Štúdia má poslúžiť ako predobraz pre ostrejšie ladený variant ID.7 GTX, ktorý Volkswagen chystá v budúcnosti predstaviť.
Hoci sa úplne nová elektrická vlajková loď značky Volkswagen ešte len začala predávať a na doručenie čakajú prví zákazníci, automobilka nám model ID.7 ukazuje v novej podobe. Nejde ešte o druhý karosársky variant, teda chystané kombi Shooting Brake, ale koncept športovej verzie s názvom ID.X Performace. Tá má poslúžiť ako predobraz pre ostrejšie ladený variant ID.7 GTX, ktorý skôr či neskôr Volkswagen predstaví, v prípade konceptu sa však automobilka nechala slušne uniesť. ID.X je totiž znížené až o 60 milimetrov a osadené na pomery veľkých sedanov, respektíve limuzín až nečakane brutálnym bodykitom, ktorý dopĺňajú 20" disky na štýl Porsche 911 GT3.
Vskutku fádny exteriér ID.7 následne dostal agresívnejší predný nárazník s dodatočným splitterom, citeľne rozšírené blatníky, výrazné prahy, rozmerný zadný difúzor a v neposlednom rade naozaj veľké zadné krídlo. Všetky spomínané doplnky sú pritom vyrobené z uhlíkových vlákien, vďaka ktorým elektromobil nabral na vizuálnej dramatickosti. Exteriér je pritom lakovaný v dvojfarebnej konfigurácii – zatiaľ čo hlavná časť karosérie je v matnom hliníkovom odtieni, strecha a jednotlivé kontrastné prvky sú v čiernom podaní.
Práve výrazný exteriérový bodykit jasne naznačuje, že sériové vyhotovenie bude v oveľa civilnejšom znení, keďže tak radikálne rozšírená karoséria sa pri obdobnom type vozidla neočakáva. Platí to aj pre interiér, kde síce evidujeme karbónové škrupinové sedadlá z rýdzo športových vozidiel, je však viac než jasné, že do produkcie sa takéto prvky výbavy rozhodne nedostanú. Naopak, početnejšie zastúpená brúsená koža či červené akcenty možno očakávať aj v sériovej podobe chystaného ID.7 GTX.
Jeho pointou bude najmä pohon oboch náprav, teda dva elektromotory, ktorými je vybavený aj koncept ID.X Performance. Elektrický pohon všetkých štyroch kolies 4Motion stavia na predný synchrónny a zadný asynchrónny elektromotor. Ich kombinovaný výkon je na úrovni až 411 kW/559 koní. Zadná náprava je navyše vybavená elektronickou uzávierkou diferenciálu, ktorej nastavenie sa mení v závislosti od zvoleného režimu v rámci funkcie Vehicle Dynamics Manager. Zdrojom energie je nová batéria s kapacitou 91 kWh, ktorá podporuje až 200 kW nabíjanie. Vzhľadom na to, že ide o koncept, údaj o dojazde Volkswagen neuvádza.