Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 3. 8. 2020 meniny má Jerguš

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
2
Martin Mičuda
31. október 2016, 16:19
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

Diesel verzus benzín, Coupé verzus Gran Coupé či zadný pohon verzus xDrive. Aj o tom je porovnanie dvoch 4-kových bavorákov strednej triedy.

Martin Mičuda
31. október 2016, 16:19
BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Možno by ste to ani nepovedali, no súčasnú generáciu modelov strednej triedy od BMW sme spoznali ešte v závere roku 2011, kedy na svet prišiel najdôležitejší mníchovský variant tohto segmentu, teda klasický rad 3 generácie F30. Už v tom čase sme sa ale dozvedeli aj to, že v Mníchove sa chystá rozšírenie portfólia, a tak kvoli snahe o zavedenie väčšieho poriadku prišiel na rad relatívne dramatický krok - odčlenenie športovo strihnutých karosárskych verzií od tých "štandardných", čo malo za následok v roku 2013 príchod úplne nového radu 4. Samozrejme, o nič prevratné nešlo, keďže vo veci bolo "len" premenovanie verzií kupé a kabriolet, čo v konečnom dôsledku znamenalo to, že z ikonického M3 sa vlastne stalo M4, a to trochu zarezonovalo rodokmeňom značky. Pointu tohto aktu premenovania a akéhosi upratania modelov segmentu odhalil v plnej miere až príchod vyhotovenia 3 Gran Turismo, ktoré sa zaradilo k radu 3 sedan a kombi, zatiaľ čo 4-kový rad počítajúcim s kupé a kabrioletom v roku 2014 rozšírilo vyhotovenie 4 Gran Coupé. BMW sa tak pýši vôbec najširšou paletou modelov strednej triedy s naozaj veľkou rozmanitosťou. Nám sa na test odstupom času pritrafili hneď dve z vyššie spomínaných karosárských verzií, a preto by bolo hriechom ich navzájom neporovnať, najmä ak ide o parametrami relatívne odlišné vozidlá - 425d Coupé a 430i xDrive Gran Coupé. Nasledujúce riadky vám tak naznačia, ako odlišný môže byť jeden a ten istý rad danej triedy, a to či už ide o úplne iný motor, pohon, karosériu či prvky výbavy.

 

Exteriér

To, že BMW robí naďalej vozidlá s citeľne športovým charakterom sa nedá uprieť ani v tomto prípade, a to aj napriek tomu, že oba kúsky nerátajú s familiárnym M paketom. Exteriéry kupéčok teda disponujú klasickým, nazvime to elegantným kabátom, no i tak najmä pri pohľade na predné partie dávajú jasne najavo svoj športový až dravý charakter. Pri pohľade spredu pritom nemáte absolútne šancu zistiť, o koľko-dverové kupé ide. Predné "ne-M-kové" nárazníky s horizontálne tiahnúcimi sa nasávacími otvormi sú síce zo spodnej časti decentne odlišné, môže za to skutočnosť, že dvojdverák dostal do výbavy balík Sport Line, ten je ale dostupný pre akúkoľvek 3/4-ku. Zvyšok, vrátane dvojice ľadviniek a na ne napojených svetiel prísneho tvaru je totožný. Nepochybne, nechýbajú angel eyes, ktoré medzičasom dostávajú čoraz viac hrán a v rámci príplatkových výbav aj vysokovýkonnú full-LED technológiu. Predná časť je pritom už na pohľad naozaj nízko, o čom nasvedčuje aj samotná kapota, ktorá sa už po pár centimetroch od čelnej masky značne zvyšuje.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Pri pohľade z profilu je jasné, že minimálne po A-stĺpik sú oba karosárske varianty prakticky úplne zhodné. Ba čo viac, oni si dokonca zachovávajú aj svoju charakteristickú líniu strechy, čo si môžeme všimnúť najmä v zadnej časti, teda od C-stĺpika. Čudovať sa tomu ale nemôžeme a vysvetlenie je jednoduché - obe vozidlá majú prakticky identické rozmery a dokonca aj rovnako dlhý rázvor (2810 milimetrov), čo iste väčšinu z vás prekvapí. Pravdou totiž je, že dizajnéri "len" zmenšili predný pár dverí, doložili druhý a následne celú strechu posunuli viac dozadu. K tomuto kroku mohli pristúpiť aj kvôli tomu, že už samotná verzia Coupé dostala s príchodom novej generácie citeľne inak navrhnutú strechu, a teda pri lepšom skúmaní vidieť, že strecha sa smerom vzad znižuje o čosi pomalšie a zároveň plynulejšie ako kedysi. Tým pádom je zadné okno väčšie (interiér priestrannejší) a podobnosť s dlhším Gran Coupé veľmi značná. Rovnako ako tomu bolo vpredu, ani zozadu nie je postrehnuteľný náznak toho, že by sa dali tieto vyhotovenia dizajnovo odlíšiť. Žial, v porovnaní s čelnými partiami mi tie zadné prídu trochu fádne, bez nápadu, čo by ale iste zmenil ten M-kový nárazník.

