Novinka cieli na pracantov, pridáva však atribúty, ktorými sa viac približuje k športovejšiemu vyhotoveniu.
Aktuálny Ford Ranger je na trhu od roku 2021, pričom minulý rok predstavili verziu Raptor, ktorý má pod kapotou benzínový šesťvalec. Teraz sa však portfólio ponúkaných verzií rozširuje o variant Wildtrak X, ktorý sa zaradí medzi klasický Wildtrak a spomínaný vrchol v ponuke. Novinka cieli na pracantov, pridáva však atribúty, ktorými sa viac približuje k športovejšiemu vyhotoveniu.
Ranger Wildtrak X má rozšírený rozchod kolies o 30 milimetrov a zväčšenú svetlú výšku o 26 milimetrov. Úpravy pritom neobišli ani podvozok ako taký, v rámci ktorého sa verzia X hrdí špeciálne naladenými tlmičmi Ohlins, zatiaľ čo o obutie 17" diskov sa starajú pneumatiky General Grabber AT3 s rozmermi 265/70. Špecifický tvar dostala predná maska, v rámci ktorej pridali ďalšie LED svetlá. Štandardom je nielen Matrix-LED technológia, ale aj strešný nosič, roleta na korbe či posuvný rám za kabínou. Pribudli aj hliníkové prahy a Wildtrak X bude k dispozícii výhradne vo výraznejšom laku Cyber Orange.
Do interiéru sa dostali čierne dekóry, v štandardnej výbave je 12,4" na výšku orientovaný displej infotainmentu Sync 4. generácie alebo audiosústava B&O. Pohonné ústrojenstvo tvorí naftový turbodiesel, ktorý poháňal predošlý Raptor. Dvojlitrový štvorvalec má 150 kW/204 koní a krútiaci moment 500 Nm. Samozrejmosťou je pripájateľný pohon všetkých štyroch kolies aj až 10-stupňová automatická prevodovka.
Súčasťou výbavy je nový režim Rock Crawl na lepší prejazd najnáročnejším terénom, nechýba však ani Trail Control, ktorý pomáha kontrolovať zjazdy a výjazdy v teréne pod 32 km/h. Ranger v novej verzii Wildtrak je najprv k dispozícii výhradne pre austrálsky trh (s cenovkou 51-tisíc dolárov), neskôr by sa však mal dostať do portfólia aj na ostatných trhoch.