V Bratislave vybudovali za 3 mesiace úplne nový tím. Za ich úspechom nestojí len jeho obsadenie, ale aj pracovné prostredie.
Prezentácie, práce a tabuľky sú našou nevyhnutnou súčasťou nielen počas študentských čias, momentálne ich počas práce aj školy z domu využívame možno viac ako kedykoľvek predtým. Viac ako rok fungujeme vo virtuálnom svete, ktorý možno predtým na niečo podobné ani nebol prispôsobený.
Rovnako ako sa museli prispôsobiť a vylepšiť rôzne nástroje, s ktorými teraz môžeme sledovať online prednášku, robiť záverečné skúšky či prezentovať šéfovi svoje ciele, sme sa museli prispôsobiť aj my. Kriedu, zošit a tabuľu sme vymenili za nástroje balíka Office 365, a aj keď to môže byť niekedy komplikované, je skvelé, že ich tu máme, mladí ľudia sa naďalej môžu vzdelávať a spoločnosti fungujú takmer bez problémov.
Rozhodli sa vziať tieto nástroje pod vlastnú kontrolu
Nástroje, ktoré sú prítomné pri práci z domu či vyučovaní online, denne využíva aj celá spoločnosť Zurich Insurance. V slovenskej pobočke sa preto rozhodli vytvoriť samostatný tím podpory pre nástroje z balíčka Office 365. Vznikol len za tri mesiace a za jeho úspechom stojí nielen jeho obsadenie a manažérske zručnosti, ale aj celkové pracovné prostredie. Nie sú to len benefity, dovolenky či atraktívne finančné ohodnotenie.
Vybudovali interný Office 365 tím za tri mesiace
Ešte v lete spoločnosť Zurich Insurance hľadala do svojho tímu nové posily a dnes už má nový funkčný tím na podporu O365. Keďže expertízu v rámci služieb Office 365 mali doposiaľ len externe, čo im nevyhovovalo, rozhodli sa vytvoriť vlastný, interný tím. Aktuálne je jeho úlohou poskytovať IT služby nielen v rámci slovenskej pobočky Zurich Insurance, ale aj v prípade mnohých ďalších vo svete.
„O365 tím zabezpečuje globálnu podporu pre Office 365 služby, ako napríklad Exchange Online, Microsoft Teams, SharePoint Online a OneDrive for Business a ďalšie. Náš tím má zároveň prístup k najnovším Microsoft technológiám a proaktívne komunikuje so spoločnosťou Microsoft o možných vylepšeniach služieb,“ vysvetľuje líder O365 tímu Jozef Hudák.
Úspešný tím vybudovali aj vďaka svojmu pracovnému prostrediu
Tím pozostáva z ôsmich technických analytikov a ich lídra. Vybudovať úplne nový pracovný kolektív, ktorý dosahuje za krátky čas dobré výsledky, nie je úplne jednoduché. Vďačia za to jednak samotnému výberu vhodných kandidátov, jednak efektívnej spolupráci lokálnych manažérov s tými zahraničnými. Úlohu zohrala aj zaangažovanosť a odbornosť tímlídra, ktorý nastúpil na pozíciu.
HR manažérka Andrea Pálková prezradila, že za úspechom tohto tímu stoja aj samotné pracovné podmienky, ktoré pre všetkých v Zurich Insurance nastavujú tak, aby oslovili tých správnych ľudí. Dostatočná pracovná pohoda a podmienky na efektívnu prácu sú ich hlavnou prioritou. Zamestnancov podporujú, aby neustále rástli – či už osobnostne, alebo po pracovnej stránke.
„Flexibilne reagujeme na aktuálnu situáciu a snažíme sa vytvoriť dokonalé podmienky na prácu z domu s dôrazom na work-life balance či už pohyblivým pracovným časom, IT vybavením na home office, technickými tréningmi, ktoré sú zakončené uznávanými certifikátmi alebo školeniami zameranými na osobnostný rozvoj, alebo osobným voľnom a dovolenkou navyše,“ vysvetľuje.
Pochvaľujú si priateľskú atmosféru a otvorenú komunikáciu
Výhodou v Zurich Insurance sú nielen rôzne benefity, ale aj spomínané dobre nastavené pracovné podmienky. To sa však netýka len IT vybavenia či technických tréningov, ale aj samotného prostredia spoločnosti. Potvrdili nám to aj členovia nového O365 tímu, ktorí sa zhodli na tom, že tu vládne otvorená, priama a úprimná komunikácia, ktorá je štandardom.
„Žiadna otázka nie je považovaná za nesprávnu a na každú sa nájde adekvátna odpoveď. Ak by som mal svoje slová zhrnúť do nejakej myšlienky, tak O365 tím, ako aj spoločnosť samotná dávajú pocit bezpečného ostrova v rozbúrenom oceáne práce,“ vysvetľuje Miro, O365 L2 Support Analyst.
Zároveň hovorí, že nielen v ich tíme, ale aj v spoločnosti panuje pozitívna energia a podpora zo všetkých strán. „V porovnaní s predošlými pracovnými skúsenosťami musím povedať, že ak nastane problém, hľadá sa primárne riešenie, na hľadanie vinníka sa čas zbytočne nevynakladá,“ dodáva.
„Zurich Insurance považujem za ideálneho zamestnávateľa, ktorý mi poskytuje dostatok priestoru na osobnostný a kariérny rast s dôrazom na work-life balance. Firma ponúka široké spektrum benefitov, podporu od vedenia, HR alebo kolegov. V Zurich Insurance neexistujú hlúpe otázky a všetky požiadavky sú vyriešené v priateľskej atmosfére,“ opisuje svoju skúsenosť Jozef, líder tímu O365.
Chcú napredovať nielen v poisťovníctve, ale aj v informačných technológiách
Kompetenčné centrum Zurich Insurance v Bratislave neustále rastie a rozširuje sa. Andrea Pálková hovorí, že na rok 2022 majú ambiciózne plány nielen v oblasti poisťovníctva, ale aj v oblasti informačných technológií. „Vzniká veľa nových a zaujímavých projektov, na ktorých spolupracujeme s kolegami z celého sveta a ktoré nás posunú opäť o level vyššie. Čaká nás mnoho expertných pozícií v oblasti poistného rizika, aktuárstva, neživotného poistenia, ale opäť aj vo sfére informačných technológií, business intelligence, cloudu či dátovej analytiky,“ dodáva.
Chceš sa pridať do ich tímu?
Nielen atraktívne finančné ohodnotenie zamestnancov motivuje a vytvára pre nich priaznivé podmienky na efektívnu prácu. Zurich Insurance je príkladom spoločnosti, ktorá na to dbá vo všetkých možných oblastiach. Preto ak ťa táto spoločnosť zaujala, môžeš si pozrieť ich aktuálne voľné pracovné pozície, ktoré určite budú aj v budúcnosti pribúdať.