 

Paradoxom pritom je, že aj napriek prítomnosti príplatkových, a teda najvyšších svetiel, koncové svetlá síce tvoria efektné trubicové ledky, brzdové svetlo i smerovky rozsvecuje klasická žiarovka, čo je odlišnosť od trojkového sedanu/kombi. Koniec koncov, či už sa pozeráme na kupéčko či gran kupéčko, prakticky žiadny dizajnový rozdiel nečakajte, zmena je len v počte dverí, ktoré sú mimochodom, v duchu zvykov, bezrámové. Avšak podotknúť treba, že Gran Coupé je vlastne liftback, teda 5-dverák, nakoľko veko kufra sa otvára s oknom. Zatiaľ čo jeho exteriér sa pýši mainstreamovým bielym metalickým lakom Mineralweiss, jeho klasický derivát s dvojicou dverí zaujme vskutku netradičnou metalízou Midnight Blue s jemne perleťovým efektom. Pôvabné línie následne dotvárajú kolesá, ktoré v oboch prípadoch rátajú s 18" diskami. Tie navyše svojim dizajnom doslova korešpondujú s karosériami, keďže zatiaľ čo kupé stojí na športových 5-lúčových diskoch, dlhšia štýlovka dostala mnoholúčové, teda značne elegantnejšie disky.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Interiér

Vnútri aj naďalej platí, že palubná doska je orientovaná prioritne na vodiča, a rovnako sme svedkami aj toho, že hoci išla kvalita spracovania medzigeneračne značne hore, lacne pôsobiacich plastových prvkov je tu naďalej viac než dosť. Najmä keď napíšem, že stredový panel klímy pochádza praktický cely z o triedu menšieho radu 2, trochu to zamrzí. Schválne, predstavte si A4-ku so stredovým panelom A3-ky, či C-čko z panelom z malého A-čka. Palubovka si naďalej zachováva svoj tradičný, veľmi jednoduchý look s výbornou ergonómiou. Centrom je 8,8" obrazovka multimediálneho systému iDrive so špičkovým rozhraním a zobrazovaním, zatiaľ čo pred vodičom nájdeme bavorácku klasičku, dva hlavné budíky, ktorým po bokoch sekundujú dva malé s oranžovo/červeným podsvietením. Grafikou nejde o nič extra, skôr naopak, pochváliť ale treba výbornú prehľadnosť a teda čitateľnosť, ako aj malý interaktívny displej v spodnej časti kruhov. V každom prípade, dizajnový návrh a rozloženie jednotlivých prvkov v interiéri oboch modelov je do detailu zhodný, odlišná je pochopiteľne len farebná konfigurácia.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Tie najpodstatnejšie odlišnosti sú dve. Zatiaľ, čo kupé sa hrdí športovým M-kovým volantom, ktorý považujem za jeden z najlepších volantov súčasnosti, Gran Coupé vodičovi ruky podáva základný volant s pre mňa veľmi zastaralým výzorom, najmä pri pohľade na jeho stred a ovládače. Plus, jeho pádla určené pre manuálne preraďovanie sú pomerne tvrdé a zároveň hlučnejšie pri ich použití. Druhým rozdielom je fakt, že ako i plaketa na onom volante napovedá, 5-dverové kupé dostalo do vienka interiérový balík Individuál, čím už na pohľad zaujme rozhodne viac než fádny čierny vnútrajšok 425d-čka. Jeho podstatou je, okrem iného, koža v špecifickom odtieni Gold Brown Merino s kontrastným bielym prešívaním, ktorá citeľne oživí interiér a dodá mu veľmi luxusný podtón. Okrasné lišty tvorí čierny lesklý dekór, ktorému sekundujú strieborné/hliníkové detaily a rovnako tak aj hodnotnejšie vyzerajúce kryty reproduktorov, nakoľko 430i-čko dostalo do výbavy príplatkový zvukový systém Harman Kardon. Keďže ide o bavoráky, štandardom je manuálna ručná brzda, čo je v dnešnej dobe stále ojedinelejší detail, hlavne medzi prémiovými automobilmi. Pred ňou nájdeme rovnako ďalší mníchovský prvok, a to tradičný volič automatickej prevodovky, ktorý v testovacích exemplároch zastupuje športová prevodovka s početnejšiu aplikáciou strieborných častí na jej páke.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Čo treba rozhodne len a len pochváliť sú predné športové sedadlá s výbornou bočnou oporou a ideálnou dĺžkou sedákov. Posed za volantom teda jasne napovedá, že sedíte v BMW, čiže v aute, ktoré je stále prioritne zamerané na jazdeckú stránku. Ako som podotkol už pri exteriéri, strecha kupéčka klesá v najnovšej generácii pod väčším uhlom, čo má za následok to, že vzadu je viac miesta nad hlavou ako u predchodcu. Nastupovanie je síce pochopiteľne komplikovanejšie, sedenie vzadu ale nie je až také nezmyselné, ako by ste povedali. Gran Coupé je na tom s miestom vzadu podstatne lepšie, pozerať sa ale na to môžeme z dvoch uhlov pohľadu. Na jednu stranu vzadu nie je taký komfort a priestor ako u klasického sedanu, na druhú stranu to nie je až také zlé a postavy menšieho vzrastu si tam sadnú možno až prekvapivo pohodlne.

