Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
25. septembra 2023 o 17:00
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Volkswagen sa nechal uniesť a svoju elektrickú vlajkovú loď ukazuje v 559-koňovej brutálnej štúdii

Volkswagen sa nechal uniesť a svoju elektrickú vlajkovú loď ukazuje v 559-koňovej brutálnej štúdii
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Štúdia má poslúžiť ako predobraz pre ostrejšie ladený variant ID.7 GTX, ktorý Volkswagen chystá v budúcnosti predstaviť.

Hoci sa úplne nová elektrická vlajková loď značky Volkswagen ešte len začala predávať a na doručenie čakajú prví zákazníci, automobilka nám model ID.7 ukazuje v novej podobe. Nejde ešte o druhý karosársky variant, teda chystané kombi Shooting Brake, ale koncept športovej verzie s názvom ID.X Performace. Tá má poslúžiť ako predobraz pre ostrejšie ladený variant ID.7 GTX, ktorý skôr či neskôr Volkswagen predstaví, v prípade konceptu sa však automobilka nechala slušne uniesť. ID.X je totiž znížené až o 60 milimetrov a osadené na pomery veľkých sedanov, respektíve limuzín až nečakane brutálnym bodykitom, ktorý dopĺňajú 20" disky na štýl Porsche 911 GT3.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021 o 14:30

Vskutku fádny exteriér ID.7 následne dostal agresívnejší predný nárazník s dodatočným splitterom, citeľne rozšírené blatníky, výrazné prahy, rozmerný zadný difúzor a v neposlednom rade naozaj veľké zadné krídlo. Všetky spomínané doplnky sú pritom vyrobené z uhlíkových vlákien, vďaka ktorým elektromobil nabral na vizuálnej dramatickosti. Exteriér je pritom lakovaný v dvojfarebnej konfigurácii – zatiaľ čo hlavná časť karosérie je v matnom hliníkovom odtieni, strecha a jednotlivé kontrastné prvky sú v čiernom podaní.

Volkswagen, ID.X,Volkswagen, ID.X,Volkswagen, ID.X,Volkswagen, ID.X,
Zobraziť galériu
(5)

Práve výrazný exteriérový bodykit jasne naznačuje, že sériové vyhotovenie bude v oveľa civilnejšom znení, keďže tak radikálne rozšírená karoséria sa pri obdobnom type vozidla neočakáva. Platí to aj pre interiér, kde síce evidujeme karbónové škrupinové sedadlá z rýdzo športových vozidiel, je však viac než jasné, že do produkcie sa takéto prvky výbavy rozhodne nedostanú. Naopak, početnejšie zastúpená brúsená koža či červené akcenty možno očakávať aj v sériovej podobe chystaného ID.7 GTX.

Odporúčané
Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? 29. augusta 2020 o 15:32

Jeho pointou bude najmä pohon oboch náprav, teda dva elektromotory, ktorými je vybavený aj koncept ID.X Performance. Elektrický pohon všetkých štyroch kolies 4Motion stavia na predný synchrónny a zadný asynchrónny elektromotor. Ich kombinovaný výkon je na úrovni až 411 kW/559 koní. Zadná náprava je navyše vybavená elektronickou uzávierkou diferenciálu, ktorej nastavenie sa mení v závislosti od zvoleného režimu v rámci funkcie Vehicle Dynamics Manager. Zdrojom energie je nová batéria s kapacitou 91 kWh, ktorá podporuje až 200 kW nabíjanie. Vzhľadom na to, že ide o koncept, údaj o dojazde Volkswagen neuvádza.

Volkswagen, ID.X,
Zdroj: Volkswagen
Domov
Zdieľať
Diskusia