Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. septembra 2015 o 9:08
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu

TECH 911 PORSCHE
Uložiť Uložené

Carrery s osvieženým dizajnom sú konečne tu, a s nimi aj úplne nové motory.

Je až neuveriteľné koľko pozornosti je venovanej faceliftu ikonickej 911-ky. Na druhú stranu, čudovať sa tomu možno až tak nemôžeme, veď Porsche nepočkalo na úplne novú generáciu, ale s radikálnymi zmenami sa rozhodlo prísť už v "polčase" súčasnej generácie, teda pri príležitosti avizovanej modernizácie, poďme ale pekne po poriadku. Porsche 911 Carrera s kódovým označením 991 je na trh od roku 2012, čo značí, že už je ten správny čas na facelift, ktorý by vylepšil drobnosti, vrátane dizajnu, ale aj techniky, nech sa najnovšia generácia vyberie na ďalšiu púť v modernejšej forme, s ktorou by dokázala držať krok s konkurenciou. No a ten spoznávame práve teraz, keďže na svetlo svetla sa po nekonečných dohadoch, špekuláciách predrali oficiálnou cestou prvé fotografie a informácie odhalujúce modely 911 Carrera a 911 Carrera S v oboch karosárskych verziách, teda kupé i Cabriolet.

Po stránke exteriéru sme svedkami azda ešte menších zmien ako sa čakali, ostatne, veď kedy sa deväťstojedenástky zmenili na pohľad inak ak nie len minimálne - vždy boli úplne nové a iné, a pritom úplne rovnaké. Decentne pozmeneným tvarom disponuje predný nárazník, ale aj vnútorná grafika inak nezmenených hlavných svetlometov. Pozorné oko si všimne i aerodynamickejši tvarované vonkajšie spätné zrkadla či hrubšie chrómové obloženie okien. Vzadu nájdeme rovnako nový nárazník, ktorý by mimochodom v závislosti od verzie mal ponúkať aj možnosť výfukov umiestnených viac v strede (prvé fotografie však tento detail neukazujú), čím automobilka odkazuje na minulosť. V závislosti od výkonnostného vyhotovenia nájdeme vzadu dvojicu, respektíve štvoricu výfukov. Zmeny neobišli ani zadné svetlomety, ktoré narozdiel od tých predných ponúkajú prepracovanejší tvar, i keď nič prelomové opäť nečakajte. Čo si však určite všimnete je čierna plocha slúžiaca tentokrát už nie na odvetrávanie, ale na prívod vzduchu k agregátu, nachádzajúca sa jeho na kryte. Narozdiel od doterajších Karér tento detail predznamenáva, že pod kapotou je niečo iné.

Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu

Áno, predpoklady sa naplnili, a v dobe euronoriem, downsizingu a zavádzaní množstva riešení, vďaka ktorým pravý petrolhead krúti hlavou, ani Porsche "nechce" zaostávať, a tak pristúpilo na riešenie počítajúce s prítomnosťou menších a turbom preplňovaných motorov. V reči faktov to teda značí, že v základných modeloch Carrera a Carrera S nájdeme už len 3-litrové šesťvalce bi-turbo namiesto doterajšieho atmosférického 3,4, respektíve 3,8 litra. Najnovšie tak obe výkonnostné varianty dostali zhodné motorizácie, pričom prvý z nich je naladený na výkon 272 kW / 370 koní a 450 N.m, zatiaľ čo S-ko ponúkne 309 kW / 420 koní a 500 N.m. Technici tak z menších motorov vyžmýkali plošne o 20 koní viac, no zlepšenie môžeme evidovať najmä pri spotrebe, ktorá by mala údajne klesnúť dole až o 12 %, čiže napríklad kombinovaný apetít by sa mal pohybovať na úrovni 7,4, respektíve 7,8 l/100 km. O tom ale tieto vozidlá nie sú, preto určite viac vhod príde údaj o akcelerácii na 100 km/h z pokoja, čo by mala nová Carrera zvládnuť za 4,2 sekundy a o čosi silnejšia Carrera S už za 3,9 sekundy, čo je aj v tomto prípade zlepšenie, konkrétne o 0,2 sekundy pre oba modely. Maximálna rýchlosť je na úrovni 295 a 308 km/h.

Odporúčané
Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút 29. októbra 2024 o 12:30

Odrazové cenové relácie na nemeckom trhu sú nasledovné: 911 Carrera - od 96 605 €, 911 Carrera S - od 110 766 €, 911 Carrera Cabriolet - od 109 695 € a 911 Carrera S Cabriolet - od 123 856 €. Skôr či neskôr spoznáme i verzie s pohonom všetkých kolies Carrera 4 a Carrera 4S, ktorých postihne rovnaký osud po zadnou kapotou, novou informáciou však je, že športovo strihnuté GTS-ká sa ešte turbu vyhnú, po modernizácii dostanú vylepšený súčasný atmosférický motor.

Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu
Na pohľad malá evolúcia, pod plechmi veľká revolúcia! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je tu

Domov
Zdieľať
Diskusia