Okrem novej RS5-ky Audi prinieslo do Ženevy majestátne SUV.
Audi nás poslednú dobu doslova zaplavuje viacerými koncepčnými vozidlami, z ktorých najviac rozšíreným typom je nové SUV-čko. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, a to už nejaký ten rôčik, že v Ingolstadte chystajú rozšírenie portfólia o športovo-štýlový model tohto segmentu. Pravdou však je, že sprvoti sa hovorilo o modeli Q6, posledný rok je ale hlavnou témou nová Q8-čka. Tá sa má stať nielen hierarchicky najväčším SUV značky, ale zároveň má ísť o vôbec najluxusnejšie Audi. My sme vám už ostatne koncept tohto druhu predstavili, keďže svoju svetovú premiéru si odkrútil na januárovom autosalóne v Detroite, o pár mesiacov na to sa ale v Ženeve zjavil nový počin, ktorý má chystaný model ešte viac priblížiť. Tentokrát ide o štúdiu Q8 Sport, teda športovejšie a agresívnejšie tvarované krivky zasadené do výraznejšej oranžovej farby. Ako už asi tušíte, pozeráte sa na predobraz novej SQ8-čky, ktorej príchod je viac než jasný, pričom ako vám povedia v samotnom stánku, i keď ide momentálne len o koncept, od sériovej podoby sa navonok líši prakticky len možno robustnejším bodykitom.
Dokonca, aj futuristicky vyzerajúci interiér by sa do produkčnej podoby mal pretaviť len s drobnými zmenami. Ba čo viac, pokiaľ ide o hlavné črty a koncepciu rozloženia jednotlivých prvkov, prakticky identickým riešením bude disponovať aj úplne nová generácia A8-čky, ktorú by sme mali spoznať ešte v priebehu tohto roka. Keďže ide v tomto prípade o model s dodatkom Sport, väčšinová pozornosť sa upriamuje za masívnu prednú masku. Tam nájdeme 3-litrový benzínový šesťvalec s výkonom 445 koní, roztáčať všetky štyri kolesá mu ale následne ešte dopomáha elektromotor s výkonom 27 koní. Celá, 472-koňová pohonná sústava tak dokáže dostať veľkú Q8-čku na rýchlosť 100 km/h len za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom až 275 km/h. Či táto pohonná sústava zavíta do série je na teraz otácne. Esťe viac pravdepodobná je však 4-litrová V8-čka TDI s dvojicou turbodúchadiel a jedným elektrickým kompresorom, teda 435-koňová verzia, ktorá bude viac-menej totožná so súčasnou SQ7-čkou. V Ženeve predstavená štúdia disponuje len 4-miestným rozložením interiéru. Toto riešenie nevylučujeme ani v sériovej podobe, štandardom však určite bude klasická zadná lavica pre troch. Audi ale neraz prehlásilo, že nová Q8-čka bude tým vôbec najluxusnejším a najdrahším modelom značky, dá sa teda predpokladať, že dostane viacero technologických vychytávok a luxusných prvkov, ktoré možno nenájdeme ani v A8-čke. Nechajme sa teda prekvapiť. Produkčné vyhotovenie by malo prísť už budúci rok na trh.