Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. júna 2017, 18:08
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW odhalilo úplne novú X3-ku, vrátane 360-koňovej verzie M40i

TECH BMW X3
Uložiť Uložené

Mníchovské stredne veľké SUV najnovšej generácie je realitou.

Aj napriek tomu, že tento rok môžeme v prípade BMW označiť za rok 5-kového radu, po dnešnom dni spoznávame ďalší mimoriadne dôležitý model z Mníchova. X3 totiž patrí rozhodne k základným pilierom značky a v časoch, kedy sú SUV-čka veľkým hitom je prítomnosť tohto stredne veľkého modelu nevyhnutnosťou. Tretia generácia je tak po uplynulých hodinách realitou, my vám však pritom týmto článkom neprinesieme len základne informácie ako je zvykom, ale v predpremiére aj prvé dojmy z Mníchova, nakoľko tam sme si mohli novú iks-trojku pozrieť detailnejšie naživo ešte pred samotným odhalením. Pravdu povediac, veľké zmeny minimálne po stránke dizajnu sa veruže nečakali, najnovšie pokračovanie je ale značne odlišné od predchodcu a estetických zmien je viac než dosť. Áno, charakteristický tvar bočnej siluety ostáva pochopiteľne viac-menej zachovaný, avšak oba konce vozidla prešli citeľnými zmenami.

Za všetko treba spomenúť najmä prednú časť karosérie, predovšetkým teda kapotu, ktorá je o čosi nižšia a vystupuje podstatne aerodynamickejším tvarom. Ostatne, za zmienku stojí skutočnosť, že nová generácia sa pýši koeficientom odporu vzduchu len 0,29 Cx, takže modernejšie a atraktívnejšie tvary nie sú len na okrasu, ale plnia aj funkčnú stránku. Čelným partiám dominujú hranatejšie tvarované svetlá s tradičnými angel eyes, pričom pokiaľ ide o techniku, tak v základe sú v ponuke bi-xenónové svetlá a následne za príplatok full-LED technológia. Navyše, je očividné, že v prípade SUV-čiek čelné svetlomety naďalej nebudú prepojené priamo s maskou, ako je tomu v rade 3, 5 či 7. Aj tu ale ľadvinky podstatne nabrali na rozmeroch, dokonca sa pýšia aj technológiou aktívnych klapiek, ktoré sa otvárajú podľa potrieb a privádzajú tak vzduch k motoru.

 

Ako je už dlho zvykom, na výber bude elegantná línia (Luxury) a zároveň športové vyhotovenie (M Sport). Úplnou novinkou v portfóliu je však ostrá, nielen na pohľad ešte športovejšia verzia M40i, ktorá bola doposiaľ doménou len X4-ky. Vo všetkých prípadoch sme svedkami prepracovaných nárazníkov, ktoré kombinujú súčasné dizajnové trendy BMW. Úplne nová je však platforma, s čím súvisí nielen úbytok hmotnosti o 55 kilogramov v závislosti od verzie, ale aj natiahnutie rázvoru až o 55 milimetrov. O obutie sa postarajú 18 až 21" disky najrôznejšieho druhu. Zaujímavosťou je, že narozdiel od úhlavných nepriateľov - GLC od Mercedesu a Q5 od Audi, X3-ku nie je možné vybaviť vzduchovým podvozkom. Jej svetlá výška je však aj napriek tomu na úrovni slušných 205 milimetrov. Tvar zadného C-stĺpika ostáva bez veľkých zmien, naopak, koncové svetla prešli podstatne väčšími zmenami. Už na prvý pohľad si tak môžeme všimnúť prepracovaný tvar s efektnou grafikou. Ďalej sme sa dozvedeli napríklad aj to, že veko batožinového priestoru je už v štandarde plne elektricky ovládané, zatiaľ čo taká panoramatická strecha je medzigeneračne až o 12 centimetrov dlhšia.

 

BMW odhalilo úplne novú X3-ku, vrátane 360-koňovej verzie M40i
Zdroj: BMW / Jesse Posch Photomedia

Azda najväčším progresom prešiel interiér, kde hneď badať to, že ide o úplne nové auto. Nanovo nadizajnovaná palubná doska sa nesie vo veľmi modernom duchu, pričom jej dominantou je nielen úzky profil, ale aj až 10,25" dotyková obrazovka. Ide tak o najnovšiu generáciu iDrivu, ktorý aj v tomto prípade dostal nielen ovládanie gestami, nastaviteľné gadgety v štýle smartfónov, ale aj perfektný 3D náhľad pre parkovacieho pilota. Slovami chváli netreba šetriť ani na multifunkčný volant s hrubším vencom, čím sa Bavori stále držia svojich športových tradícií. Samozrejme, za príplatok v ponuke nájdeme plne digitálne budíky či až 3-zónovú klimatizáciu. Aj vnútrajšok je teda podstatne krajší a modernejší, evidovať však aj väčšiu priestrannosť, najmä v zadnej časti, a to či už na nohy alebo hlavu. Posed za volantom je pritom na pomery danej triedy o čosi nižší, čo je len a len ďalší dôkaz väčšieho zamerania na športovosť. Interiér napokon uzavrime informáciou o veľkosti batožinového priestora - 550 až 1600 litrov.

 

BMW odhalilo úplne novú X3-ku, vrátane 360-koňovej verzie M40i
Zdroj: BMW / Jesse Posch Photomedia

Paleta pohonných jednotiek je v podstate dobre známa, povedať však treba, že pohon všetkých kolies xDrive a 8-stupňová automatická prevodovka je štandardom pre všetky verzie. Medzi klasickými benzínovými variantmi bude dominovať už len 2-litrový štvorvalec - 20i (135 kW / 184 k) a 30i (185 kW / 252 k), tradičný benzínový šesťvalec je teda výhradne v novinke X3 M40i, kde disponuje výkonom až 265 kW / 360 koní a akceleráciou na stovku len za 4,8 sekundy. BMW tak reaguje na nové GLC 43 a SQ5, kuloárne správy však hovoria, že do úvahy teoreticky prichádza aj plnohodnotné X3 M, teda konkurent 63-kového GLC. Či však Mníchovčania naozaj pristúpia na túto vysokú hru, je otázne. Naftové agregáty zastupuje dvojica vyhotovení s odlišnými jednotkami - štvorvalcové 20d (140 kW / 190 k) a šesťvalcové 30d (195 kW / 265 k). Nuž, BMW sa s novou X3-kou posunulo veľkým krokom dopredu, nechajme sa prekvapiť, ako sa jej bude dariť vo vodách konkurencie. Dodajme, že autosalónová premiéra bude vo Frankfurte, prvé kusy sa na trhu ukážu do konca roka.

Domov
Zdieľať
Diskusia