Soška Spirit of Ecstasy je signifikantnou súčasťou každej masky modelov Rolls-Royce už 111 rokov.
Ruka v ruke s masívnou elektrifikáciou a prívalom rôzne elektrifikovaných vozidiel ide aj snaha o zníženie aerodynamického odporu vzduchu, a teda zníženie spotreby. Tá je predovšetkým pri elektromobiloch veľmi dôležitá, pretože alfou a omegou pre výrobcov je zlepšovať efektívnosť elektrického pohonu, inými slovami zvyšovať dojazd.
Rolls-Royce už dávnejšie oznámil, že elektrickému pohonu sa nevyhne, ba čo viac, aj britská aristokratická automobilka, ktorá je známa najmä veľkoobjemovými motormi, prejde do roku 2030 na výlučne elektrický pohon. Asi ťa neprekvapí, že azda najväčší problém modelov Rolls-Royce pri prechode na batériový pohon je vysoká hmotnosť a nie práve najaerodynamickejšie tvary. S tým sa chystá automobilka, pochopiteľne, bojovať. Prvé snahy začíname evidovať už teraz, no paradoxne na miestach, ktoré by si možno nečakal.
Výrobca ultraluxusných automobilov totiž informuje o svojej novej soške, ktorá je jednou z dominánt počinov z Goodwoodu. Reč je o soške Spirit of Ecstasy, ktorá je signifikantnou súčasťou každej masky. Je to tak už od roku 1911, no a práve pri príležitosti osláv 111. výročia dochádza k jej opätovným úpravám. Radikálne zmeny však nečakaj, zmeny by si si vo výsledku možno ani nevšimol. Ich spoločným znakom je snaha o optimalizáciu aerodynamiky a zníženie odporu vzduchu.
Ikonická soška sa teda síce naďalej drží svojho hlavného tvaru, ale medzičasom je menšia, viac naklonená dopredu a vo väčšom podrepe. Hoci na prvý pohľad ide o zanedbateľný rozdiel, svoje ovocie to prinesie. Prvý čisto elektrický Rolls-Royce pod menom Spectre sa má totiž hrdiť aerodynamickým odporom vzduchu len 0,26, no a pod tento údaj sa má podpísať aj nová soška. Práve kupé Spectre, ktoré má prísť v roku 2023, bude prvým modelom s vynovenou soškou Spirit of Ecstasy.