Medzi šesťvalcové verzie a hybridný osemvalec sa do ponuky vracia 4-litrový motor bez dodatočného elektromotora.
Keď minulý rok Mercedes-Benz vynovil svoje 4-dverové GT, automobilka portfólio ponúkaných motorizácií zredukovala výhradne na šesťvalce GT 43 a GT 53. Niekoľko mesiacov nato sa však ukázalo úplne nové vyhotovenie s názvom GT 63 S E Performance, ktoré pôvodný osemvalec doplnilo ešte o elektromotor.
Najnovšie sa do ponuky opätovne zaraďuje aj „klasické“ osemvalcové vyhotovenie, pretože značka práve ukázala modernizované verzie GT 63 a GT 63 S.
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že opticky sa nič nemení, opak je však pravdou. Zmenami prešiel najmä predný nárazník s inak tvarovanými otvormi na prívod vzduchu. Do ponuky sa zaradili nové odtiene karosérie (Green Light Magno a Manufaktur Rubellite Red Metalic), dizajny až 21" diskov.
V kokpite si našiel miesto nový športový volant AMG Performance, na ktorom sú vynovené dodatočné voliče na nastavenie režimov či úpravu stabilizácie. Drobnými zmenami prešli už aj štandardne dodávané 12,3" displeje, ktoré sa po novom hrdia špičkovým prostredím MBUX, pričom stredová obrazovka je odteraz už dotyková. Tak ako v exteriéri, aj v interiéri je možné zvoliť nové odtiene čalúnenia či dekóry.
Pointou verzie s číselným označením 63 (bez prídavného elektromotora) je, samozrejme, 4-litrový benzínový agregát V8 biturbo, ktorý bude naďalej k dispozícii v dvoch výkonnostných vyhotoveniach: v základnej podobe ponúkne 430 kW/585 koní, zatiaľ čo verzia s dodatkom S disponuje výkonom až 470 kW/639 koní. O sprevodovanie sa stará 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift TCT, ktorá prenáša silu na obe nápravy. Pohon 4Matic+ je totiž štandardom. Portfólio ponúkaných motorizácií je teda už úplne kompletné:
- GT 43 – 3.0 V6, 367 k, 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s, maximálka 270 km/h
- GT 53 – 3.0 V6, 435 k, 520 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,5 s, maximálka 285 km/h
- GT 63 – 4.0 V8, 585 k, 800 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,4 s, maximálka 310 km/h
- GT 63 S – 4.0 V8, 639 k, 900 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,2 s, maximálka 315 km/h
- GT 63 S E – 4.0 V8, 843 k, 1 400 Nm, z 0 na 100 km/h za 2,9 s, maximálka 316 km/h
Nemalé zmeny nastali aj v oblasti nastavenia vzduchového pruženia AMG Ride Control+, ktoré má zaručiť viac komfortu a zároveň v športových režimoch lepšiu stabilitu a prejazdovú rýchlosť v zákrutách. Už v tomto momente je novinka dostupná aj na našom trhu, kde jej cena v prípade verzie GT 63 štartuje na sume od 168 720 eur. Silnejší derivát GT 63 S začína od 182 802 eur.