 

Dvojica zadných dverí je ale relatívne malá a celkovo menší nastupovací otvor už hneď napovedá, že vzadu je to viac-menej myslené naozaj len pre tie osoby menšieho vzrastu. Miesta na nohy máte ale pomerne dosť, sedíte však vcelku utopení, keďže kvôli nižšej streche boli sedadlá zasadené citeľne nižšie. Nuž, za život s frajerinou sa platí. Sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, no pozoruhodný je hlavne fakt, že GC-čko má batožinový priestor o veľkosti až 480 litrov, čo je rovnaký údaj ako v prípade klasického 3-kového sedanu. Nehovoriac o tom, že vďaka veku, ktoré sa otvára spolu s oknom je manipulácia s batožinou podstatne jednoduchšia. Aj napriek tomu, že si tak kupujete štýlové kupé, jeho praktická rovina, aspoň čo sa kufra týka, je na tom paradoxne teda ešte lepšie ako u konvenčnej trojkovej verzii. Pokiaľ ide o klasický 2-dverák, ten má kufor o veľkosti 445 litrov. 

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Motor & Jazda

V duchu označenia azda najväčší rozdiel nastáva pod kapotami, kde sa nachádzajú síce veľkostne rovnaké jednotky, každá z nich si potrpí na iný druh paliva. 425d je pritom relatívne raritná verzia, ktorá sa spolieha na 2-litrový naftový štvorvalec TwinPower Turbo v najvýkonnejšej možnej verzii - 165 kW / 224 koní a 450 N.m. V ponuke je pritom výhradne so zadným pohonom, čo je pre tento model rozhodne veľkým plusom a tradíciou zároveň. Naopak, 430i poháňa benzínový motor, bohužiaľ, ak myslíte, že ide o ten ikonický šesťvalcový 3-liter, mýlite sa. Vzhľadom na kritéria a normy EU 30i-čko prešlo downsizingom, inými slovami, výkonnostne síce je na úrovni niekedy v minulosti hodnej svojim predchodcom, teda 185 kW / 252 koní a 350 N.m, z dvojice ľadviniek ale prúdi vzduch na 2-litrový benzínový štvorvalec TwinPower Turbo, ktorý zastupuje najvýkonnejší benzínový štvorvalec v ponuke. Testovaný exemplár navyše poháňajú všetky štyri kolesá, teda známy xDrive. V oboch prípadoch sa o sprevodovanie stará špičková športová 8-stupňová prevodovka s jemnou tendenciou kopať pri športovej jazde.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Je jasné, že oba agregáty majú inú cieľovku, veď s tým naftovým nemáte problém absolvovať úspornú cestu za spotreby 4,5 litra, zatiaľ čo s tým benzínovým po pár hodinách na Pezinskej Babe atakujete aj 12-13 litrov. V priemere, po týždňovom jazdení v zmiešaných podmienkach sa priemerná spotreba ustálila na hodnotách 6,9 l/100 km a 8,5 l/100 km, pričom je jasné, ktorý údaj reprezentuje aký motor. 430i môžeme v istom slova zmysle označiť za sleeper - pri bežnej jazde ide o pomerne nenápadne elegantné auto, v režime Sport sa ale z neho vykľuje pekný atlét, ktorého potenciál doprevádza atraktívna zvuková kulisa (ale až vo vyššom spektre otáčok). Dynamikou sú si obe verzie celkom podobné, benzínový variant je ale pochopiteľne predsa len o čosi akčnejší, veď stovku dá len za 5,9 sekundy. Napísať ale musím, že výkonu má síce 30i dostatok, stratilo ale trochu svoj bavorácky prejav a čaro, ktoré im dodával odjakživa šesťvalec. Môže za to aj pohon všetkých štyroch kolies, vďaka ktorému je auto bezpečnejšie, respektíve rozhodne lepšie drží na ceste a môžete si tak lepšie myšičkovať na kľukatej ceste. Naopak, s naftovou zadokolkou s veľkým krútiacim momentom nie je núdza o nemalý fun factor v podobe menších či väčší driftíkov.


