Švédske Volvo v spolupráci s firmou Polestar predstavuje špičkový športový sedan.
Švédske Volvo nepatrí zrovna k tým automobilkám, ktoré by ohurovali zákazníkov športovými modelmi, či ktoré by obsadzovalo popredné priečky v automobilových pretekoch (výnimkou sú závody WTCC).
Športové verzie upravené práve pre závody WTCC, má na starosti upravárenská firma Polestar. Práve tá prichádza s úpravou klasického sedanu S60 pre "bežné" používanie. S60-ku postavila do aerodynamického tunela, kde na základe meraní, prísne prispôsobila tvary nárazníkov, spojlerov či zadného difúzora. Oproti klasickej S60-ke má o 30 mm nižšiu svetlú výšku, o 20 mm rozšírenejšiu karosériu kvôli rozšíreným nápravám. Použité sú špičkové tlmiče Öhlins, krížové rozpery karosérie s pomocnými rámami, či tuhšie zavesenie kolies. Brzdy Polestar-Brembo disponujú vnútorným chladením. Auto stojí na 19 palcových kolesách obutých do pneumatík s rozmermi 265/30 R19. Interiér je prakticky zhodný so štandardnou S60-kou, akurát je doplnený o športové sedadlá a zníženú stredovú konzolu pre lepšie ovládanie.
To najdôležitejšie nájdeme pod kapotou. Sériový šesťvalec T6 s objemom 3,0 l bol vyladený z 224 kW / 304 k, na neuveriteľných 374 kW / 508 k! Na svedomí to má turbodúchadlo Garret 3171, prepracované sanie, spaľovacie komory, hlavy valcov a celé výfukové potrubie. O preraďovanie sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka M66C, ktorá prenáša silu vďaka novej generácii spojky Haldex s E-LSD, na všetky štyri kolesá.
Sedan vďaka tomu zrýchli na 100 km/h za 3,9 s. a dosiahne maximálnu rýchlosť presahujúcu 300 km/h. Švédska RS4-ka je charakteristická svetlomodrým lakom karosérie. Na svete existuje zatiaľ len jeden exemplár, ktorý sa predstavil na minuloročnom autosalóne v Los Angeles. Automobilka tam overovala záujem o tento skvost. Podľa najnovších informácií sa dočkáme oficiálnej výroby v obmedzenom počte.
Foto: Volvo & Polestar