Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. februára 2018 o 3:02
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Za tieto reklamy na Super Bowle platili značky aj 15 miliónov eur. Nechýbajú Gordon Ramsay, Jeff Bezos či urážky konkurenčných spoločností

ZAUJÍMAVOSTI AMERIKA SUPER BOWL USA
Uložiť Uložené

Čo si pripravili Pepsi, Coca-Cola, Amazon, M&M či Skittles?

Aj keď na Slovensku sú reklamy poväčšine len otravným doplnkom televízie a internetovej tvorby, v zahraničí do nich tečie omnoho viac financií, čo sa odráža aj na kvalite. Už 4. február je najväčším reklamným sviatkom. V USA sa totiž koná Super Bowl a už dlhé roky médiá sledujú väčšmi sprievodné reklamné spoty než samotný zápas. Reklamy totiž majú dosah aj 111 miliónov unikátnych ľudí. Za 30-sekúnd priestoru musí každá spoločnosť zaplatiť 5 miliónov dolárov, čo rozhodne nie je malá suma. Taký Amazon tak obetoval aj 15 miliónov eur.

Inými slovami, každá firma tak zozbiera svojich najlepších ľudí, najme tie najprestížnejšie agentúry a vyprodukujú skutočné veľdielo, ktoré má osloviť milióny divákov. Značky používajú celebrity, kupujú známu hudbu a využívajú všetky možné marketingové triky, len aby sa ich investícia oplatila. Mnohé spoločnosti však už svoje reklamy premietané na Super Bowle zverejnili ešte pred akciou, vďaka čomu sa môžeme pozrieť na to najlepšie z medzinárodného sviatku reklamy.

Amazon

Úplne prvé predstavenie Amazonu na Super Bowle sa nesie v zastúpení celebrít ako Sir Anthony Hopkins, Gordon Ramsay či Cardi B. Alexa stratí svoj hlas, tak ju musí zastúpiť samotný šéfkuchár Gordon, ktorý z otázok ľudí rozhodne nie je nadšený. Video nie je oficiálny upload Amazonu, keďže ten ho v Európe nesprístupnil.

Budweiser

Značka piva Budweiser je známa i v Európe, pre svoju novú reklamu sa však rozhodli produkovať niečo iné než zlatistý mok. Budweiser bol veľmi aktívny pri katastrofách súvisiacich s karibskými a americkými hurikánmi. Postihnutým ľuďom zabezpečili obrovské množstvo surovín nutných pre prežitie a práve to sa rozhodli znázorniť v ich miliónovom spote.

Sprint

Americký telekomunikačný trh je rozdelený medzi viacero firiem a jednou z nich je aj Sprint. Ten vo svojej superbowlovej reklame priamo naráža na najmocnejšieho konkurenta Verizon. Ten je podľa Sprint Corporation predražený a rovnako spoľahlivý, čo vtipne potvrdí aj umelá inteligencia vymknutá z kontroly.

Skittles

Rozhodne najoriginálnejší nápad pre reklamu na Super Bowl dostala reklamná agentúra stojaca za Skittles. Podľa nich je to, čo nemôžeš vidieť, často zaujímavejšie než to, čo vidí každý. Skittles tak vyprodukovalo reklamu, ktorú uvidí len jeden jediný človek, náhodne vylosovaný americký tínedžer. Ten si na Super Bowle reklamu pozrie, no nikto ju nebude sledovať s ním. Uvidia len jeho reakciu v živom prenose.

M&M

Kto by povedal, že je život sladkého cukríka tak náročný? Nuž, vďaka 30-sekundovému spotu od M&M nahliadneme do zákulisia ich života, a to s poriadnou dávkou humoru. M&M si navyše robia srandu z ich neobľúbeného červeného cukríka, ktorí ľudia naozaj nemajú v obľube. Výkriky "Nikto ma nechce zjesť!" sú tak naozaj trefou do čierneho.

Pepsi

Pepsi je svojimi reklamami priam preslávené a po fiasku s Kendall Jenner sa rozhodli pre niečo konzervatívnejšie. Kolový nápoj je podľa energickej reklamy pre každú generáciu, či už ide o starých ľudí alebo mladých hipsterov.

Coca-Cola

V podobnom duchu sa nesie aj reklama od najväčšieho konkurenta Pepsi - od Coca-Coly. Tá vyznáva jedinečnosť každého z nás, no tiež pripomína, že americká Coke nás aj napriek našim odlišnostiam všetkých spája.

Wendy's

Zdá sa, že celá marketingová stratégia amerického fastfoodového reťazca Wendy's je postavená len na znevažovaní ostatných značiek s rýchlym občerstvením, no všetko vychádza podľa plánu. Tentoraz sa stal ich obeťou opäť McDonald's, ktorý to schytal za zmrazované mäso.

Wix

Internet nám dnes pomáha so všetkým a pokiaľ začínaš nový biznis, bez kvalitnej webovej stránky to jednoducho nepôjde. Americké youtuberské duo Rhett & Link energicky promujú známu službu Wix, kde si môže webstránku vytvoriť každý bez akejkoľvek námahy či potreby programovania.

Domov
Zdieľať
Diskusia