Chodí na strednú školu, no aj bez maturity už stihol na teniskách zarobiť viac, ako väčšina z nás za celý život.
To, že na teniskách sa dá v dnešnej dobe celkom pekne zarobiť už dúfam nie je pre nikoho prekvapením. Aj na Slovensku alebo v Čechách totiž nájdeš desiatky sneakerheads, ktorí majú v kapse čerstvý občiansky preukaz no pritom obúvajú kecky za tisíce eur. Väčšina z nich síce patrí do kategórie "povolaním syn", no ich vášeň k tejto kultúre jednoducho nemôžeš poprieť. Ich prioritou je hype, pred obchodom sú ochotní čakať aj niekoľko dní a keďže nové tenisky sa pečú častejšie ako rožky, chlapci si našli svoj spôsob, ako z celej situácie vyťažiť maximum.
Svet tenisiek sa tak snaží voči resellerom bojovať viacerými cestami a ak si už niekedy skúšal kúpiť nové YZY, určite vieš, o čom hovorím. Nájsť spôsob, ktorým zabrániš ľuďom v tom, aby si medzi sebou predávali vybrané modely tenisiek za 2-3 násobok pôvodnej ceny však zatiaľ neexistuje a čím limitovanejší je samotný release, tým väčší je dopyt. Rovnaký fakt si tak zobral k srdcu aj 16-ročný Benjamin Kapelushnik, ktorý žije v Miami a behom štyroch rokov dokázal na teniskách otočiť milióny.
“Keď som bol piatak, mama mi kúpila Galaxy LeBrons IX a Zoom Kobe VII. V tej dobe som ešte nevedel nič o teniskách. Nosil som ich do školy a ľudia z nich šaleli. Odvtedy som za začal zaujímať o túto kultúru čím ďalej, tým viac.”
Zo začiatku si budoval len svoju vlastnú zbierku, no postupom času mu ľudia posielali aj ponuky na kúpu a Benjamin si tak uvedomil, že z tenisiek sa dá spraviť celkom výnosný biznis. “Svoj prvý kemping pred obchodom som zažil v siedmej triede kvôli Cheech & Chong Nike SB Dunks.”. Kúpil dva páry, jeden predal a ten druhý mal v podstate zadarmo. Nakoľko väčšina exkluzívnych releasov je však limitovaná len jedným párom na zákazníka, Benjamin dal dokopy všetkých kamošov, ktorým platil zhruba $50 aby zaňho stáli v rade a za jeden víkend tak mohol získať ešte viac. Podobným spôsobom sa síce dá čo-to zarobiť, no ak sa do celej veci ponoríš ešte hlbšie, zistíš, že v dnešnej dobe už nestačí len ponúknuť tenisky s trojnásobnou cenovkou po tom, čo sa dostanú do predaja. Dôležitejšie je mať kvalitné zásobovanie (plug), vďaka ktorému sa k teniskám dostaneš ako prvý.
"Raz som kúpil Air Jordan VII Miro za $700 a otec mi vynadal, že som jediný človek, ktorý je ochotný zaplatiť toľko za tenisky. Keď som ich neskôr predal za $1000, ostal milo prekvapený."
Benjamin si tak cez svojich kamošov musel vybudovať dobré vzťahy s niektorými distribútormi Nike a adidas, ktorí mu potom boli ochotní doručiť tenisky ešte pred ich oficiálnym predajom (aj keď by im za to zo strany výrobcov asi hrozili veľké problémy). Dnes tak údajne posiela daným obchodom tisíce dolárov aby sa k novým modelom mohol dostať čím skôr a jeho cieľom je zisk aspoň 35-40%.
Niektoré tenisky však naberajú na hodnote až postupom času, a tak má aktuálne v zálohe vyše 800 párov, ktoré hodlá speňažiť neskôr. Predávať veci cez Instagram však nie je veľmi lukratívna vyhliadka do budúcnosti a už tento rok tak má v pláne aj otvorenie svojho vlastného obchodu, zameraného na predaj a výkup tenisiek.
DJ Khaled patrí medzi najväčších zberateľov v hre a za svoje klenoty vďačí aj Benjimu.
Rovnako ako kopec známych raperov, celebrít alebo športovcov.
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler