DiCaprio a Lawrence sa snažia presvedčiť svet, aby svoj koniec začal brať vážne. Neúspešne.
Adam McKay naposledy natočil podarenú politickú drámu Vice o viceprezidentovi Dickovi Cheneym. Film sa nám páčil, aj keď vzbudil kontroverzie a rozdelil divákov a recenzentov na dva tábory. Zdá sa, že v prípade jeho najnovšej snímky, ktorá zase raz osciluje na hrane komédie a politickej satiry, to dopadne rovnako. Bohužiaľ, tentoraz budeme zrejme stáť na tej druhej, menej spokojnej strane.
Dej sa zameriava na vedcov z univerzity v podaní Leonarda DiCapria a Jennifer Lawrence. Tí objavia kométu a prídu na to, že sa do 6 mesiacov stretne s planétou Zem a spôsobí globálne vyhynutie všetkého živého. Bohužiaľ, politici ani médiá ich neberú vážne a na sociálnych sieťach vzbudí väčšie vášne aj rozchod celebrít.
DiCapriova postava to ešte ako-tak zvláda a postupne sa dostáva do sveta médií, pričom spolupracuje s vládou na tom, aby sa situácia vyriešila správne. Jennifer Lawrence je však so svojou postavou v pomykove a nedokáže vstrebať, ako flegmaticky k tomu pristupuje väčšina sveta. Film sleduje ich snahu obrátiť túto situáciu a zároveň nastavuje zrkadlo súčasnej spoločnosti, politickej situácii, konšpirátorom a aktivite ľudí na sociálnych sieťach.
Adam McKay natočil v prvom rade politickú satiru v komediálnom žánri, no sem-tam poukazoval aj na iné problémy v spoločnosti. Bohužiaľ, robil to len veľmi povrchne. Človek, ktorý aspoň zbežne sleduje situáciu vo svete, v médiách a podobne, nebude pri sledovaní filmu obohatený o žiadne bizarné či šokujúce scény.
Od začiatku je totiž jasné, že film sa odohráva v nereálnom svete, v ktorom ľudia zďaleka nereagujú tak, ako by reagovali v skutočnosti, respektíve snímka sa zameriava výhradne na ľudí z radov konšpirátorov a, vyslovene povedané, idiotov. Ide teda o zobrazenie extrémnych situácií, pre ktoré režisér nevybudoval reálne či dostatočne silné protiargumenty v podobe autentických postupov v takejto katastrofálnej situácii.
Dosť tým obmedzil konflikt, aby mal priestor a čas na spracovanie ľudského správania a zachytenie celej bizarnosti a nepríčetnosti ľudí v podobných situáciách. Ak by sme tému Don’t Look Up preniesli na našu súčasnú situáciu a kométu si nahradili covidom, vyobrazené paralely medzi naším a filmovým svetom by celkom sedeli.