Modernizované Audi Q8 bude na predaj už tento mesiac, na našom trhu štartuje s cenovkou od 86 700 eur.
Vlajkové SUV značky Audi je na scéne už od roku 2018, nadišiel preto ten správny čas na modernizáciu v rámci tradičného životného cyklu. Hoci sa špekulovalo o tom, že v zmysle nového označovania sa Q8 premenuje na Q9, napokon k zmene nedošlo. Najzásadnejšou zmenou prešli predné partie modelu Q8, kde evidujeme masku s efektnejšou štruktúrou, viac dynamicky strihnutý nárazník a dôkladne prepracovanú grafiku hlavných svetiel. Predok tak nadobudol vyzývavejší charakter s mohutnejším dojmom, zatiaľ čo nový štýl denného svietenia dodáva modernejší vzhľad.
Do ponuky sa dostali tri nové odtiene karosérie (Sakhir Gold, Ascari Blue a Chili Red a päť typov diskov kolies v rozmedzí od 21" po 23", opomenúť však nemožno ani nové ploché 2D logo, ktoré bude k dispozícii vo viacerých farebných vyhotoveniach. V obdobnom štýle ako čelná časť sa nesú aj vynovené zadné partie, kde okrem pozmeneného nárazníka s novými reálnymi koncovkami výfuku (v závislosti od verzie) zaujmú vzájomne prepojené svetlá.
Práve svetelná technika patrí ku kľúčovým inováciám v rámci modernizácie. Okrem nového svetelného podpisu totiž došlo aj k vylepšeniu samotnej techniky. Predné aj zadné reflektory sa pýšia digitálnou technológiou – vpredu ide o HD Matrix-LED svetlá, ktorým v diaľkovom režime po novom dopomáha nad rýchlosťou 70 km/h laserová funkcionalita, zatiaľ čo vzadu si miesto našli OLED svetlá s efektnou grafikou. Už aj pre model Q8 je navyše možné priamo v infotainmente meniť grafiku jednotlivých svetelných modulov denného svietenia.
V interiéri treba hľadať zmeny len detailoch, pretože samotný tvar palubnej dosky či veľkosti prítomných obrazoviek sa nemenia. Audi v zásade len informuje o nových možnostiach obložení – na výber je až 9 dekoratívnych obkladov. Audi v rámci aktualizácie modelu však rozširuje napríklad ponuku aplikácií – prvýkrát môžu cestujúci využívať populárne aplikácie od tretích poskytovateľov (napríklad Spotify alebo Amazon music). Žiadne zásadné novinky sa neodohrali ani pod kapotou, čo však v tomto prípade možno brať pozitívne.
Paleta motorov totiž naďalej vsádza primárne na šesťvalcové agregáty, naďalej však bude k dispozícii aj osemvalcová verzia SQ8. O vrcholnom variante RS Q8 sa v tlačovej správe nič neuvádza, predpokladáme však, že najsilnejšia športová verzia sa ukáže vo vynovenom kabáte osobitne až neskôr, možno v kombinácii s hybridnou technológiou. Všetky teraz dostupné verzie sú osadené 48 V mild-hybridnou technológiou, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom všetkých štyroch kolies.
- Q8 45 TDI – 3.0 V6, 170 kW/231 koní a 500 Nm, 0-100 km/h za 7,1 s
- Q8 50 TDI – 3.0 V6, 210 kW/286 koní a 600 Nm, 0-100 km/h za 6,1 s
- Q8 55 TFSI – 3.0 V6, 250 kW/340 koní a 500 Nm, 0-100 km/h za 5,6 s
- SQ8 TSI – 4.0 V8, 373 kW/508 koní a 770 Nm, 0-100 km/h za 4,1 s
Zo stránky podvozku je Q8 štandardne vybavené klasickými oceľovými pružinami, v ponuke však nechýba ani adaptívny vzduchový podvozok, ktorý je štandardom pre variant SQ8. Ten sa navyše automaticky pýši nielen riadenou zadnou natáčacou nápravou, ale aj systémom vektorovania krútiaceho momentu či aktívnou stabilizáciou náklonov. Modernizované Audi Q8 bude na predaj už tento mesiac, na našom trhu štartuje s cenovkou od 86 700 eur.