Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. septembra 2023 o 10:00
Čas čítania 1:38
Martin Mičuda

Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd

Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd
Zdroj: Audi
TECH AUDI AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Modelový rok 2024 prinesie pre Q4 e-tron značne vylepšenú elektrickú sústavu.

Elektromobil Q4 e-tron predstavili len v roku 2021, stále preto možno hovoriť o relatívne novom počine. Audi sa však pre nadchádzajúci rok rozhodlo o značné vylepšenie techniky v rámci modelového roku 2024. Nejde o klasický facelift, pretože vizuálne zmeny sú minimálne, skôr ide len o nové farebné kombinácie. Technici sa totiž primárne zamerali na elektrickú sústavu. V jej prípade evidujeme zmeny hneď vo viacerých oblastiach, čo má za následok nielen vyšší výkon, ale aj väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a lepšie dynamické parametre.

Odporúčané
Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony 10. apríla 2021 o 9:30

Odteraz budú modely Q4 e-tron aj Q4 Sportback e-tron k dispozícii výhradne s väčšou batériou, ktorý má kapacitu 82 kWh (využiteľných 77). Z ponuky tak úplne vypadol doterajší 55 kWh akumulátor. Audi navyše optimalizovalo samotné články aj ich chemické zloženie, vďaka čomu je možné batériu nabíjať vyšším výkonnom. Základné verzie s výhradne zadným pohonom už totiž podporujú 135 kW nabíjanie, zatiaľ čo verzie s dvomi elektromotormi zvládnu až 175 kW nabíjanie. Z 10 na 80 percent sa batéria za ideálnych podmienok na rýchlonabíjačke dobije len za 28 minút. To je citeľný progres, keďže doteraz systém podporoval len 100, respektíve 125 kW nabíjanie.

Audi, Q4 e-tron,Audi, Q4 e-tron,Audi, Q4 e-tron,Audi, Q4 e-tron,
Zobraziť galériu
(6)

Zásadnou novinkou prešiel aj tepelný manažment batérie, keďže systém si po novom vie sám manažovať chladenie batérie, čím sa snaží ju držať v optimálnej teplote. Navyše, po nastavení navigácie s cieľom navštíviť nabíjaciu stanicu, dokáže systém pripraviť ideálnu teplotu pre batériu, čo má skrátiť nabíjací proces. V neposlednom rade veľkú zmenu prináša samotný pohon. Audi totiž na zadnej náprave použilo úplne nový synchrónny elektromotor, ktorý má za následok citeľne vyšší výkon aj lepšiu efektívnosť. Konkrétne ide o verziu 45 quattro, ktorá má po novom vyšší výkon, zatiaľ čo do ponuky sa zaradila aj úplne nová, doposiaľ najvýkonnejšia verzia 55 quattro.

  • Q4 45 e-tron quattro – 210 kW/286 k, z 0 na 100 km/h za 6,7 s
  • Q4 55 e-tron quattro – 250 kW/340 k, z 0 na 100 km/h za 5,4 s

Efektívnejší elektromotor aj vylepšená batéria navyše znamená zvýšenie papierového WLTP dojazdu – verzia Q4 45 e-tron quattro sľubuje dojazd z pôvodných 520 až 562 kilometrov, a to aj napriek tomu, že výkon medzičasom vzrástol z 265 na 286 koní. Nový modelový rok následne prináša aj upravené jednotlivé typy podvozkov, ktoré majú vo všeobecnosti zaručiť vyváženejšie jazdné vlastnosti.

Odporúčané
Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? 23. marca 2021 o 14:30

V neposlednom rade vylepšený elektromobil Q4 e-tron získal bohatšiu štandardnú výbavu – plne elektricky ovládané veko kufra, vyhrievané predné sedadlá, infotainment MMI plus, no a nový má byť aj charakteristický zvuk elektrického pohonu, ktorý bude špecifický pre tento typ elektrického audi.

Audi, Q4 e-tron,
Zdroj: Audi
Domov
Zdieľať
Diskusia