Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
30. mája 2016, 12:24
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre

TECH BMW
Uložiť Uložené

Je tomu už presne 30 rokov, čo sa v Mníchove na svetlo sveta predrala prvá M3-ka.

Písal sa rok 1986 a BMW predstavilo model, ktorý zaznamenal taký úspech, že i samotná automobilka neskôr priznala, že taký enormný záujem a kladné ohlasy ani nečakala. Reč je o športovom modeli M3 generácie E30, ktorý dodnes viacerí nielen z radov značky považujú za najlepší a najikonickejší trojkový bavorák všetkých čias, čo ostatne potvrdzujú aj viaceré inzeráty s astronomickými sumami. Tento rok je tomu presne okrúhlych 30 rokov, čo vzišla z výrobnej linky vôbec prvá M3-ka, preto pri tejto príležitosti spoznávame špeciálnu edíciu súčasnej, v poradí už 5. generácie tohto tradičného športového modelu z Mníchova. Iste si pamätáte nedávnu špecialitku M5 30 Jahre, ktorá, ako už i názov napovedá, oslavovala 30 narodeniny športových pätiek. Rovnaký osud tak postretol i o triedu menšieho zástupcu z divízie M, ktorý si v duchu obdobných skutočností pripisuje k názvu dodatok 30 Jahre.

V porovnaní so spomínanou 5-ku však nejde až o tak exkluzívnu verziu, nakoľko výkon oslavnej edície M3 30 Jahre poskočil len o 19 koní, čím sa dostávame na úroveň "klasických" vyhotovení so športovým paketom Competition. Papierovo tak ide o výkon 331 kW / 450 koní, ktoré produkuje známy, dvakrát preplňovaný 3-litrový rádový šesťvalec. O sprevodovanie sa stárá buď manuálna alebo automatická prevodovka, ktorá už tradične posiela silu len na zadné kolesá. Táto špecialitka ponúka akceleráciu na 100 km/h za rovné 4 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 250, respektíve 280 km/h. Navonok ju spoznáme podľa špeciálneho modrého laku Macao, ktorý svojho času pokrýval karosériu aj prvej em-trojky. Okrem tohto odtieňu bude možné siahnuť aj po striebornom laku Frozen. V zmysle oboch farieb je farebne odlíšený aj interiér, kde je na výber z modrého čalúnenia Merino alebo šedého Silverstone. Ako vonkajšok tak i vnútrajšok je posiatý plaketami tejto edície, pričom decentnou odlišnosťou oproti sériovkám je aj početnejšie použitie karbónu, predovšetkým na palubnej doske. Ani tentokrát tomu nebude inak a edícia 30 Jahre vznikne len v 500-kusovej sérii, pričom jej cena bude navýšena o rovných 10-tisíc € v porovnaní so štandardnou M3-kou.

Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Ikonická M3-ka oslavuje tridsiatku, BMW si pripravilo 450-koňovú špecialitku 30 Jahre
Domov
Zdieľať
Diskusia