
Pivo, čipsy a autá. Toto sú najzaujímavejšie reklamné spoty tohtoročného Super Bowlu
Spoločným znakom je humor, ale aj emotívne poobhliadnutie sa za minulým rokom.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Pivo, čipsy a autá. Toto sú najzaujímavejšie reklamné spoty tohtoročného Super Bowlu
Spoločným znakom je humor, ale aj emotívne poobhliadnutie sa za minulým rokom.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Pre Európana nemusí byť finále severoamerickej futbalovej ligy, teda Super Bowl atraktívna záležitosť. Hlavne preto, že na starom kontinente nemá americký futbal tradíciu. V Spojených štátoch je to ale obrovská udalosť, ktorá už od roku 1967 láka ku obrazovkám desiatky miliónov divákov. Preto sú televízne reklamné spoty počas Super Bowlu jednými z najsledovanejších.

Tento ročník sa s cenou až tak nehýbalo a podobne ako minulý rok stál 30-sekundový blok 5,5 milióna dolárov. Viaceré veľké značky si dokonca dopriali aj 60 a viac sekundové spoty. V prepočte na masu divákov to nemusí byť vysoká cena.
Super Bowl totiž už viacero rokov priláka zakaždým viac ako 100 miliónov divákov ku obrazovkám. Ťažko odhadnúť koľko z nich nevyužíva práve reklamnú pauzu na „návštevu toalety“. V každom prípade aj tento rok sa počas Super Bowlu odvysielali tucty reklám. Vybrali sme 10 tých najzaujímavejších.
Cheetos „to som nebol ja“
Chrumky, ktorých poznávacím znakom je, že po jedení po nich všade ostáva oranžový poprašok si tento rok vybrali za partnerov hollywoodsky pár Milu Kunis a Ashtona Kutchera. Nechali ich spievať upravenú verziu skladby It Wasn’t Me od Shaggyho z roku 2000. Len namiesto nevery so susedkou v reklame klamali o jedení tejto pochutiny.
Nie všetko je originál
Výrobca nápojov Michelob do svojej reklamy najal tie najvačšie hudobné, filmové a športové hviezdy...až z nich nakoniec boli len vcelku podarení dvojníci. S výnimkou Dona Cheadla, ktorý vysvetľuje ako sa veci majú.
Trojrozmerný McConaughey
Čipsy Doritos sú podľa ich výrobcu pravdepodobne nudné, lebo sú „dvojrozmerné“. Vymysleli tak Doritos 3D, ktoré už nie sú len trojuholník, ale ihlan. A personifikovali to na hollywoodskej hviezde Matthewovi McConaugheym, ktorý z vcelku vtipnej 2D podoby po zjedení Doritos konečne získal tretí rozmer.
Bud Light – citrónový rok
V tomto prípade stojí reklamný claim na anglickom prísloví, ktoré by sa dalo voľne preložiť ako – Ak ti život dáva citróny, urob limonádu. Teda ak sa dejú nepríjemné veci, treba sa naučiť z nich vyťažiť čo najviac. Bud Light narážal na minulý rok, ktorý bol pre pandémiu poriadne „citrónový“ a nechal na svet v katastrofickom klipe pršať citróny. Výsledkom je limonáda od výrobcu piva.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1910 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Bez koní
Tento rok sa dlhoročný reklamný partner NFL rozhodol, že na Super Bowle nebude mať reklamný spot. Doteraz v nich často používal majestátne škótske plemeno koňov Clydesdale. Využila to konkurenčná spoločnosť Boston Beer Company. V ich klipe na novú Samuel Adams Ipu nechali týmito koňmi veľmi efektívne zničiť celú ulicu.
Aby príchutí Pringles nebolo málo
Oficiálne by sa tejto pochutine nemalo hovoriť zemiakové čipsy, lebo nie sú ani jedno a ani druhé. Aj napriek tomu, že je to hlavne kukuričná hmota sa vďaka ich tvaru a predaji v tubách stali legendárnymi. A tiež preto, že v priebehu rokov pridali takmer dve desiatky rôznych príchutí. V novej reklame sa výrobca snaží vytvoriť módu jedenia viacerých príchutí položených na seba. S rizikom, že táto zábava ťa môže zbaviť sústredenia sa na dôležité veci.
Nórsko je nový nepriateľ amerických vodičov
Elektromobil je vlastne vďaka Tesle americká záležitosť. V počte elektromobilov na počet obyvateľov však USA zaostávajú. Vedie Nórsko, čo sa v reklame General Motors/Cadillac nepáči Willovi Ferrellovi. Rozhodne sa, že im s novým Cadilacom ukáže ako sa to má robiť.
Aj nožnicovoruký Edward chce elektromobil
General Motors propagoval svoj nový elektrický Cadillac Lyriq aj cez remake kultového filmu Nožnicovoruký Edward od Tima Burtona z roku 1990. V reklame si podobnú postavu nazvanú Edgar zahral Timothée Chalamet a jeho mamu Winona Ryder, ktorá hrala aj v origináli. Spot má poukazovať na to, že vďaka funkcii autopilota môže na Lyriqu šoférovať aj postava s nožnicami namiesto prstov.
Atraktívnejšia Alexa
Smart reproduktory Amazon Echo so vstavanou virtuálnou asistentkou sú na trhu už pár rokov a v mnohých edíciách a veľkostiach. Stále to sú však len viac či menej zaoblené neosobné reproduktory. V novej reklame si v predstavách jednej z používateliek týchto reproduktorov vezme Alexa na seba podobu vyzývateľa trónu Wakandy.
Kreatívny daňový poradca
Vcelku vtipnú reklamu dokážu kreatívni ľudia vymyslieť ešte aj na tak nudnú záležitosť akou sú dane a daňové poradenstvo. Spoločnosť TurboTax v spote vysvetľuje, ako sa dá na daniach ušetriť v rôznych štátoch USA. Napríklad ak máš 100 rokov, vzácny strom alebo ťa navštívili mimozemšťania.
Na serióznu nótu
Reklamy počas Super Bowlu neboli len o vtipe. Viacero z nich malo aj citlivý odkaz pre americkú spoločnosť bez toho, aby nejako zvýrazňovalo zadávateľa reklamy.
Toyota poukazovala na nezlomného ducha, ktorý je v dnešnej dobe potrebný viac, než inokedy. Ako vzor ukazuje príbeh Jessicy Long, americkej paraolympioničke v plávaní. Narodila sa v Rusku, odkiaľ ju v 13 mesiacoch adoptovali. Kvôli chorobe jej onedlho museli amputovať dolnú časť oboch nôh. Aj napriek týmto prekážkam sa stala športovkyňou svetového mena a získala 23 paraolympijských medailí, z toho až 13 zlatých.
Jeep zas vytvoril klip, ktorý má tú najrýdzejšiu americkú atmosféru. Rocková legenda Bruce Springsteen ukazuje zasnežený americký vidiek a prichádza do Kansasu. Tam je v meste Lebanon takzvaná U.S Centre Chapel – kaplnka v geografickom strede Spojených štátov amerických. Ide o symboliku spájania sa, keďže vo volebnom roku plnom nepokojov sú USA rozdelené viac, než za celé desaťročia predtým.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.