Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. júna 2024 o 14:52
Čas čítania 1:07
Radka Klučárová

Pod Baltským morom vzniká najdlhší tunel svojho druhu na svete. Prepojí Dánsko s Nemeckom

ZAUJÍMAVOSTI CESTOVANIE DÁNSKO DOPRAVA NEMECKO SPRÁVY ZO SVETA
Uložiť Uložené

Otvorenie tunela je naplánované na rok 2029.

Nový tunel pod Baltským morom spojí Dánsko a Nemeckom. Cieľom cestného a železničného tunela s dĺžkou 18 km je urýchliť dopravu medzi oboma krajinami. Výstavba bude podľa odhadov stáť viac ako sedem miliárd eur a jeho otvorenie je naplánované na rok 2029, píše CNN. 

Tunel je lokalizovaný pod úžinou Femern Bælt, medzi nemeckým ostrovom Fehmarn a dánskym ostrovom Lolland. Po dokončení by mal byť rýchlejšou alternatívou pre dopravu v porovnaní s trajektom, ktorého plavba trvá približne 45 minút, a ekologickou verziou k leteckej doprave, ktorú volia predovšetkým cestujúci na trase Kodaň a Hamburg.

Po dokončení tunelu bude cesta autom trvať 10 minút a cesta vlakom ešte menej, iba 7 minút. „Keď dnes idete z Kodane do Hamburgu, zaberie vám to asi štyri a pol hodiny. Množstvo ľudí preto medzi oboma mestami lieta, v budúcnosti však bude lepšie vyraziť práve vlakom,“ uviedol v roku 2022 technický šéf Jens Ole Kaslund zo spoločnosti Femern A/S, ktorá za projekt zodpovedá.

Odporúčané
Španielska dedina, do ktorej sa nedostaneš zo Španielska. Os de Civís riadia susedia s prezidentom, vstup je možný len s políciou Španielska dedina, do ktorej sa nedostaneš zo Španielska. Os de Civís riadia susedia s prezidentom, vstup je možný len s políciou 28. septembra 2024 o 9:30

Oficiálny názov tunela znie Fehmarn Belt fixed link (tunel Fehmarnbelt). Bude to najdlhší kombinovaný, teda železničný a cestný tunel na svete. Ako pripomína CNN, okrem prepravy ľudí výrazne uľahčí aj prepravu tovaru, pretože poskytne spojenie so strednou Európou a Švédskom, ktoré bude v porovnaní s aktuálnou trasou o 160 km kratšie.

Na výstavbe tunela sa Dánsko a Nemecko dohodli ešte v roku 2008. Stavba je stále v začiatkoch, avšak už sa začali výkopové práce. Stavba povedie po morskom dne a v najhlbšom bode bude umiestnená asi 40 metrov pod hladinou.

Domov
Zdieľať
Diskusia