Momentálne pracujú na vlastnej aplikácii a pripravujú novú kolekciu okuliarov.
Pravidelne ti ponúkame príbehy mladých Slovákov, ktorí zobrali nohy na plecia a odišli hľadať svoje šťastie do zahraničia a mnohí z nich sú naozaj úspešní. Avšak stále existuje zopár ľudí, ktorí sa zo zahraničia vrátili a doniesli k nám niečo, čím sa rozhodli preraziť na domácej pôde. Je obdivuhodné, že aj napriek tomu, ako väčšina zvykne nadávať či už na našu politiku, systém alebo že to tu jednoducho celé nefunguje a zarobiť sa tu podľa nich nedá, stále sa nájde hŕstka, ktorá tento mýtus zborí a my sme za to vždy veľmi radi.
Príbeh mladých Slovákov, ktorí študovali v zahraničí, jeden z nich sa zamestnal na opačnom konci sveta, priniesol zaujímavú ideu, predstavil ju svojim “zasväteným” a uskutočnil projekt eyerim, ktorý sa za dva roky pôsobenia stihol rozrásť do viac ako 18 krajín sveta. Ak sa pýtaš aký produkt je za tým, odpoveďou sú okuliare. O tom, ako si títo Slováci doniesli trend až z ďalekej Ázie domov na Slovensko si prečítaj v rozhovore, ktorý nám poskytla spoluzakladateľka eyerim, Andrea Zahurancová.
Myšlienka sa zrodila až v ďalekej Malajzii
Martin Zahuranec, jeden zo spoluzakladateľov eyerim, počas štúdia vo Viedni dostal ponuku pracovať vo Vietname. Akonáhle okúsil pracovný život, do školy sa mu veľmi vracať nechcelo a biznis ho pohltil natoľko, že jeho ďalšie kroky viedli do Malajzie. Tam pracoval pre e-shop, ktorý predával taktiež optiku. Spoznal sa tam s kolegyňou Yassaman a obaja sa zhodli v túžbe podnikať a vytvoriť si niečo vlastné. Nadobudnuté skúsenosti im otvorili možnosti a Martinovi nechýbal ani kúsok odvahy na to, aby si svoju ideu začal realizovať niekde, kde to predsa len lepšie pozná. Doma na Slovensku.
„Jedného dňa mi Martin zavolal s tým, že by chcel tento projekt skúsiť s nami zrealizovať. Mne sa to hneď zapáčilo a spolu s Braňom sme sa do toho pustili. Keď sa Martin a Yass vrátil z Ázie na Slovensko, my s Braňom sme už mali predpripravenú pôdu na dobrý štart. Následne sme spolu začali zháňať marketingových a logistických partnerov, developerov na web, začali realizovať prvé photoshooty a design sme si robili v podstate na kolene. Všetko sme si robili sami, nemali sme žiaden rozpočet, iba našetrené úspory a zo začiatku sme ani len netušili, či sa to vôbec uchytí.”
O svojom nápade dokázali presvedčiť investorov a momentálne je eyerim v 18 krajinách
Čerství mladí podnikatelia oslovili investorov a predstavili im svoje plány, presvedčili ich o možnom úspechu, uzavrel sa deal a do troch mesiacov mal eyerim svoju prvú investíciu. Vďaka investícii boli schopní ísť hneď na začiatku do 9 krajín sveta. Ich najperspektívnejším trhom sa stala Škandinávia a prekvapivo je eyerim veľmi úspešný aj na Slovensku.
„Bolo pre mňa prekvapením, ako sa ľudia na Slovensku zaujímajú o svoj zovňajšok a naozaj ich baví móda. Trh u nás je veľmi silný a máme doma veľa stálych zákazníkov. “
Multikultúrny tím mladých ľudí
eyerim je aktuálne v 18 európskych krajinách a v blízkej dobe sa chystá expandovať do ďalších.
„V každej krajine máme svojho country managera, ktorý sa tam stará o fungovanie obchodu na danom trhu. Všetko predávame online a celkovo fungujeme zo Slovenska, kde sa náš mladý tím stále rozrastá a to nás veľmi teší. V blízkej dobe budeme musieť vymeniť aj priestor, nakoľko sa už veľmi nepomestíme. eyerim je taká veľká multikultúrna rodina a my sa snažíme podobne rodinne pristupovať aj k svojim zákazníkom.”
Čo je eyerim family a kto je jej súčasťou?
„Či už sa jedná o fashion bloggerov, umelcov, alebo športovcov od snowboardistov cez škandinávskych triatlonistov až po kanoistky, snažíme sa podporovať mladých športovcov a zoskupovať ich pod našu značku. Nakoľko máme v ponuke kvalitné kusy športových okuliarov, tak chceme, aby sa aj týmto spôsobom naša značka dostala do povedomia.”
Podpora športových talentov s eyerim okuliarmi
„Idea prišla s tým, že je veľa šikovných športovcov, ktorých štát až tak nepodporí, výbava je predsa len drahá a bola by škoda, keby sa mladé športové talenty na Slovensku ďalej nerozvíjali. Tak sme sa rozhodli, že ich budeme podporovať produktami.”
V ponuke majú viac ako 70 značiek a vyberie si naozaj každý
Značky ako Ray-ban, Gucci, Marc Jacobs, Oakley a mnoho ďalších si môžeš nájsť v ponuke až 20 000 dioptrických, slnečných alebo športových okuliarov. Či si už trendsetter alebo jednoducho potrebuješ svoje dioptrie na každodenné prežitie a trendy ťa veľmi nezaujímajú, svoje si na eyerim nájde vraj každý.
„Niektorí naši stáli zákazníci to robia aj tak, že si objednajú niekoľko kusov naraz, a ktoré sa im nepáčia alebo jednoducho nesedia, tak nám ich vrátia. Nemáme s tým žiaden problém, garancia vrátenia tovaru je do 30 dní a my sme len radi, že sa k nám klienti radi vracajú.”
Snažia sa podporovať aj lokálnych výrobcov a zaraďovať aj menšie značky do svojho portfólia.
„Lokálni výrobcovia sú pre nás veľkým osviežením a práve rozbiehame spoluprácu s výrobcom, ktorý je síce zo susedného Rakúska ale oslovila nás jeho práca. Vyrába rámy z rôznych druhov kameňa.”
eyerim už aj ako značka trendy okuliarov
Momentálne makáme na aplikácii, ktorá by ľuďom uľahčila celkový proces kúpenia okuliarov. Keď si nechá klient zmerať zrak, hodnoty môže rovno vpísať do aplikácie a my mu vieme rovno jeho šošovky vyhotoviť. Stále sa snažíme technologicky napredovať a pracujeme aj na vlastnej kolekcii slnečných okuliarov eyerim. Snáď sa z nej budeme tešiť už začiatkom budúceho roka.
Chceš vlastniť štýlové okuliare na každú sezónu? Eyerim je miestom, kde si každý nájde tie svoje a my ti ako bonus ponúkame exluzívnu zľavu 10 % na všetko. Stačí pri nákupe zadať kód REFRESHER10.
Pozri si výber trendy okuliarov eyerim na ich web stránke alebo ich sleduj na Instagrame.