Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 20. 6. 2019 meniny má Valéria

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
3
Martin Mičuda
28. máj 2019, 10:01

1-kové BMW sa revolučne mení od základov, chce byť pritom opäť špičkou v triede

Avizované veľké zmeny nadobudli reálne kontúry.

Martin Mičuda
28. máj 2019, 10:01
1-kové BMW sa revolučne mení od základov, chce byť pritom opäť špičkou v triede
Zdroj: bmwgroup.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

O novej jednotke sa hovorí už dlhé roky, za čo môže predovšetkým veľká revolúcia pod kapotou. Už nejaký ten rôčik je totiž známe, že odchádzajúca generácia bola posledným mohykánom v segmente, ktorý sa ponúkal nielen s výhradne zadným pohonom, ale zároveň aj šesťvalcom. Navyše, túto kombináciu bolo možné dokonca okoreniť o manuálnu prevodovku, z čoho urobilo BMW obrovský unikát. Tomu je však, ako ti už isto došlo, koniec.

 

S príchodom nového radu 1 sa menia veci od základov. Poďme ale po poriadku. 1-kové BMW bolo dizajnovo azda vždy tak trochu iné a platí to aj pre práve predstavenú 3. generáciu. Nemožno povedať, že by jednotka bola škaredá, to rozhodne nie, pravdou ale je, že už akosi stratila svoje čaro a v jednotlivých detailoch vidieť iné modely. Novinka s interným označením F40 je pritom paradoxne kratšia, za čo môže iná architektúra – nová platforma s motorom naprieč umožnila posunúť kokpit viac vpred a teda dosiahnuť značne viac priestoru v kokpite. Pozdĺžne umiestnené motory boli v kompakte proste priestorovým problémom.

 

Úplne nové 1-kové BMW sa revolučne mení od základov, chce byť pritom opäť špičkou v triede

 

Kratšia kapota prináša vyváženejšie proporcie, zatiaľ čo hlavná bočná línia smerom vzad výraznejšie rastie. Karoséria pôsobí o čosi širšie, za čo môžu aj zvýraznené blatníky a širšia zadná časť. Ako sa stalo trendom, tradičné ľadvinky sú opäť o čosi väčšie. Sú opticky prepojené a už nemajú výhradne vertikálne lamely, ale zaujme i štruktúra, s ktorou sa vo výsledku maska ponáša na modely značky Kia.

 

Šikmé a do strán viac pretiahnuté svetlomety sú v základe halogénové s dennými LED-kami, za príplatok ale nechýba špičková full-LED technológia. Zadné skupinové svetlá majú užší tvar a hrdia sa prepracovanou trubicovou ledkovou grafikou. BMW ako jedna z mála automobiliek naďalej preferuje reálne koncovky výfuku.

 

Okrem dizajnového vyhotovenia Advatage či voliteľných línií Luxury Line, M Sport Line a M Sport sa hneď v úvode predstavuje aj ostrý variant M135i xDrive, ktorý zaujme medenými detailmi. Dokonca, automobilka nám prezentuje už aj efektné M Performance doplnky, ktoré športovo strihnutý vzhľad ešte pritvrdzujú – dodatočný športový polep, predný splitter, aerodynamické prvky či strešný spojler.

 

Úplne nové 1-kové BMW sa revolučne mení od základov, chce byť pritom opäť špičkou v triede

 

Interiér jednotky ponúka veľké medzigeneračné zmeny, v porovnaní s poslednými novinkami z dieľne BMW už však asi nič vyslovene neprekvapí. Centrom horizontálne situovanej palubnej dosky je 10,25" dotykový displej, zatiaľ čo príplatkové digitálne budíky s progresívnou grafikou majú tiež 10,25". V základe sú budíky analógové s integrovaným 5,1" displejom.

 

Nárast rozmerov o 34 milimetrov do šírky sľubuje väčšiu priestrannosť, vzadu je dokonca o 33 milimetrov viac miesta na kolená. Môže za to práve kratší predok, ktorý zabezpečil značne viac priestoru pre kokpit aj napriek kratšiemu rázvoru (- 20 mm) a celkovej dĺžke (4319 mm). Batožinový priestor má po novom až 380 litrov, dodať pritom treba, že k dispozícii je už výhradne len 5-dverový variant. 3-dverák bol skrz nízky záujem vyradený z ponuky.

 

Úplne nové 1-kové BMW sa revolučne mení od základov, chce byť pritom opäť špičkou v triede

 

A teraz tá najväčšia revolúcia. Nový rad 1 je už štandardne prednokolka s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive, no a o pohon sa starajú výhradne troj- a štvorvalcové motory. Na výber sú tri prevodovky – 6-stupňový manuál, 7-stupňová dvojspojková prevodovka (pre trojvalcové verzie) a napokon 8-stupňový automat. Aby sme boli konkrétnejší, ponuka je v úvode predaja nasledovná:

 

  • 118i (benzínová 1,5-ka, 103 kW / 140 koní a 220 Nm)
  • M135i xDrive (benzínový 2-liter, 225 kW / 306 koní a 450 Nm)
  • 116d (naftová 1,5-ka, 85 kW / 115 koní a 270 Nm)
  • 118d (naftový 2-liter, 110 kW / 150 koní a 350 Nm)
  • 120d xDrive (naftový 2-liter, 140 kW / 190 koní a 400 Nm)

 

I keď novinka prišla o tradičné prednosti BMW a rovnako i šesťvalcový motor (čomu sa však vzhľadom k extrémne prísnym normám nemožno absolútne čudovať), značka vo veľkom ospevuje jazdné vlastnosti, ktoré majú naďalej patriť k úplnej špičke v triede. Nová 1-ka má byť vďaka športovému podvozku ešte agilnejšia, vývojári navyše zapracovali na odozve na plynový pedál, čo má zabezpečiť ešte väčšiu výbušnosť, a to i pre tie najzákladnejšie verzie.

 

Karoséria je zároveň tuhšia a ľahšia o 30 kilogramov, no a spomenúť treba aj dvojstupňové preplňovanie pomocou nízkotlakového turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek a vysokotlakového turbodúchadla integrovaného do výfukových zvodov.

 

Samozrejme, nechýba plejáda asistenčných prvkov výbavy a viaceré výdobytky doby, ktoré poznáme z väčších modelov – či už ide o adaptívny tempomat, cúvací asistent (pamätá si posledných 50 metrov) alebo 360-stupňová kamera, špičkový head-up displej, prípadne digitálne kľúč. Novinka si autosalónovú premiéru odkrúti na jesennom veľtrhu vo Frankfurte, štart predaja je naplánovaný na 28. septembra.

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Zdroj: bmwgroup.comFoto: bmwgroup.com Tagy: BMW, rad 1, M350i
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.