Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. marca 2016, 12:21
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!

TECH
Uložiť Uložené

Najsilnejšie sériové Camaro nenechalo na seba dlho čakať.

To by neboli Američania, keby opäť neprišli s niečím nekompromisným a dych berúcim zároveň. Tak by sa dalo asi najtrefnejšie charakterizovať nové Camaro ZL1, ktorým Chevrolet vnáša do svojej ponuky vôbec najdivokejšiu a najvýkonnejšiu verziu legendárneho muscle car. Reč je pochopiteľne o najnovšej, v poradil už šiestej generácii, ktorú sme spoznali ešte len minulý rok, čo znamená, že kompetentní si dali skutočne na čas a ani len rok po samotnom predstavení novinky prinášajú jej vrchol v ponuke. Ten dostal naozaj agresívny bodykit s rozšírenými blatníkmi, ktorý okamžite napovedá, že nejde len tak o hocijaké vyhotovenie, navyše, ako hovorí automobilka, technici i návrhári jednotlivých exteriérových komponentov zaručili vozidlu perfektnú aerodynamiku, o čom hovoria aj stovky hodín strávených v aerodynamickom tuneli. Svedkami sme tak mimoriadne vyzývavého predného nárazníka s masívnym otvorom uprostred a splitterom na jeho spodku. Dokonca, po vzore predchodcu, i samotný znak prišiel o vnútornú výplň, aby bolo zabezpečené ešte lepšie prúdenie vzduchu k motoru. Nové sú aj bočné prahy, zadný nárazník so značným difúzorom a štvoricou výfukov. Nechýba ani rozmernejšie zadné krídlo, 20" disky obuté do špičkových pneumatík Goodyear Eagle F1 Supercar, vysoko-výkonné brzdy Brembo či športové sedačky Recaro v interiéri.
 
Asi nikoho neprekvapí, keď napíšeme, že pod novo-tvarovanou kapotou nájdeme V8-čku. Kompresorom preplňovaný motor LT4 poznáme z Corvetty Z06, v tomto prípade výhradne na zadné kolesá posiela výkon až 477 kW / 648 koní! Okrem obrovskej porcie sily je pritom pozornosť venovaná dvom zaujímavostiam. Okrem 6-stupňového manuálu bude zákazník môcť siahnúť po úplne novej, až 10-stupňovej (!) automatickej prevodovke, ktorú Chevrolet vôbec prvýkrát použil vo svojom aute. Druhým nemenej zaujímavým faktom je, že ZL1-ka vo svojich útrobách počíta s až 11 chladičmi! Chevrolet tak chce dosiahnuť, aby majitelia tohto auta nemuseli riešiť žiadne dodatočné úpravy, ktoré sú inak nevyhnutné pri častom jazdení na okruhoch, keďže práve tam sa má táto špecialitka cítiť ako doma. Ďalej tu máme elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ale aj magnetoreologické tlmiče. Rýchlostné parametre zatiaľ nepoznáme, je však viac než pravdepodobné, že medzigeneračne o necelých 100 kilogramov lahšie a zároveň silnejšie Camaro ZL1 dokáže prekonať hranicu 300 km/h hravo
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Brutálne Camaro ZL1 dostalo výrazný bodykit, 10-stupňový automat, 11 chladičov a až 648 koní!
Domov
Zdieľať
Diskusia