Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
14. mája 2013 o 23:48
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!

TECH
Uložiť Uložené

Nová 308-čka určite zamieša karty vo svojej triede. Má sa nový Golf či Cee'd čoho obávať?

Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!


Peugeot predstaví na autosalóne vo Frankfurte novú generáciu modelu 308. Avšak už dnes máme k dispozícii prvé fotografie, podľa ktorých vieme ako bude nový hatchback so staronovým označením vyzerať.

 

Francúzska automobilka už dávnejšie informovala, že v prípade modelu 308 sa nebude meniť číselné označenie, ako tomu bolo doteraz. Teraz prichádzajú nové fotografie a prvé informácie, podľa ktorých vieme, že novinka váži až o 140 kg menej ako minulá generácia. Zapríčiňuje to aj nová platforma EMP2, kratšia a nižšia karoséria. Dizajnový smer vychádza z konceptu Onyx. Zabudnite teda na prednú masku s masívnym otvorom. Novinka disponuje decentnou chrómovou mriežkou chladiča a vykrojenými prednými svetlometmi s technikou LED diód. Tie nájdeme v zadných svetlách.

Celok po novom pôsobí oveľa elegantnejšie a jednoduchšie. Konečne! V exteriéri v podstate nenájdete žiadne francúzske dizajnové výkriky. Jeden však nájdeme v úplne novom interiéri. Po vzore menšieho modelu 208, sa prístrojová doska s budíkmi posunula vyššie a zároveň volant nižšie. Tým pádom sa na budíky nepozeráme cez veniec volantu, ale ponad neho. Veľmi netradičné, no možno je to len otázka zvyku, aj keď veľa majiteľov 208-čiek to kritizuje, nakoľko sú budíky veľmi nečitateľné. Rovnako netradičný je aj otáčkomer, ktorého stupnica začína z druhej strany. Podobne to nájdeme v modeloch Aston Martin. Batožinový priestor disponuje hodnotou 470 litrov.

Motorizácie začínajú s trojvalcom a objemom 1.2 l. Ten poskytuje výkon 60 kW / 82 k. Ďalej budú k dispozícii motory s objemom 1,4 a 1,6 l, či už benzínové alebo naftové HDi motory. Top model bude poháňaný 1.6-tkou THP s výkonom 147 kW / 200 k.

Bližšie informácie automobilka prinesie čoskoro, avšak je jasné, že nová 308-čka určite zamieša karty vo svojej triede. Má sa nový Golf či Cee'd čoho obávať?


Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!


Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!


Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!


Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!


Nový Peugeot 308: Má sa Golf čoho obávať?!

Foto: Peugeot

Domov
Zdieľať
Diskusia