Dodge v rámci svojej podznačky Ram vylepšuje mimoriadne populárne pick-upy.
Klasickým, výhradne zámorským automobilovým počinom, ktoré u nás pochopiteľne nemajú uplatnenie, a teda ani budúcnosť, sa obyčajne v Európe detailnejšie nevenujeme. Narážam teraz predovšetkým na obrovské pick-upy, bez ktorých by sa v Amerike azda ani nezaobišli. Vozidlá, ktoré väčšine Európanov ležia v žalúdku skrz ignoráciu úspor a ekologických noriem sa za veľkou mlákou tešia už stáročia mimoriadne obľube, no čuduj sa svetu, aj k ním pomaly ale isto prichádza neslávny downsizing, ktorý pravým petrolheadom u nás už pekne dlho nedáva spávať. Aj v USA tak už nájdeme mohutné SUV-čka a pick-upy, ktoré nemajú pod kapotou len, zväčša poddimenzované, V8-čky, ale aj také V6-ky a to dokonca naftové. Ako príklad najnovšie poslúži jeden z najznámejších a najpredávanejších amerických vozidiel, (Ddoge) Ram, ktorý ako je tomu na tamojšom trhu zvykom, prichádza pre nasledujúci modelový rok s decentnými vylepšeniami. Za zmienku stojí najmä vrcholná verzia, ktorú vďaka celkovým rozmerom už ťažko označiť za klasický automobil, trefnejšie by ju bolo nazvať kompaktnejším truckom.
Najväčšie pick-upy v ponuke, teda rad Ram 3500, konkrétne verzie Heavy Duty, dostali pre nasledujúci rok niekoľko úprav, vrátane vylepšeného dieselového radového šesťvalca Cummins Diesel s objemom 6,7 litra. Po novom tak tento veľký agregát ponúka výkon 287 kW / 385 koní, no v kolonke krútiaceho momentu nájdete údaj až neuveriteľných 1220 N.m! Aj keď pomer výkonu k jeho krútiacemu momentu nejde moc dokopy, automobilka hovorí o tomto variante ako o nielen najsilnejšom sériovom pick-upe v triede ale celkovo vozidle ako takom. Koengisegg One:1 síce ponúka až 1371 N.m, doteraz ale došlo k výrobe len šiestich exemplárov, čo má od statusu sériové vozidlo ešte naozaj ďaleko. Okrem hŕstky dizajnových korigácií tak Dodge v rámci svojej podznačky Ram láka na samotnú silu ich vozidiel, čo má za následok to, že daná motorizácia vám umožní potiahnuť vyše 14 ton nákladu (!) a na svoju priestrannú korbu dovolí naložiť až 3352 kg. A to je presne odpoveď na to, v čom napredujú dieselové motory a kedy masívny krútiaci moment dokáže vyložiť karty na stôl.