Len 2 roky od predstavenia športového radu 1 nemecký výrobca vylepšuje jeho techniku.
Automobilka BMW v roku 2019 spravila zásadné rozhodnutie, keď svojej 3. generácii radu 1 nadelila úplne odlišnú koncepciu pohonu. Hatchback, ktorý dovtedy staval na pohone primárne zadných kolies, sa zrazu zmenil na prednokolku s možnosťou voliteľného systému xDrive a s motorom umiestneným naprieč.
Dlhoročných fanúšikov značky tým BMW sklamalo, nehovoriac o tom, že jednotkové BMW s radikálnou zmenou koncepcie zároveň prišlo aj o šesťvalcový motor.
Z niekdajšej ozdoby triedy po šoférskej stránke sa tak razom stala de facto klasická tuctovka, ktorá prišla o všetky unikátnosti v danom segmente. Ba čo viac, BMW prekvapivo ohlásilo, že vrcholom ponuky už nebude M140i xDrive, ale „len“ M135i xDrive, čím sa vlastne automobilka sama stiahla z boja medzi top verziami nižšej strednej triedy. Po približne dvoch rokoch automobilka informuje, že svoj vrcholný variant priostruje.