Pancierové vyhotovenie triedy S prichádza v novej generácii.
Je to už takmer rok, čo nám Mercedes-Benz predstavil svoju novú pýchu, triedu S. Medzičasom sme tento klenot z portfólia stuttgartskej automobilky vyskúšali aj osobne, no a teraz prichádza na svet jeho ďalšie nové vyhotovenie. Nie je to síce ešte chystaná AMG verzia (S 63e alebo S 73e), ale variant určený pre tú najnáročnejšiu klientelu – pancierové S 680 s tradičným dodatkom Guard. Svoju svetovú premiéru si odkrúti na blížiacom sa autosalóne v Mníchove.
Ako sa už stalo zvykom, eskový Guard je zameraný na bezpečnosť posádky a inak to nie je ani teraz. Najnovšia generácia totiž zaručuje kompletnú balistickú ochranu tej najvyššej triedy medzi civilnými vozidlami – VR10, zároveň sa hrdí certifikátom odolnosti proti výbuchom v zmysle smernice ERV2010.
Počas testovania a vývoja jednotlivých pancierových častí karosérie bolo na ne vypálených vyše 500 striel z rôznych útočných zbraní.
Na prvý pohľad vyzerá trieda S vo vyhotovení Guard normálne, no pod dobre známymi líniami sa schováva doslova dodatočná konštrukcia. Tú tvorí špeciálna oceľ a uhlíkové vlákna, niektoré plochy sú preto oproti štandardným hrubšie o viac ako centimeter. Platí to aj pre sklá, ktoré sú hrubé približne 10 centimetrov, pričom bočné sú pre vysokú hmotnosť ovládané hydraulikou.
Mercedes-Benz opäť tvrdí, že ide o najbezpečnejšiu sériovo vyrábanú limuzínu na svete. Samozrejme, vybavená je aj výstražnými majákmi a sirénami, exteriérovými a interiérovými reproduktormi z integrovaného systému vysielačiek/mikrofónov, vlastným akumulátorom, zásobníkom s kyslíkom či hasiacim prístrojom. V neposlednom rade sú prítomné pneumatiky Michelin PAX typu runflat, ktoré s prestreleným plášťom dokážu prejsť bez problémov minimálne 30 kilometrov.
Pod kapotou sa nachádza to najlepšie, čím Mercedes-Benz disponuje – 6,5-litrový a dvakrát preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 450 kW/612 koní a krútiacim momentom 830 Nm. Maximálna rýchlosť je limitovaná na hranicu 190 km/h, treba však dodať, že sa bavíme o kolose, ktorý v dôsledku opancierovania váži približne 5 ton. Cenové relácie zatiaľ oficiálne komunikované neboli, vzhľadom na predchodcu sa však dá očakávať, že to bude minimálne okolo pol milióna eur.