Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 26. 11. 2020 meniny má Kornel

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
25
Martin Mičuda
4. máj 2016, 15:23
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nová, 310-koňová verzia ostrého hot-hatchu je najrýchlejším sériovým autom s predným pohonom na svete.

Martin Mičuda
4. máj 2016, 15:23
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
25
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

To, o čom sa posledné obdobie špekulovalo, je realitou. Síce sme sa len nedávno dozvedeli, že sériovú výrobu extrémneho Golfu R400 Volkswagen nadobro stopol, v uplynulých hodinách nám nemecká automobilka servíruje ostrý hot-hatch, ktorý síce „nelieta“ až tak vysoko ako štyristovka, špeciálnu pozornosť si rozhodne zaslúži. Špecialitka s menom Golf GTI Clubsport, ktorá sa nám predstavila na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, sa dočkala ešte vylepšenej a vyšperkovanej verzie s dodatkom S, ktorá stihla už narobiť aj veľké haló. Nürburgring, teda konkrétne jeho Severnú slučku totiž Golf GTI Clubsport S zdolal v čase 7 minút a 49,21 sekundy, čo znamená, že je až o 37 sekúnd rýchlejší než Golf GTI Performance, ba čo viac, o 1,4 sekundy rýchlejší ako doterajší držiteľ rýchlostného rekordu medzi vozidlami s predným pohonom, Honda Civic Type-R. V jej prípade sa okrem toho naďalej objavujú pochybnosti, keďže išlo o predsériový exemplár, čiže auto, ktoré mohlo byť špeciálne upravené a nie je zhodné so sériovkou. Tak či onak, pomyselnú korunku medzi prednokolkami si tak najnovšie berie onen Golf, ktorý svojim časom porazil Civic Typer-R, Mégane RS 275 Trophy-R, Leon Cupru a navyše, 21-kilometrový okruh zdolal rýchlejšie ako napríklad BMW M3 CSL a M4, Jaguar XKR-S, Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series či vyše 700-koňový Challenger SRT Hellcat!

 

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

 

A v čom je teda Clubsport S taký jedinečný? Ide o vrcholný variant, ktorý prichádza v čase osláv 40. výročia Golfu GTI, keďže práve v roku 1976 sa na svete objavila prvýkrát ikona hot-hatchov. Kompetentní si tak pri tejto príležitosti dali patrične záležať a na tohtoročnom zraze pri jazere Wörthersee predstavujú toto odľahčené a zároveň výkonnejšie vyhotovenie. Pod jeho kapotou tróni starý-známy, a treba povedať, že aj veľmi dobrý štvorvalcový agregát 2.0 TSI, ktorý v tomto prípade dostal výkon 228 kW / 310 koní (čiže viac ako Golf R) a krútiaci moment 380 N.m, ktorý je dostupný v spektre 1 700 až 5 300 ot./min. Akcelerácia tejto špecialitke na stovku trvá 5,8 sekundy, pričom jej najvyššia rýchlosť je 265 km/h. O sprevodovanie sa stará výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá síce svojou „rýchlosťou“ trochu stráca za automatom, zabezpečuje však nižšiu hmotnosť. Tá je pritom prioritou verzie S, keďže v jej interiéri si svoje miesto nenašli zadné sedačky, práve naopak, vystriedala ich ochranná hliníková "klietka". Vďaka väčšiemu použitiu hliníka či napríklad menšej batérii váži toto GTI-čko len 1 280 kilogramov, čo je v spojení s daným výkonom už na pohľad pekelnou kombináciou!

 

V duchu úspor prišiel Golf, okrem iného, o klimatizáciu, vnútorné koberčeky, posuvnú podložku v batožinovom priestore či najväčší dostupný displej. Cieľom technikov bolo postaviť vozidlo, ktoré sa cíti ako doma na okruhoch, a tak nechýba elektronicky riadený samosvorný diferenciál VAQ, systém Dynamic Chassis Control alebo špeciálne tlmiče, no spomenúť určite treba aj športovejšie výfukové potrubie, novú palivovú pumpu či premapovanú riadiacu jednotku. Golf GTI Clubsport S je postavený na 19“ diskoch Pretoria a pneumatikách Michelin Sport Cup 2. Od verzie bez S-ka sa navonok prakticky nelíši, opäť sme svedkami agresívneho bodykitu, ktorý je možné zabaliť do trojice odtieňov - Deep Black Pearl Effect, Pure White alebo Tornado Red. Vnútri opätovne nachádzame špičkové športové sedačky, trojramenný volant potiahnutý Alcantarou, no a hlavica radiacej páky svojím spracovaním odkazuje na históriu gé-té-íčka. Na záver informácia o dostupnosti - Clubsport S vznikne len v sérii 400 kusov, pričom 150 exemplárov je vyhradených pre Nemecko a ďalších 150 kúskov poputuje do Veľkej Británie. Cenové relácie zatiaľ priblížené neboli.

 

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!
Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!Nový Golf GTI Clubsport S spravil rekord na Nürburgringu. Prekonal i M4-ku, Gallardo či SRT Hellcat!

 

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.