William Li môže byť v budúcnosti známejší než Elon Musk. Prečítaj si, vďaka čomu je NIO iné.
Keď sa začne rozprávať o elektromobiloch, takmer určite sa reč rýchlo stočí na automobilku Tesla. Tá dominuje prakticky všetkým rebríčkom predajov, či už ide o Európu, USA alebo Čínu.
Práve v najľudnatejšej krajine sveta však Tesle rastie konkurencia v podobe firmy NIO. Jej príbeh sa pritom v mnohom podobá na raketový úspech značky pod vedením Elona Muska, no ponúka aj pár zaujímavých služieb nevyše, ktoré by mohli vyriešiť súčasné nedostatky vozidiel bez spaľovacieho alebo vznetového motora.
- Prečo si o automobilke NIO zatiaľ zrejme nepočul
- Čo má spoločné s Teslou a v čom naopak ide úplne inou cestou
- Kedy môžeš prvé elektromobily tohto výrobcu očakávať aj v Európe
- Ako vidia NIO svetoví investori a či sa dá predpovedať jeho najbližšia budúcnosť
- Čo sa na čínskych autách bude musieť zmeniť, aby uspeli aj u nás
- V čom spočíva možná „revolúcia" v nabíjaní elektromobilov
Niekoľko rokov takmer bez záujmu
Pamätáš si ešte na nekonečnú sériu článkov o tom, ako Tesla len páli peniaze a každý mesiac vyrába viac a viac dlhov, pričom záujemcovia o nové auto čakali dlhé mesiace na stále sa posúvajúce termíny dodávok? Veľa bolo aj problémov s kvalitou a mnohí analytici preto predpokladali, že by nemusela vôbec prežiť.
Aj NIO si na svoj zlomový moment muselo počkať. Korene firmy siahajú až do novembra 2014. Správy o jej pokroku zatiaľ takmer neopúšťali domovskú Čínu.
Do polovice roka 2018 sa „automobilke“ podarilo predať len 481 áut, čo by si pri pohľade z vonku asi nemohol označiť inak, ako totálne fiasko. Napriek tomu však Číňania vstúpili na americkú burzu a dôveru v nový projekt vlialo hneď niekoľko veľkých hráčov.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo má spoločné s Teslou a v čom naopak ide úplne inou cestou.
- Kedy môžeš prvé elektromobily tohto výrobcu očakávať aj v Európe.
- Ako vidia NIO svetoví investori a či sa dá predpovedať jeho najbližšia budúcnosť.
- Čo sa na čínskych autách bude musieť zmeniť, aby uspeli aj u nás.
- V čom spočíva možná „revolúcia" v nabíjaní elektromobilov.