Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj predplatné Refresher+ už od 1 € 🥳
28. júna 2024 o 14:52
Čas čítania 1:07
Radka Klučárová

Pod Baltským morom vzniká najdlhší tunel svojho druhu na svete. Prepojí Dánsko s Nemeckom

ZAUJÍMAVOSTI CESTOVANIE DÁNSKO DOPRAVA NEMECKO SPRÁVY ZO SVETA
Uložiť Uložené

Otvorenie tunela je naplánované na rok 2029.

Nový tunel pod Baltským morom spojí Dánsko a Nemeckom. Cieľom cestného a železničného tunela s dĺžkou 18 km je urýchliť dopravu medzi oboma krajinami. Výstavba bude podľa odhadov stáť viac ako sedem miliárd eur a jeho otvorenie je naplánované na rok 2029, píše CNN. 

Tunel je lokalizovaný pod úžinou Femern Bælt, medzi nemeckým ostrovom Fehmarn a dánskym ostrovom Lolland. Po dokončení by mal byť rýchlejšou alternatívou pre dopravu v porovnaní s trajektom, ktorého plavba trvá približne 45 minút, a ekologickou verziou k leteckej doprave, ktorú volia predovšetkým cestujúci na trase Kodaň a Hamburg.

Po dokončení tunelu bude cesta autom trvať 10 minút a cesta vlakom ešte menej, iba 7 minút. „Keď dnes idete z Kodane do Hamburgu, zaberie vám to asi štyri a pol hodiny. Množstvo ľudí preto medzi oboma mestami lieta, v budúcnosti však bude lepšie vyraziť práve vlakom,“ uviedol v roku 2022 technický šéf Jens Ole Kaslund zo spoločnosti Femern A/S, ktorá za projekt zodpovedá.

Odporúčané
Ako sa dostať cez polovicu Európy zadarmo (a prežiť)? Stopovanie je najintenzívnejší spôsob cestovania Ako sa dostať cez polovicu Európy zadarmo (a prežiť)? Stopovanie je najintenzívnejší spôsob cestovania 30. mája 2025 o 16:00

Oficiálny názov tunela znie Fehmarn Belt fixed link (tunel Fehmarnbelt). Bude to najdlhší kombinovaný, teda železničný a cestný tunel na svete. Ako pripomína CNN, okrem prepravy ľudí výrazne uľahčí aj prepravu tovaru, pretože poskytne spojenie so strednou Európou a Švédskom, ktoré bude v porovnaní s aktuálnou trasou o 160 km kratšie.

Na výstavbe tunela sa Dánsko a Nemecko dohodli ešte v roku 2008. Stavba je stále v začiatkoch, avšak už sa začali výkopové práce. Stavba povedie po morskom dne a v najhlbšom bode bude umiestnená asi 40 metrov pod hladinou.

Domov
Zdieľať
Diskusia