Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
14. januára 2023 o 9:00
Čas čítania 1:11
Martin Mičuda

GT-R žije ďalej. Nissan opäť modernizuje legendárnu Godzillu, do Európy sa však už pravdepodobne nedostane

GT-R žije ďalej. Nissan opäť modernizuje legendárnu Godzillu, do Európy sa však už pravdepodobne nedostane
Zdroj: Nissan
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Hoci Japonci upravili výfukové potrubie, ktoré bolo dôvodom stiahnutia z Európy, je otázne, či sa Nissan GT-R k nám ešte vráti.

Znie to neuveriteľne, ale aktuálna generácia modelu GT-R značky Nissan sa nepretržite vyrába už od roku 2007. Legendárna Godzilla je s nami už vyše 16 rokov, čím ide o jedno z generačne najstarších vozidiel na trhu. Nepredáva sa však všade. Krátko nato, ako minulý rok nadobudli v Európe platnosť nové hlukové normy, Japonci svoju športovú pýchu zo starého kontinentu stiahli a výroba pre európsky trh sa oficiálne skončila.

Odporúčané
Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili 14. apríla 2022 o 12:30

Nissan teraz predstavil ďalšiu väčšiu modernizáciu, ktorá generácii R35 opäť predĺži životnosť. To, či sa vynovený model dostane do Európy, je však málo pravdepodobné. No faktom je, že GT-R nového modelového roku má prepracovaný aj výfukový systém – vzadu totiž pribudol nový väčší tlmič výfuku, ktorý má pohlcovať nežiaduci hluk, a to bez toho, aby došlo k strate výkonu. Zvuk auta by pritom zmeniť nemal.

Nissan, GT-R, Nismo,
Zdroj: Nissan

Najmarkantnejšou optickou zmenou prešla predná časť, kde je úplne nový, značne uhladený nárazník s efektným pásom denného svietenia. Platí to aj v prípade najostrejšej verzie Nismo, ktorej nárazník je podstatne agresívnejší. Inak to nie je ani v zadnej časti, kde sú väčšie plochy s uhlíkovými vláknami – zadný nárazník je viac aerodynamicky tvarovaný a zmenil sa aj difúzor. Vývojárom sa podarilo zvýšiť celkový prítlak o ďalších 13 percent. Je to aj vďaka veľkému krídlu.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Zásadnou novinkou sú karbónové škrupinové sedadlá, ktoré majú až o 50 % vyššiu tuhosť než doposiaľ. Väčšie budíky ani displej však do auta nezasadili. Kokpit dostal pozmenené čalúnenie kombinujúce kožu a Alcantaru.

Motor a výkon sa nezmenil. Štandardom je 419 kW/570 koní a 637 Nm, zatiaľ čo verzia Nismo (a nové Nismo Special Edition) má 441 kW/600 koní a 652 Nm. Motorom je preplňovaný 3,8-litrový šesťvalec VR38DETT, ktorý poháňa obe nápravy, twin-turbo agregát je pritom naďalej spárovaný so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Vylepšeniami prešlo naladenie odpruženia, zatiaľ čo verzia Nismo dostala nový predný samosvorný diferenciál.

Nissan, GT-R, Nismo,Nissan, GT-R, Nismo,Nissan, GT-R, Nismo,Nissan, GT-R, Nismo,
Zobraziť galériu
(11)
Domov
Zdieľať
Diskusia