Štvorvalce sú pritom veľmi kultivované a aj samotné odhlučnenie je na veľmi dobrej úrovni. To platí aj v prípade bezrámových okien, ktoré i vo vyšších rýchlostiach nevpúšťajú do interiéru veľkú porciu hluku. Istou slabinou tohto bezrámového riešenia je ale fakt, že pri športovej jazde v Gran Coupé neraz počuť, ako karoséria pracuje a doslova sa miestami "krúti". Na pomery BMW sme aj tu svedkami už v štandarde trochu tuhšieho podvozku, ktorý má pritom tendenciu občas jemne buchotať pri nerovnostiach. Tlmenie ako také je ale výborné a čo treba asi na každom vozidle tejto značky vyzdvihnúť je to, že v momente, keď pristúpite na jeden zo športových režimov, odozva na pedále, volant či mapa prevodovky sa skutočne výrazne zmení, a tak zďaleka nejde len o nejaké nezmyselné nastavenia v duchu trendov. Riadenie aj radenie je veľmi presné, navyše športový pocit umočnuje nižší posed. "Veľké kupé" je na ceste trochu stabilnejšie, ak však v zákrute prejdete po nerovnosti vo vyššej rýchlosti, vtedy GC-čku s posunutým ťažiskom viac dozadu decentne odskakuje zadná náprava.

 

BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)BMW 425d Coupé vs. 430i Gran Coupé xDrive: Porovnali sme nesmrteľnú klasiku a fenomén dnešnej doby (Test)

 

Záver 

Kupé so zadným pohonom od BMW je jednoducho kapitolou samou o sebe, veď akýkoľvek automobilový zraz navštívite, trojkové/štvorkové bavoráky svojou stálou a početnou prítomnosťou dajú jasne najavo, že sú to ikony danej triedy (hlavne medzi mladými). Nový rad 4 v týchto šľapajách pokračuje a aj 425dé je toho jasným príkladom. V podstate je jedno aj to, že ma naftový motor, veď predsa to nič zlé či hanebné neznamená (teda pokiaľ tam nemáte zrovna plaketu M). Naopak, 5-dverové kupé s pohonom všetkých štyroch kolies je fenoménom tejto doby. Nový karosársky variant síce leží mnohým v žalúdku - pojem kupé a toľko dverí nejde v duchu tradícií proste dokopy, je však obrovským trendom, no a štvorkolka je predsa bezpečnejšia a nestratí sa ani v snehu, tákže... Gran Coupé je tak síce úplnou novinkou, no ide na dračku a v rámci modelov strednej triedy z Mníchova patrí momentálne medzi najobľúbenejšie. Čudovať sa tomu ale nemôžeme, lebo BMW našlo veľmi dobrý kompromis medzi štýlovým a praktickým autom - je štýlovéjšie a viac "cool" ako klasické kupé, zároveň liftbackovým riešením aj praktickejšie ako bežný sedan. Cenová politika je pritom v oboch prípadoch podobná - 4-kové kupé začína na čiastke od vyše 37-tisíc €, jeho viac-dverová možnosť od 39-tisíc € a nejaké drobné. Vo výsledku tak platí moje staré známe, že v dnešnej dobe robí autom jeho následná konfigurácia, čoho dôkazom je práve imidžové 430i-čko v Individual výbave za 73-tisíc eur. Okrem toho, tento článok jasne naznačuje aj to, že keď sú peniaze, ponuka je neskutočne veľká, záleží už len na preferenciách.

 

Ktoré BMW radu 4 by si si vybral ty?
425d Coupé
91 hlasov
430i xDrive Gran Coupé
191 hlasov
ich kombinácia/iná špecifikácia
95 hlasov
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: facebook.com/MARTINzMTFoto: REFRESHER / martinzmartina Tagy: BMW, bavorak, coupe, xDrive, automobilovy test, BMW Individual, rad 4, 425d, 430i, Gran Coupé
Ohodnoť článok
30
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.