Najväčší rival v segmente Canon zatiaľ podobný krok neoznámil.
Legendárny japonský výrobca fotoaparátov Nikon sa čoskoro úplne stiahne z trhu so zrkadlovkami. Podľa Nikkei sa v dôsledku klesajúceho záujmu spotrebiteľov presunie smerom k digitálnemu portfóliu. Jedným z hlavných dôvodov úpadku trhu so zrkadlovkami je čoraz silnejšia konkurencia zo strany smartfónov.
Posledný model profesionálnej zrkadlovky D6 SLR ponúkla značka Nikon v júni 2020. Nikon avizoval, že sa bude venovať predovšetkým tzv. bezzrkadlovým fotoaparátom, ktoré pri kompaktnejších rozmeroch ponúkajú porovnateľnú kvalitu a interaktívnejšie funkcie, pričom si zachovávajú variabilitu pomocou výmenných objektívov.
Nikon has stopped developing new digital single-lens reflex cameras because of falling sales. https://t.co/i84JGJCxiY
— The Japan Times (@japantimes) July 13, 2022
Spoločnosť Nikon uviedla na trh svoju prvú zrkadlovku v roku 1959 ako odpoveď vtedy dominantným modelom nemeckej značky Leica. V roku 2021 predala vyše 400 000 zrkadloviek, čo predstavovalo po značke Canon druhé najvyššie číslo. Nikon zatiaľ neplánuje zastavenie predaja existujúcich modelov zrkadloviek, a tak sa zdá, že výroba a distribúcia ostatných modelov značky bude pokračovať.
Na svetovom trhu so zrkadlovkami sa ešte v roku 2017 predalo 11,67 milióna prístrojov. Minulý rok to už bolo menej ako polovica, 5,34 milióna. Trh s bezzrkadlovkami, naopak, len medziročne narástol o 31 percent. Bezzrkadlové fotoaparáty tvorili minulý rok polovicu príjmov z podnikania spoločnosti Nikon v porovnaní s približne 30 percentami v prípade zrkadloviek.