Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
4. júna 2017 o 11:44
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Najočakávanejšie Audi roku poodhaľuje revolučnú techniku. Veľkým tajomstvom už nie je ani výzor

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Vlajková loď značky chce vsadiť najmä na nové technológie.

Ingolstadtskú automobilku čaká v nasledujúcom období veľká modelová ofenzíva. Audi tak ide cestou postupnej medzigeneračnej výmeny, keďže modely A4, A5, ale aj Q5 a Q7 sa nových vyhotovení už dočkali. Všetká pozornosť sa teraz upriamuje na vozidlá A6, A7 a hlavne A8. Nedá sa tomu ani čudovať, nakoľko zatiaľ čo konkurenčné BMW a Mercedes-Benz vykazujú rekordné predaje, Audi sa v prvých mesiacoch tohto roku s predajom prepadá o 6,7 %. Najmä nová vlajková loď značky je už niekoľko rokov očakávaným artiklom, keďže Nemci jej príchod už neraz odložili. My však už vieme, že k oficiálnemu odhaleniu definitívne dôjde 11. júla na špeciálnej akcii Audi Summit v Barcelone, kde sa zároveň odohrá nový formát prezentácií značky. Dôležitejšie však je, že A8-čka príde s obrovskou plejádou noviniek a inovácií, ktoré naznačia budúce smerovanie modelov so štyrmi kruhmi v maske. Čo-to sme sa už medzičasom dozvedeli, k známym informáciám sa ale na povrch vynárajú stále ďalšie a ďalšie, pričom najmä tie najnovšie si zaslúžia pozornosť.

Odporúčané
Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd 27. septembra 2023 o 10:00

Zaujímavosťou je, že hliník v prípade karosérie je zjavne na ústupe, čo je pre Audi vcelku prekvapivá informácia, keďže práve táto automobilka vynikala v ľahkých a zároveň tuhých hliníkových karosériách. Karosériu novej A8-čky bude tvoriť hliník už "len" z 58 %, do popredia sa tak prederie ultravysokopevnostná oceľ, karbón, horčíková zliatina a plasty výstužené uhlíkovými vláknami. Samotná karoséria by mala byť teda paradoxne ťažšia o približne 50 kg než súčasný model (váha údajne poskočí z 231 na 282 kg), dá sa ale očakávať, že vozidlo ako také bude predsa len vo finále o niečo ľahšie. Nová koncepcia a materiály sú odpoveďou na príchod elektrických verzií, a teda modelov s ťažkými akumulátormi, ktorým musí byť vyladená a prispôsobená tuhosť a pevnosť karosérie. 

Najočakávanejšie Audi roku poodhaľuje revolučnú techniku. Veľkým tajomstvom už nie je ani výzor
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ako sa už povráva dlho, A8 má byť priekopníkom v autonómnej jazde. Vyzerá to tak, že štvrtá generácia luxusnej limuzíny bude prvým sériovým automobilom s treťou úrovňou automatizovaného riadenia. To znamená, že vozidlo zvládne úplne samo jazdiť najmä po diaľnici a vodič bude vyzvaný k prevzatiu riadenia len v nebezpečných a krízových situáciach. Problémom však opúť bude (nielen) Európska únia a teda známe Viedenský dohovor z roku 1968 - jasne vyžaduje, aby každé vozidlo malo svojho vodiča, ktorý ho musí ovládať. Inými slovami, Audi síce bude mať technológiu s možnosťou plne autonómneho riadenia (na diaľnici), na bežných cestách systém nebude môcť byť homologovaný a teda aktivovaný. Audi ale vie, že zákony sa budú čoskoro meniť a dokonca v domovskom Nemecku sú už na stole viaceré zmeny - horná komora parlamentu chystá zmeniť Viedenskú zmluvu, aby po nemeckých cestách mohli jazdiť vozidlá schopné tretej a poslednej, teda štvrtej úrovne automatizovaného riadenia. Išlo by tak o automobily, ktoré zvládajú samé reagovať aj na zložité jazdné situácie na cestách nielen nižších tried, ale aj v mestách. 

Odporúčané
Najväčšie SUV od Audi prešlo modernizáciou, vynovená Q8-čka má nové laserové svetlá a silné motory pod kapotou Najväčšie SUV od Audi prešlo modernizáciou, vynovená Q8-čka má nové laserové svetlá a silné motory pod kapotou 8. septembra 2023 o 15:30

Na takýto scenár si budeme musieť ešte nejaký ten rôčik počkať, ostatne, je to najmä o ľudoch - pri preberaní takýchto automobilov bude nutné zaškolenie a zároveň sa dá očakávať, že súčasťou vozidiel budú čierne skrinky. Tak či onak, práve nová A8-čka má byť autom, ktoré sa k tomuto scenáru priblíži najbližšie. Predbehnúť ma tak aj triedu S od Mercedesu, ktorá je aj po facelifte "len" na druhej úrovni autonómneho riadenia, keďže v Stuttgarte novšie technológie nechcú zatiaľ sami pustiť "do obehu" kvôli problémom s legislatívou čí následnými opletačkami okolo zodpovednosti.

Najočakávanejšie Audi roku poodhaľuje revolučnú techniku. Veľkým tajomstvom už nie je ani výzor
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Horúcou informáciou je skutočnosť, že po vzore modelu SQ7 bude nová A8-čka už v štandarde, teda i v tých najslabších vyhotoveniach osadená 48V sieťou. To v preklade napovedá asi toľko, že pôjde o takzvaný mild-hybrid (mHEV), ktorého súčasťou bude dodatočný akumulátor (s kapacitou približne 0,9 kWh). Lítiová batéria bude dobíjaná alternátorom, ktorý regeneruje energiu počas brzdenia. Pôjde tak o kombináciu klasických motorov v spolupráci s elektricky poháňaným kompresorom, pričom vlajková loď tak ponúkne lepšiu akceleráciu a zároveň sa  zníži aj spotreba, keďže integrovaná technológia s prídavným výkonom cca 12 kW a 60 N.m môže fungovať aj ako štartér a udržiavať vozidlo v pohybe v nižších rýchlostiach. Elektrické poháňaný kompresor (EAV) bude slúžiť na preplňovanie motora, a to najmä v nízkych otáčkach, kde eliminuje turbodieru. Následne sa o slovo prihlási konvenčné turboduchadlo/á.

Bližších podrobností sa dočkáme už čoskoro, rovnako tak aj jej samotnej podoby, ktorú doteraz nepoznáme. Teda, nie je tomu tak dávno, čo sa na internete objavili autentické zábery testovaného exemplára s minimom kamufláže. Čierny exemplár tak potvrdzuje, že novinka už nebude vyzerať tak ťažkopádne, jej maska sa ponesie v 6-uholníkovom tvare, zatiaľ čo zadné svetlomety budú o čosi užšie a zároveň navzájom prepojené. Veľká pozornosť sa rovnako upriamuje aj do interiéru, ktorý má udajne byť do väčšinovej miery zhodný z konceptov veľkej Q8-čky, čo znamená, že svedkami budeme viacerých rozmerných obrazoviek a minima fyzických tlačidiel. Máme sa teda na čo tešiť.

Domov
Zdieľať
Diskusia