Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
1. decembra 2015 o 11:54
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Po základných Carrerach sa faceliftu dočkala aj dvojica najvýkonnejších 911-tiek.

Je tomu len pár mesiacov, čo Porsche po naozaj dlhom masírovaní médií upútavkami a spoterských stránok testovanými exemplármi konečne odhalilo avizovaný facelift ikonického modelu. Niet pochýb, že je reč o 911-ke, ktorá sa podrobila naozaj decentným optickým korekciám, no zásadnými zmenami techniky. Ako už vieme, i táto športová automobilka musela pristúpiť na riešenie počítajúce s prítomnosťou menších a turbom preplňovaných motorov i v modeloch, ktoré sa im odjakživa úspešne stránili. Atmosférické 3,4-, respektíve 3,8-litrové šesťvalce tak vo verziách Carrera (4) a Carrera (4)S vystriedal menší a zároveň dvakrát preplňovaný 3-litrový šesťvalec. Od tohto predstavenia nastalo pomerné ticho, ktoré však dnešným dňom narúša prakticky opačný pól "štandardnej" deväťstojednotkovej ponuky, a teda špičková verzia Turbo (S), ktorá sa modernizácii tiež nevyhla a v pomernom predstihu spoznávame jej faceliftovanú podobu.

Tá sa nám síce oficiálnou cestou fyzicky ukáže až pod svetlom reflektorov autosalónu v Detroite, v Stuttgarte však nezaháľajú, a tak nám virtuálnu premiéru dopriali už teraz. Veľké dizajnové zmeny prakticky opäť nečakajte, svedkami sme tradičného omladenia tvarov v rozsahu, na aký sme u Porsche zvyknutí. Od doterajšieho modelu sa novinka odlišuje jemne pozmenenými nárazníkmi. V prípade toho predného evidujeme nové zapustené LED-diódy, ktoré sekundujú tým hlavným, full-ledkám s tmavším pozadím. Zadný difúzor so štvoricou výfukov zostal skoro bez zmien, naopak, viditeľnú zmenu predstavujú koncové svetlá, ktoré dostali prepracovanejší a zároveň hranatejší tvar. Zadný výsuvný spojler zmeny obišli, všimnúť si však môžeme novú štruktúru otvorov na prívod vzduchu k agregátu, ktoré po novom viac bijú do oči. Najviditeľnejšou odlišnosťou v interiéri je nový volant s naozaj zaujímavým tvarom príbuzným s tým v 918-ke. Štandardom je zvukový systém Bose, nový multimediálny systém PCM ale aj známy paket Sport Chrono, ktorý v tomto prípade prichádza s tlačidlom Sport Response. V momente jeho aktivovania sa motor a prevodovka nastaví do režimu s najlepšou možnou odozvou.

Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!

Hneď v úvode prichádzajú na scénu obe výkonnostné alternatívy - Turbo a Turbo S, ale aj karosárske varianty - kupé a Cabriolet. Ich spoločným prvkom je známy 3,8-litrový šesťvalcový agregát s bi-turbom, ktorého výkon poskočil celoplošne o 15 kW / 20 koní. To nie je v zásade žiadne veľkolepé navýšenie, štandardné Turbo s ním ale ponúka vo výsledku výkon až 397 kW / 540 koní, čo už v tomto prípade nie je zďaleka málo. Nad ním však stojí vrcholné Turbo S s novými turbodúchadlami, ktoré na všetky štyri kolesá posiela po facelifte až 427 kW / 580 koní. Pozoruhodná je pritom najmä dynamika - Turbo bez S-ka vyšprintuje na stovku za rovné 3 sekundy, výkonnejšiemu S-ku však tento akt trvá len 2,9 sekundy! Pre porovnanie, to je o 0,2 s rýchlejšie ako to zvládne 740-koňová Berlinetta a rovnako rýchlo ako šprint 700-koňového Aventadora. Maximálna rýchlosť je na hranici 320 a 330 km/h. Okrem toho, zaujímavosťou je, že Porsche je stále jediným výrobcom, ktorý využíva turbodúchadlá s variabilnou geometriou lopatiek v benzínových motorov. Na záver cenové relácie novinky - 911 Turbo si Porsche cení od 174 669 €, jeho otvorenú verziu na 187 759 €, no a výkonnejšie vyhotovenia s dodatkom S vás bude v "základe" stáť minimálne 202 872, respektíve 215 962 €.

Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Porsche posúva hranice, nové 580-koňové Turbo S dá stovku len za 2,9 sekundy!
Domov
Zdieľať
Diskusia