Vesna ti kedykoľvek poradí na pobočke alebo online.
Ako si predstavuješ budúcnosť? Prácu v službách a v poradenstve, ako napríklad komunikáciu na infolinkách či zákaznícky servis v bankách, by mohli vykonávať digitálni ľudia alebo roboti. Spolupráca umelej inteligencie a ľudí nie je až také sci-fi, Slovenská sporiteľňa predstavila ako prvá banka na Slovensku prototyp digitálneho zamestnanca a ukázala, ako môže vyzerať budúcnosť bankovníctva.
Vesna je prvá 3D holografická bankárka, ktorá vďaka umelej inteligencii dokáže komunikovať so zákazníkmi a riešiť ich problémy kedykoľvek, dokonca aj o polnoci cez víkend. Stratil si kartu alebo si chceš vybaviť prenesenie účtu? Vesna ti bez problémov pomôže, „osobne“ sa s ňou môžeš porozprávať na pobočke Slovenskej sporiteľne v bratislavských Nivách, ale funguje aj v online priestore, môžeš s ňou chatovať na webe banky.
Digitálna poradkyňa je technologická vychytávka na svetovej úrovni, ale na vývoji sa podieľali výhradne slovenské firmy. O tom, ako bude vyzerať, rozhodli preferencie Slovákov, osobné pohovory so psychológmi a každý pohyb či detail tváre je výsledkom dlhej práce odborníkov. Na konci náročného procesu sa zrodila Vesna – brunetka s priateľskými zelenými očami.
Slovenská sporiteľňa chce uľahčiť klientom vybavovanie a posunúť návštevu banky na novú úroveň. Ako bude vyzerať naša budúcnosť, je otázne, ale možno sme sa dozvedeli, ako budú fungovať niektoré klientske služby vo vyspelom bankovníctve.