Opäť sa jedná o špičkovú verziu AMG, ktorá má pod kapotou sériovo najvýkonnejší dvojliter na svete a to ešte pred úpravami samotným tunerom.
Po štýlovej triede CLA od Brabusu, prichádza na rad aj klasický hatchback, trieda A. Opäť sa jedná o špičkovú verziu AMG, ktorá má pod kapotou sériovo najvýkonnejší dvojliter na svete a to ešte pred úpravami samotným tunerom.
Rozsiahle portfólio nemeckého úpravcu luxusných a športových automobilov z dielne automobilky Mercedes-Benz sa opäť rozrastá. Tentokrát je vo veci najmenší automobil s hviezdou na kapote, trieda A. Aj tá sa už v úvode, teda v čase, kedy bola uvedená na trh, podrobila jemným úpravám, pod ktoré sa podpísal Brabus, jednalo sa však len o kozmetické vylepšenia. Medzičasom sa na svete ukázala aj ostrá verzia A 45 AMG a teda prišiel čas (trochu neskôr) na úpravy. V tomto prípade sa zmien dočkali aj technické parametre a tie sú naozaj pozoruhodné. Po stránke dizajnu sa zmien dočkali len detaily. Pôvodný, veľmi vydarený AMG packet ostal zachovaný, doplnil ho len výraznejší difúzor so štvoricou výfukov, viditeľnejší strešný spojler, početné plakety tunera, vrátane známeho loga "double B" nielen v maske chladiča a samozrejme, firemné, 19'' disky kolies.
Základom pre verziu A 45 AMG je turbodúchadlom preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý ponúka výkon až 265 kW / 360 koní, čo znamená, že je tým najvýkonnejším, sériovo vyrábaných dvoj-litrom na svete. Tento fakt už poznáme nejaký ten piatok, no teraz ho Brabus posunul na ešte vyšší, rekordný level. Vďaka novému ECU kitu pod označením PowerXtra B45 sa toto malé žihadlo môže pýšiť výkonom 400 koní a 500 N.m! Keď si to rozmeníme na drobné, rovnako, ako to bolo v prípade nedávnej úpravy CLA-čka, na jeden liter objemu motora pripadá až 200 koní! Hovoríme teda o novom rekorde v pomere objem/výkon.
To je v dnešnej dobe ďalším posunutím rekordu v prípade sériovej verzie ešte ďalej. Veď uznajte sami, najväčším preborníkom v tomto ohľade je najnovší Ford Focus, ktorý má v najúspornejšej verzii 1.0 EcoBoost až 125 koní vydolovaných len z jedno-litrového motora. Už v tomto prípade boli ľudia skeptickí, že tento motor dlho nevydrží. Veď klasické, priemerné vozidlá s litrovým motorom ponúkajú v lepšom prípade okolo 80 koní (aj to som asi veľa napísal), v prípade dvoj-litra je ponuka širšia, no väčšinou sa hovorí opäť len o hodnote okolo 170-180 koní v tých lepších prípadoch. Dvojlitrové, sériové A 45 AMG ma však koní až 360, v tomto upravenom prípade, teda dokonca až neuveriteľných 400 koní. Tým pádom prekonáva aj superauto, Bugatti Veyron, v najbrutálnejšej verzii Super Sport, ktorá má až 1200 koní. Keďže sa jedná o 8-litrový motor, pomer objem/výkon je horší, než v prípade tohto Brabusu!
Brabus maximálnu rýchlosť zatiaľ nezverejnil, nechal sa však počuť, že jeho A-čko dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za rýchle 4,2 sekundy. Okrem toho, na svoj výtvor ponúka plnú, 2-ročnú záruku!