Južná Kórea momentálne dominuje svetu krásy.
„Len zdravá pleť je krásna pleť“ síce veľmi znie ako klišé, no je jeden národ na svete, ktorý toto motto pretavil do prekvitajúceho biznisu a momentálne dominuje vo svete krásy. Kórejská kozmetika či k-beauty si dobyla aj slovenské srdcia a počas pandemických dvoch rokov na Instagrame pribudli desiatky e-shopov, ktoré sa na tento sortiment špecializujú.
K-beauty je výnimočná svojím prístupom k vedeckým inováciám, ktoré spája s hlbokým rešpektom k tradíciám. Masky v tvare pandy či so vzorom paradajky, čistiace gély, ktoré sú čierne, ligotavé či penivé, alebo zvláštne vodičky, ktoré slovenské značky takmer vôbec nepoznajú. Ide o produkty, do ktorých sa oplatí investovať? Slovenská kozmetická chemička Katarína Balabánová označuje kórejských výrobcov kozmetiky za priekopníkov. „Zmenili pohľad na toner, u nás známy skôr ako tonikum,“ spomína jeden príklad.
Podobné témy môžeme kvalitne spracovávať len vďaka našim predplatiteľom. Na vlastné oči sme sa boli pozrieť na vyhľadávané plastické či kozmetické procedúry, testujeme čoraz viac skrášľovacích produktov a rozprávame sa s dermatológmi, kozmetičkami a ďalšími expertmi na krásu. Ak chceš našu tvorbu podporiť, pridaj sa do klubu Refresher+.
12 vrstiev krásy
Kórejská kozmetika rozlišuje tonery a esencie, a zvyčajne (nie v 100 % prípadov) sú tonery tekutejšie, vodnatejšie než esencie. Ide o prípravné kroky pred krémom, no majú aj pridané účinky, napríklad hydratujú, exfoliujú (zbavujú odumretých buniek), zosvetľujú fľaky a podobne. U nás bolo tonikum väčšinou s alkoholom, pripomína slovenská chemička, často sťahovalo póry alebo presušovalo vyrážky, prípadne malo vyrovnať pH kože po čistiacich produktoch.
Tie sa však časom už zjemnili natoľko, že to nie je potrebné. Kórejské značky sa na tonery potom začali pozerať inak: vytvorili produkt, ktorý sa ľahko vrství, vpíja sa do kože rýchlo a pomáha jej vyzerať, inak sa to nedá pomenovať, šťavnato. S tonermi a esenciami postupne vznikla známa a prepracovaná skin care rutina.
Bežný obyvateľ Kórey použije ráno niekoľko produktov: čistič na tvár, toner, esenciu, sérum (alebo aj niekoľko), hydratačný krém, ktorým všetko uzavrie v koži a zabráni strate vody, a krém s ochranným faktorom. Zložitejšia rutina (s maskou na tvár, maskou pod oči, očným krémom či so sérom na pery) môže znamenať až 12 krokov.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či je kórejská kozmetika podľa expertky vhodná pre slovenskú pleť.
- Ktoré ingrediencie sú hviezdami kórejských produktov a prečo.
- V ktorých oblastiach je k-beauty skutočne priekopníčkou a ovplyvnila aj obrovské svetové značky ako Nivea či Lancôme.
- Ako dopomohla kórejská vláda k úspechu k-beauty biznisu.