Koncernový úpravca už medzičasom ponúka svoje služby aj v prípade značky Škoda.
Škodu Octaviu si nemusíme absolútne predstavovať, nakoľko v našich končinách ide spolu s Fabiou o predajne dlhodobo najúspešnejšie vozidlo. Obdobne to platí aj v prípade verzie RS, ktorá je jednoznačne najvyhľadávanejším športovým autom (alebo ak chcete športovo strihnutým autom) u nás. Iste, teraz sa budú viacerí chytať za hlavu, že spojenie Octavia RS a športovanie veľmi dokopy nejdú, tak či onak treba uznať, že pomer ceny a výkonu hovorí jasnou rečou, i keď... Paradoxne, práve v rámci koncernu prišiel odstupom času azda najväčši konkurent, a to Seat Leon Cupra, a ani na taký Golf R by nebolo dobré zabudnúť. Problém totiž je, že Octavia RS vie ponúknuť maximálne 245 koní a pritom na rozdiel od silnejších koncernových súrodencov ráta s identickým agregátom 2.0 TSI. Veci sa však menia, do hry totiž vstupuje známy úpravca, ktorý výraznou mierou rieši výkonnostný deficit.
Reč je o ABT, teda tunerovi, ktorý je síce známy svojou koncernovou tvorbou, v prípade značky Škoda ide skôr o raritu než tradíciu, že ponúka svoje balíky úprav. Najnovšie však zjavne dobieha zameškané a úpravca nám servíruje vylepšenia pre relatívne nedávno faceliftovanú Octaviu RS. Podstatou je balík ABT Engine Control, ktorý sa zameriava na úpravu motora s výsledným výkonom až 315 koní a 450 N.m, čo už sú naozaj trochu iné čísla. Akcelerácia na stovku takto upravenej Octavii s manuálnou prevodovkou trvá miesto 6,7 sekundy rovných 6 sekúnd, s automatom či vo verzii kombi je napokon šprint o 0,1 s pomalší. Ďalej došlo pochopiteľne k úprave podvozka, ktorý je o ďalšie 2 centimetre znížený, o obutie sa pritom starajú 19” disky v dizajne DR či ER-C, v závislosti či chcete tmavé alebo svetlé vyhotovenie. Iné optické vylepšenia nečakajte, čo sa napokon odzrkadľuje aj na cene. ABT si za danú úpravu vypýta 3580 €, čo v zásade nie je veľký peniaz, najmä ak vieme, že za obdobnú sumu dostanete normálne len o 15 koní silnejši variant RS 245.