J-beauty sa spolieha na tradičné skincare ingrediencie, výťažky z rastlín, fermentované zložky a veľa, veľa hydratácie. Viacerým značkám sa už podarilo preraziť aj na Slovensku.
Japonská kozmetika konečne v popularite v Európe dobieha tú kórejskú. Nechceme ich však stavať proti sebe: obe krajiny už stáročia produkujú kvalitnú a zaujímavú kozmetiku, ktorá si zaslúži pozornosť. Aj cenovo sú obe skupiny porovnateľné, s dostupnou kozmetikou pre obmedzený rozpočet, ale aj s luxusnými produktmi za trojciferné sumy.
Japonsko sa však len nedávno „heclo“ a viac sa sústredilo na propagačné aktivity mimo ázijského kontinentu. Pribúdajú e-shopy s japonskou kozmetikou, aj na tých kórejských nájdeš sekcie plné japonských výrobkov a niektoré zo značiek už nájdeš aj v drogériách a parfumériách na Slovensku.
Pozreli sme sa na tie najpredávanejšie a najznámejšie značky. Konkrétne na ich produkty, ktorým sa už podarilo presadiť v zahraničí a pomaly dobývajú svet.
Hada Labo Tokyo
Je to najpredávanejšia a zrejme aj najikonickejšia japonská značka na svete. Milujú ju ľudia v Japonsku a aj za hranicami a právom. Táto pleťová kozmetika je známa svojimi výrobkami z kyseliny hyalurónovej a minimalistickým prístupom ku kozmetickej rutine. Sústreďuje sa na intenzívnu hydratáciu a rozžiarenie pleti, ktorá vyzerá priam šťavnato.
V Európe a USA bola pionierom hydratujúcich esencií. Najznámejšie virálne produkty tejto značky Gokujyun Premium Hyaluronic Acid Lotion, čo je hydratačná esencia s obsahom 7 rôznych druhov kyseliny hyalurónovej, a Lotion No.1 Super Hydrator s kombináciou 3 typov kyseliny hyalurónovej. Značka Hada Labo Tokyo vstúpila na trh v roku 2004 a vyhýba sa využívaniu parfumov či minerálnych olejov.
Bioré
Značka Bioré má na svedomí ikonické krémy na opaľovanie. V Japonsku je slnečná ochrana bežnou súčasťou rutiny a dávajú si pozor na to, aby sa príliš neopálili. Práve slnko spôsobuje väčšinu znakov starnutia kože (vrásky, škvrny), takže tento návyk im nepochybne pomáha udržať pleť mladistvú.
Najznámejším produktom je zrejme UV Aqua Rich Watery Essence SPF 50+. Má tekutú gélovú konzistenciu, rýchlo sa vpíja, nezanecháva biele škvrny ani na tmavej pleti. Obsahuje kyselinu hyalurónovú, extrakt z materskej kašičky a ďalšie zvlhčujúce zložky. Značka zatiaľ nie je dostupná v drogériách, ale kúpiš ju na mnohých e-shopoch.
Shiseido
Shiseido je najväčšia kozmetická firma v Japonsku a piata najväčšia na svete. Založená bola v roku 1872, odvtedy sa rozrástla na kozmetický gigant, ktorý vlastní napríklad aj značky NARS, Bare Minerals či Laura Mercier. U nás ju okrem e-shopov zoženieš v drogérii aj parfumérii. Je to najdrahšia značka na našom zozname, v ponuke má prémiové produkty za trojciferné čísla.
Najznámejším z nich je sérum Ultimune Power Infusing Concentrate. Je to silné antioxidačné sérum, ktoré má za sebou 25 rokov výskumu a 38 patentov. Viditeľne zmenšuje známky starnutia, hydratuje a chráni pred vonkajšími vplyvmi. Obsahuje viaceré prírodné extrakty vrátane fermentovaného ibišteka sudánskeho či výťažku z huby reishi.
Skin Aqua
Nemôžeme nespomenúť značku Skin Aqua. Na konte má dva podobne populárne produkty: Tone Up UV Essence SPF 50+ a Skin Aqua UV Super Moisture Gel SPF 50+. Oba sú veľmi ľahké a majú pridané hydratačné účinky, presne tak, ako to majú japonské značky rady. Skin Aqua patrí pod firmu Rotho Pharmaceutical, pod ktorú patrí aj Hada Labo.
Tone Up Essence má tekutú textúru, ktorá sa ľahko nanáša. Má mierne modrastú farbu, ktorú nevidieť, ale pomáha na koži neutralizovať žlté podtóny. Tá potom vyzerá zdravšie a rozžiarenejšie. Produkt sa hodí na dovolenkové dni bez mejkapu. Obsahuje kyselinu hyalurónovú, vitamín C a rôzne ovocné výťažky.
Super Moisture Gel je vhodný na tvár aj telo, ide o hydratujúci gél, v ktorom nájdeš dva druhy kyseliny hyalurónovej, kolagén a aminokyseliny.
Oba zoženieš na špecializovaných slovenských e-shopoch s ázijskou kozmetikou.