Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
11. apríla 2017 o 17:04
Čas čítania 0:00
johnnybravo

Brazílsky pilot, ktorý prežil 11 pádov lietadiel. Prevážal prostitútky a pašoval zlato z Amazonského pralesa, ale svoje šťastie si nevyčerpal

ZAUJÍMAVOSTI BRAZÍLIA
Uložiť Uložené

V amazonskej komunite niet lepšieho spôsobu zárobku.

Ak sa človek narodí v jednej z najodľahlejších oblastí Amazonského pralesa, nemá veľmi veľa možností, ako naložiť so svojím životom. Ženy sa tam starajú o to, aby bolo na stole vždy dostatok jedla a aby deti poslúchali, zatiaľ čo muži sa vyberajú hlboko do džungle, aby zarobili poriadny balík peňazí a potom sa mohli odsťahovať niekam ďaleko. V amazonskom mestečku Itaituba žije približne 100-tisíc ľudí, ale veľký záujem vlády či úradov by si tam hľadal márne. Ťažko dostupná komunita si už niekoľko desaťročí žije najmä vlastným životom a ak sa aj vláda pokúsi výraznejšie zmeniť miestne pomery, potom to všetko väčšinou zostáva len na papieri a v realite sa nepohne vôbec nič. Mladí muži tam majú po dosiahnutí dostatočného veku len dve možnosti. Stať sa zlatokopmi, ktorí sa vydávajú do pralesa, aby tam nelegálne hľadali náleziská zlata a zarábali obrovské peniaze pre svojich brutálnych šéfov, alebo si môžu vybrať cestu pilotov.

Nelegálni zlatokopi sa v miestnom jazyku nazývajú garimpeiros a vo svojej súčasnej podobe pracujú prakticky už viac než 50 rokov, čoho priamym svedkom sa v mladosti stal aj Clinger Borges do Valé. Práve amazonský pilot na dôchodku Clinger sa nedávno rozrozprával o svojich bláznivých zážitkoch s britským Guardianom a človeku by sa ani nechcelo veriť, čo všetko sa pod rúškom pralesa dialo a stále deje. Clinger si cestu pilota vybral dobrovoľne, pretože nemal záujem stať sa zlatokopom. Zlatokopi mali zvyčajne príliš nebezpečnú prácu a príliš nízky plat, čo sa o pilotoch nedalo povedať, pretože napriek obrovskému nebezpečenstvu zarábal kopukrát aj kilogram čistého zlata za jeden let.

Odporúčané
VIDEO: Tisíce ľudí sa v Brazílii vlámali do úradov. Ničili, čo sa dalo VIDEO: Tisíce ľudí sa v Brazílii vlámali do úradov. Ničili, čo sa dalo 9. januára 2023 o 17:55

V 70. či 80. rokoch vyzerala situácia na letisku v mestečku Itaituba tak, že tam denne pristálo aj 300 či 400 letov, čo je na 100-tisícové mesto obrovské číslo. Pokojne sa stávalo, že lietadlá museli dlhé minúty krúžiť nad letiskom, pretože pre nich jednoducho nebolo miesto na pristátie a keď už dosadli na dráhu, rýchlo ju museli vypratať a odstaviť lietadlo kdekoľvek sa v tej chvíli dalo. Aj Clinger bol jedným z pilotov, ktorí lety z letiska v Itaitube absolvovali aj niekoľkokrát denne, avšak toto letisko nebolo ani zďaleka také nebezpečné v porovnaní s provizórnymi letiskami neďaleko miest, kde sa ťažilo zlato. Dráhy mali často len 300 metrov a neboli ani úplne prázdne, takže piloti museli často improvizovať a modliť sa, aby lietadlu neprestal fungovať motor, alebo aby nenarazilo do stromov. Rodina skúseného pilota Clingera si vo veľkej miere tiež vybrala prácu pilotov, čo sa až trom z jeho bratov stalo osudným. Prvý zahynul ešte pred 40 rokmi, druhý o pár rokov neskôr a najmladší brat zahynul len v decembri, pričom sa stále nevie, ako sa to vôbec odohralo. Na druhej strane, je prakticky zázrak, že Clinger počas svojej kariéry pilota nezomrel. Jeho lietadlo havarovalo až 11-krát a dokonca mu pri jednom páde kvôli požiaru zahynuli dvaja pasažieri, avšak Clinger nikdy neutrpel vážnejšie zranenia a neustále pokračoval v preprave náradia, strojov či prostitútok smerom do pralesa, aby potom odnášal zlato späť na letisko.

Dnes si rád spomína na časy, keď sa mu najviac darilo, pretože žil život ako z najbláznivejšieho filmu. Neustále si užíval divoké večierky so stolmi plnými drog a trikrát do roka si dokázal kúpiť nové auto, takže aj keď bola práca pilota nebezpečná, aspoň finančne vynášala skutočne kráľovsky. Na pravidelné dovolenky sa Clinger vyberal s taškami plnými bankoviek, aby ich potom všetky rozflákal na alkohol či tie najlepšie hotely, avšak časy sa vraj zmenili a zarobené bohatstvo je už nenávratne preč. V súčasnosti sa bezpečnostné štandardy posunuli o zopár úrovní vyššie a počet letov dramaticky klesol, veď dnes sa cez letisko v Itaitube premelie za deň len približne 30 lietadiel, avšak nebezpečenstvo v pralesoch zostalo prakticky rovnaké. Zaujímavosťou je aj to, že Clinger napriek všetkým nástrahám života pilota prevážajúceho nelegálnych zlatokopov dovolil svojmu synovi a synovcovi, aby sa vydali na rovnakú kariérnu dráhu a synovec Cleverson už dokonca zažil jednu haváriu lietadla, ktorú však zázračne prežil. Nevedno, čím to je, ale zdá sa, že Clingerova rodina sa len tak ľahko žiadnemu lietadlu nepoddá a aj keď je dnešná situácia so zlatokopmi komplikovanejšia, ešte stále sa na nej dá celkom slušne zbohatnúť.  

Domov
Zdieľať
Diskusia