrá komunita je skrátka zárukou šťastnejších obyvateľov, no v Bratislave zatiaľ mesto neprejavuje žiadnu iniciatívu. Miesto toho ostáva všetko na miestnych developeroch, ako napríklad v prípade Nových Nív.

 

 

Mesto v rukách súkromníkov

A súkromní developeri sa týkajú aj ďalšieho problému. Bratislava je tak finančne podvyživená, že si pri vyjednávaní so súkromnými developermi si nemôže dovoliť dupnúť a tvrdohlavo trvať na niektorých požiadavkách. Samotné mesto z rozpočtu nedokáže postaviť nič podstatné, developer tak má navrch a mnoho dôležitých súčastí, ako napríklad infraštruktúra, hluk či parkovanie okolo stavby, končí podľa predstáv developera. Tie však môžu byť ďaleko odlišné od riešení ideálnych pre samotných obyvateľov.

 

Centrum práve neuchváti

Bratislava môže byť pre turistov prekvapivým a príjemným zážitkom v mnohých sférach, no nebudeme si klamať, to centrum by na tom mohlo byť aj trošku lepšie. Budovy na uliciach ako Obchodná, Radlinského, no tiež najluxusnejších ako Laurinská, Michalská či Panská opadávajú, majú problémy s graffiti a stred mesta následne nevyzerá vábivo. Chápeme, že vplyvom komunizmu hlavné mesto o veľkú časť centra prišlo, no o ten kúsok by sme sa mali starať. Naozaj nie je tak veľký.

 
10 dôvodov, prečo Bratislava zaostáva za západnými mestami. Doprava je príšerná, zábavy málo a minútu od centra máme obchvat

Kde je kultúra?

Bratislava je veľkomestom, to si priznajme, no kultúry je tu žalostne málo. A ak aj, zvyčajne ide o čudné slávnosti a dni bohviečoho, ktoré sú zaujímavé len pre dôchodcov či rodiny s deťmi. Pre mladého človeka predstavujú zábavu v Bratislave festivaly a nočné podniky. Rozsiahle námestia hlavného mesta by pritom mohli byť dejiskom toľkých skvelých akcií, koncertov a minifestivalov pre všetky vekové kategórie, no nič podobné sa nedeje (výnimkou je práve jún, kedy sa v jeden víkend koná Urban Art Festival). Na hľadanie inšpirácie však netreba ísť ani na západ, aj taká Trnava je takmer každým víkendom dejiskom fantastických udalostí.

 

Maličkosti, ktoré zabolia

Dáva zmysel, že sa hlavné mesto snaží šetriť peniaze, niekedy nám však ostáva pochybovať o zdravom rozume. Vedel si napríklad, že jediný eskalátor na hlavnej vlakovej stanici, ktorý mimochodom nevedie k vlakovým nástupištiam, ale k električkovým, má otváracie hodiny? Jeho otvorenie sprevádzala obrovská nálož PR, keďže sa na mieste predtým pohyblivé schody nenachádzali, no ani toto riešenie sa pre najfrekventovanejší dopravný uzol v Bratislave práve nehodí. Navyše otváracie hodiny absolútne nedávajú zmysel, električky na mieste zastavujú aj mimo nich. A potom dáva zmysel, že si z toho ľudia robia srandu.

 

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
NAHOR
Diskusia9 komentárov
Diskusia je len pre prihlásených
9 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Branko12. jún 2018, 20:23

To ze sa tu neriesia elektromobily a zakazy vstupu aut so spalovacimi motormi, povazujem za plus. Hrate sa na ekologov, ale to, ze sa ta elektrina nejako musi vyrobit (hadajte ci to je ekologicke :D) a to, ze pouzite akumulatory z elektromobilov velmi zatazuju ziv. prostredie, uz neriesite/nevidite :D

5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Rastislav Paluš14. jún 2018, 16:45

Máš pravdu. Je potrebné maximálne obmedziť vjazd všetkých automobilov do centier miest a nahradiť ich kvalitne fungujúcou MHD a rozsiahlou infraštruktúrou pre cyklistov s dostupným bikesharingom. Tak to robia v najrozvinutejších mestách západnej Európy.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Erik Vernarský13. jún 2018, 8:47

tak tak a už len vyroba jednej baterky do tesly znečisti viac ovzdušia ako celoživotne jazdenie s dodrbanym dieselom zo 70tych rokov :D v Kanade sa vyťažia potrebné veci, dovezie sa to do Europy aby sa z toho vyrobila baterka, baterka poputuje do Japonska aby sa vložila do auta a potom auto poputuje späť do Europy na trh...a hadajte na čom sa to prevaža? na obrovskych dymiacich parníkoch ;) pani ekologovia by sa mali zamyšlať nad inymi vecami ktore znečisťuju omnoho viac životne prostredie ako auta...

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Jozoprockopokusa13. jún 2018, 2:24

:D:D:D:D znecistovanie spalovacich motorov ekologicky co i len porovnavat so znecistovanim pri vyrobe elektrickej energie? ctjb ved to je smiesne...

-4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojDzedo13. jún 2018, 7:54

Smiesny je tvoj kratkozraky komentar kde si ukazal ze do toho vidis hovno s makom.

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
atrrej13. jún 2018, 8:56

Ohľadom parkovacej politiky tak Bratislava nemá jednotnú parkovaciu politiku alebo resp. nemá žiadnu. Momentálne jediná MČ Karlová Ves si to začala riešiť vo vlastnej réžií, čiže neviem na akého autora parkovacej politiky autor článku naráža?? Komunitné centrá tiež vznikajú skôr na úrovni MČ ako celého mesta a k bodu mesto v rukách súkromníkov nemá už vobec cenu sa vyjadrovať. Doporučujem nepísať články z brucha o veciach o ktorých nič neviem.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
jazdimnaferrari13. jún 2018, 9:23

V Kosiciach by sa toto nikdy nestalo.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
420Legalizator12. jún 2018, 22:16

to čo je? nechce sa mi prihlasovať cez mail tak už na pindanie na odpadove clanky kaslem, ale preco toto? to ako keby som povedal : desat nevyhod zivota bez zdravotneho postihnutia. ak by ste chceli produkovať relevantné články, chcelo by to aj nejaké všeobecné kritériá, nielen našupu vycucané fakty . ti poviem stovku takýchto dôvodov prečo je lepšia ako dubaj. takéto pindanie a ponosovanie mám rád, vždy prospelo

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Rastislav Paluš14. jún 2018, 16:47

Do Bratislavy chodím len keď musím a dĺžku návštevy obmedzujem vždy len na vybavenie nevyhnutných záležitostí. Zatiaľ nepoznám žiadne miesto, kde by som sa cítil horšie.

-1 Odpovedať · Nahlásiť
ZOBRAZIŤ ĎALŠIE KOMENTÁRE
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.