Párty za skoro dva milióny sľubuje veľkolepý zážitok.
Silvester sa dá tráviť naozaj rôzne, no tí, ktorí nevedia, čo s peniazmi, si môžu dopriať luxusnú miliónovú zábavu. Sami si ju pritom vymýšľať vôbec nemusia, na to sú iní. Napríklad americký obchodný dom Neiman Marcus.
Neiman Marcus nechce ponúkať to, čo tisíce ďalších obchodníkov. Dôležité je odlíšiť sa, no zakladateľ obchodu Stanley Marcus to zobral až doslovne. To, čo dokáže obchod ponúkať, je totiž za hranicou ľudskej fantázie.
V prípade silvestrovskej zábavy rozhodne netreba čakať pobyt na chate a iné spôsoby trávenia posledného dňa v roku po vzore bežných smrteľníkov. Vďaka Neiman Marcus totiž môže majetný zákazník zažiť okázalú párty priamo v hoteli na Times Square, kde si môže so sebou vziať až 300 hostí. Samozrejme, za to si už treba niečo priplatiť, v tomto prípade 1,6 milióna dolárov.
Silvestrovská párty zahŕňa ubytovanie v hoteli Knickerbocker, večeru, fantastický výhľad na mesto aj oslavu na streche. Okrem toho budú mať hostia k dispozícii spa či súkromného dídžeja. Obchodný dom sľubuje, že 80-tisíc dolárov z celkovej ceny pôjde do jeho nadácie.
Ale Neiman Marcus je extravagantnou i dosť drahou ponukou darčekov dobre známy. Luxusné veci i zážitky sú súčasťou jeho vianočného katalógu, ktorý je každý rok mimoriadne očakávaný. Práve tam sa objavila ponuka veľkolepej párty na Times Square. Niektoré zážitkové darčeky sú však podstatne lacnejšie a vyzerajú tiež zaujímavo.
Napríklad výlet do Zambie za 300-tisíc dolárov, kde možno navštíviť smaragdovú baňu, a to v spoločnosti klenotníka Stephena Webstera. V balíčku je zahrnutý aj výlet k Viktóriiným vodopádom a cesta končí v Londýne vo Websterovom štúdiu a pri večeri s ním a jeho manželkou.
Za desaťnásobne nižšiu sumu, „len“ 35-tisíc dolárov, sa dá zaletieť si vrtuľníkom ponad pláže Los Angeles a Malibu. Cieľom je nájsť dokonalý záber, o ktorý sa postará fotograf Gray Malin. Záujemcovia potom budú môcť stráviť pár dní v Santa Monice.
V katalógu sú však aj „tradičnejšie“ darčeky ako napríklad luxusné oblečenie i doplnky alebo gumené medvedíky s príchuťou šampanského za pár desiatok dolárov. Nájsť sa tam dá aj dizajnová chladnička za 50-tisíc dolárov.
Tento rok už ide o 91. vydanie vianočného katalógu od Neiman Marcus. Prvý bol zverejnený v roku 1926 a išlo skôr o 16-stranovú brožúru pôvodne určenú ako vianočná karta pre najlepších zákazníkov.
Vianočný katalóg dokázal odjakživa vyvolať pôsobivý dojem, stal sa už legendárnym symbolom atraktívnych, ale aj tajomných darov, samozrejme, určených pre tých, ktorí nemajú hlboko do vrecka. Hovorí sa, že darčeky z tohto katalógu dokážu splniť tie najdivokejšie sny a potešiť aj toho, kto už má naozaj všetko. Pri listovaní si jeho stránkami je jasné, prečo.