Odpoveď na chystanú emisnú normu Euro 7 nenechala na seba dlho čakať.
Nemusíš ani veľmi sledovať automobilové dianie , aby si postrehol, ako automobilky masívne podliehajú elektrifikácii. Či sa ti to páči alebo nie, je to odpoveď na stále nekompromisnejšie emisné normy, ktoré sú najmä na európskom trhu doslova nočnou morou pre automobilky. Ruka v ruke so striktnými limitmi idú aj jednotlivé štáty Európskej únie, ktoré ohlasujú stopku pre spaľovacie automobily v horizonte najbližších 10 rokov.
Bolo teda len otázkou času, kedy priamo zo strán výrobcov prídu správy o tom, že skôr či neskôr dôjde k ukončeniu vývoja spaľovacích motorov. Jednoducho povedané, pokiaľ EÚ prinúti výrobcov vyrábať vozidlá s nulovými emisiami, vývoj a predaj konvenčných jednotiek stratí význam.
Už v úvode roka Hyundai/Kia oznámili koniec vývoja naftových motorov, zatiaľ čo Audi začiatkom marca informovalo o úplnom konci vyvíjania nových spaľovacích agregátov. Obdobné plány ohlásil aj koncern Daimler, no a najnovšie sa k týmto značkám pridáva Volkswagen.
Dodať treba, že v tomto momente to neznamená, že spaľovacie agregáty v jednotlivých značkách úplne skončia, ukončený bol "len" vývoj ďalších generácií konvenčných motorov. Aktuálne dostupné motory tak ešte niekoľko rokov pod kapotou týchto značiek uvidíme a medzičasom určite dôjde aj k ich vylepšeniam, nové generácie už však, pochopiteľne, nemá význam vyvíjať. Za značku Audi to pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uviedol priamo člen predstavenstva Markus Duesmann.
Je viac než jasné, že jestvujúce benzínové či naftové jednotky sa už i tak masívnej elektrifikácii nevyhnú, čoho dôkazom je príval mild-hybridných či plug-in hybridných modelov. Tie budú v nasledujúcich rokoch odpoveďou najmä na chystanú emisnú normu Euro 7 pre rok 2025, ktorá klasické spaľovacie motory jednoducho pochová. Nateraz je namieste otázka, či im masívna elektrifikácia vôbec pomôže, pretože podľa Európskej komisie má udržateľný dopravný prostriedok zaručiť výlučne 0 g C02.
Ak by k takémuto drastickému riešeniu naozaj došlo, išlo by o legislatívny koniec spaľovacích motorov od roku 2025 na území EÚ. Koniec vývoja nových klasických jednotiek bol teda na spadnutie, napokon napríklad automobilka Volvo už dávnejšie uviedla, že od roku 2030 plánuje úplne zastaviť predaj vozidiel so spaľovacím motorom. Dokonca Jaguar má v pláne už v roku 2025 ponúkať výhradne elektrické modely.