Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
31. júla 2021, 8:25
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Mercedes-Benz tvrdí, že nové S 680 Guard je najbezpečnejšou limuzínou na svete. Pre pancier váži až 5 ton

Mercedes-Benz tvrdí, že nové S 680 Guard je najbezpečnejšou limuzínou na svete. Pre pancier váži až 5 ton
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Pancierové vyhotovenie triedy S prichádza v novej generácii.

Je to už takmer rok, čo nám Mercedes-Benz predstavil svoju novú pýchu, triedu S. Medzičasom sme tento klenot z portfólia stuttgartskej automobilky vyskúšali aj osobne, no a teraz prichádza na svet jeho ďalšie nové vyhotovenie. Nie je to síce ešte chystaná AMG verzia (S 63e alebo S 73e), ale variant určený pre tú najnáročnejšiu klientelu – pancierové S 680 s tradičným dodatkom Guard. Svoju svetovú premiéru si odkrúti na blížiacom sa autosalóne v Mníchove.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021, 14:30

Ako sa už stalo zvykom, eskový Guard je zameraný na bezpečnosť posádky a inak to nie je ani teraz. Najnovšia generácia totiž zaručuje kompletnú balistickú ochranu tej najvyššej triedy medzi civilnými vozidlami – VR10, zároveň sa hrdí certifikátom odolnosti proti výbuchom v zmysle smernice ERV2010.

Počas testovania a vývoja jednotlivých pancierových častí karosérie bolo na ne vypálených vyše 500 striel z rôznych útočných zbraní. 

Mercedes-Benz, S 680 Guard
Zdroj: Mercedes-Benz

Na prvý pohľad vyzerá trieda S vo vyhotovení Guard normálne, no pod dobre známymi líniami sa schováva doslova dodatočná konštrukcia. Tú tvorí špeciálna oceľ a uhlíkové vlákna, niektoré plochy sú preto oproti štandardným hrubšie o viac ako centimeter. Platí to aj pre sklá, ktoré sú hrubé približne 10 centimetrov, pričom bočné sú pre vysokú hmotnosť ovládané hydraulikou. 

Mercedes-Benz opäť tvrdí, že ide o najbezpečnejšiu sériovo vyrábanú limuzínu na svete. Samozrejme, vybavená je aj výstražnými majákmi a sirénami, exteriérovými a interiérovými reproduktormi z integrovaného systému vysielačiek/mikrofónov, vlastným akumulátorom, zásobníkom s kyslíkom či hasiacim prístrojom. V neposlednom rade sú prítomné pneumatiky Michelin PAX typu runflat, ktoré s prestreleným plášťom dokážu prejsť bez problémov minimálne 30 kilometrov.

Odporúčané
Ikonická značka áut Mini predstavila limitovanú edíciu. Na Slovensku sú dostupné len dva kusy Ikonická značka áut Mini predstavila limitovanú edíciu. Na Slovensku sú dostupné len dva kusy 18. decembra 2023, 17:00

Pod kapotou sa nachádza to najlepšie, čím Mercedes-Benz disponuje – 6,5-litrový a dvakrát preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 450 kW/612 koní a krútiacim momentom 830 Nm. Maximálna rýchlosť je limitovaná na hranicu 190 km/h, treba však dodať, že sa bavíme o kolose, ktorý v dôsledku opancierovania váži približne 5 ton. Cenové relácie zatiaľ oficiálne komunikované neboli, vzhľadom na predchodcu sa však dá očakávať, že to bude minimálne okolo pol milióna eur.

Mercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 Guard
Zobraziť galériu
(11)
Domov
Zdieľať
Diskusia