Niekdajšie BMW 5 Gran Turismo sa po novom už začleňuje medzi 6-kové modely.
BMW radu 5 Gran Turismo nepriala verejnosť priam najlepšie, odstupom času si však tento variant kombinujúci komfort a luxus získal relatívne slušnú priazeň zo strany zákazníkov. Už nejaký ten piatok je jasné, že príchod nového radu 8 do veľkej miery ovplyvní modelový rád 6, keďže ten sa už v budúcnosti zaobíde bez tradičného kupéčka. No a nielen namiesto neho sa medzi 6-ky zaradí nástupca modelu 5 GT, teda novinka 6 Gran Turismo, ktorú práve teraz spoznávame. Hlavný tvar a koncepcia karosérie ostáva naďalej v podobnom znení, medzigeneračne však veľké GT-čko miestami nabralo na atraktivite, čoho dôkazom sú decentne dynamickejšie krivky. Strecha smerom vzad padá o čosi skôr, čím sa BMW snaží docieliť ešte väčšiu podobnosť s kupéčkami. Ani teraz tomu však nie je inak a ide o lifttback, ktorý vychádza nielen tvarovo ale aj technicky z novej 5-ky. Zaujímavosťou je, že bezrámové riešenie dverí síce ostáva, veko batožinového priestoru sa už neotvára na dva spôsoby, ale len jeden - ide o plnohodnotné piate dvere, čiže sa otvárajú spolu s oknom. Medzigeneračne došlo zároveň k značnému zlepšeniu aerodynamiky, nakoľko novinka disponuje koeficientom odporu vzduchu len 0,25 (predtým 0,29), za čo nemalou mierou môžu aj aktívne klapky vpredu a výsuvný spojler vzadu.
Samozrejme, svalnatý vzhľad prednej časti podčiarkujú typické ľadvinky, na ktoré sú napojené predné svetlomety, čím vytvárajú súvislý pás zdôrazňujúci šírku vozidla. Štandardne dodávané LED svetlomety pre tlmené aj diaľkové svetlá dopĺňajú denné LED svetlomety. Ich kruhový tvar sa hlási k ostatným novým vozidlám značky BMW. Tento štylistický prvok sa ešte viac prejaví v prípade použitia príplatkových adaptívnych LED svetlometov. Horizontálne priečky vytvárajú dizajnové spojenie medzi vnútornými kruhmi svetlometov a ľadvinkami, čím posilňujú široký a dynamický výraz prednej časti. Súčasťou palety funkcií adaptívnych LED svetlometov je aj variabilné smerovanie svetelného lúča, adaptívne a zákrutové svetlomety a BMW Selective Beam - neoslepujúce diaľkové svetlomety s dosahom svetelného lúča až do 500 metrov. LED-ky nechýbajú ani vzadu, kde navyše zaujme prepracovaná grafika s 3D efektom.
Rázvor s dĺžkou 3070 milimetrov naznačuje, že dominantou tohto modelu bude práve vnútorná priestrannosť, a to najmä v porovnaní s klasickou päťkou. S ňou 6 GT zdieľa dizajnový návrh palubnej dosky - 10,25" dotyková obrazovka, ovládanie gestami či plne digitálne budíky. Kokpit je tak orientovaný na vodiča, nechýbajú vysoko kvalitné a dôsledne vyberané a spracované materiály. Spomenúť pritom treba, že už v samotnej základnej výbave bude vnútrajšok čalúnený kožou Dakota, ktorá v závislosti od výbavy dostane rôzne farby či spracovanie. Za príplatok bude k dispozícii viacero verzií koženého čalúnenia Exclusive Nappa. Dominantou GT-čka bude predovšetkým priestrannosť a komfort na zadných sedadlách, nehovoriac o batožinovom priestore - po novom sa bavíme o objeme až 610 litrov, čo je až o 110 litrov viac ako tomu bolo doteraz. Zadné sedadlá sú pritom delené v pomere 40:20:40, po ich úplnom sklopení tak vznikne až 1800 litrov.
Motorová paleta zatiaľ počíta s trojicou verzií. Základom bude benzínový 2-litrový štvorvalec vo variante 630i s výkonom 190 kW / 258 koní. Nasledovať ho bude 3-litrový šesťvalec 640i s výkonom 250 kW / 340 koní, ktorý bude po ruke aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Naftovú ponuka zatiaľ zastrešuje len verzia 630d, ktorej podstatou je dobre známy šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní. Aj v tomto prípade je v ponuke pohon sDrive aj xDrive. Všetky modely sa pritom spoliehajú výhradne na 8-stupňovú automatickú prevodovku. BMW pritom tvrdí, že vďaka intenzívnym úpravám podvozka je nové 6 Gran Turismo citeľne obratnejšie a zároveň má aj lepšie jazdné vlastnosti. K jemnému vyváženiu medzi dynamickou ostrosťou a komfortom prispieva aj predná náprava s dvojitými trojuholníkovými ramenami a zadná päťprvková náprava. Predná náprava účinne eliminuje vplyv pruženia na riadenie, čo sa prejaví najmä pri razantnom bočnom zrýchlení. Asi nikoho neprekvapíme, keď napíšeme, že autosalónová premiéra sa odohrá na jeseň vo Frankfurte.