2. generácia elektrického hatchbacku vyzerá po novom modernejšie.
Nissan Leaf sa považuje za jedného z priekopníkov na poli elektromobility, ostatne, jeho prvá generácia sa ukázala svetu už v roku 2010. Krátko nato, v roku 2011, elektrický hatchback získal titul auto roka, a to nielen v domácom Japonsku či v Európe, ale aj v celosvetovom meradle ako víťaz ankety WCOTY (World car of the year).
V roku 2017 svetlo sveta uzrela 2. generácia, ktorá prevzala štafetu, a až do konca roka 2019 bol Leaf naďalej najpredávanejším elektromobilom na svete.
V roku 2020 si tento titul už vzala Tesla Model 3 a portfólio elektrických vozidiel sa rapídnym tempom rozšírilo. Aj preto Nissan reaguje a pre modelový rok 2022 si pripravil modernizáciu obľúbeného elektromobilu. Leaf po novom vystupuje modernejším a o čosi atraktívnejším dojmom so športovým nádychom. Môže za to vynovená maska v čiernom vyhotovení, čelné svetlomety s tmavším podkladom alebo značne zaujímavejšie 16 alebo 17" dvojfarebné disky.
Na oboch koncoch si miesto našlo aj nové logo značky a jemné retuše evidujeme aj na zvyšných detailoch karosérie. V neposlednom rade sa do ponuky zaradili nové odtiene karosérie (Universal Blue a Magnetic Blue), nechýba ani možnosť čiernej strechy a krytov spätných zrkadiel. Jemne modernizovaný Leaf tak vizuálne viac zapadá medzi súčasné novinky značky a nadobúda modernejšie kontúry.
Žiaľ, v interiéri sa modernizácia neprejavuje, čo je škoda, pretože práve kokpit by si už po tých rokoch zaslúžil rad vylepšení. Nissan síce informuje o bohatej technologickej výbave, 9" displeji infotainmentu či podpore Apple CarPlay a Android Auto, tieto funkcie však už elektromobil niekoľko rokov ponúka. Po technickej stránke sú v ponuke naďalej dve verzie s odlišným výkonom i veľkosťou batérie:
- Leaf – 110 kW/150 koní a 40 kWh akumulátor
- Leaf+ – 160 kW/218 koní a 62 kWh akumulátor