Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. októbra 2020, 14:25
Čas čítania 4:23
Matej Krajčovič

NIO chce odstrániť najväčší nedostatok elektromobilov. Novú a nabitú batériu dostaneš na „čerpačke“ za menej než 3 minúty

TECH ELEKTROMOBILY TESLA (VÝROBCA AUTOMOBILOV)
Uložiť Uložené

William Li môže byť v budúcnosti známejší než Elon Musk. Prečítaj si, vďaka čomu je NIO iné.

Keď sa začne rozprávať o elektromobiloch, takmer určite sa reč rýchlo stočí na automobilku Tesla. Tá dominuje prakticky všetkým rebríčkom predajov, či už ide o Európu, USA alebo Čínu.

Práve v najľudnatejšej krajine sveta však Tesle rastie konkurencia v podobe firmy NIO. Jej príbeh sa pritom v mnohom podobá na raketový úspech značky pod vedením Elona Muska, no ponúka aj pár zaujímavých služieb nevyše, ktoré by mohli vyriešiť súčasné nedostatky vozidiel bez spaľovacieho alebo vznetového motora.

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo si o automobilke NIO zatiaľ zrejme nepočul
  • Čo má spoločné s Teslou a v čom naopak ide úplne inou cestou
  • Kedy môžeš prvé elektromobily tohto výrobcu očakávať aj v Európe
  • Ako vidia NIO svetoví investori a či sa dá predpovedať jeho najbližšia budúcnosť
  • Čo sa na čínskych autách bude musieť zmeniť, aby uspeli aj u nás
  • V čom spočíva možná „revolúcia" v nabíjaní elektromobilov

Toto je čínska Tesla. O automobilke NIO budeš počuť čoraz viac, prináša revolučnú výmenu batérií za menej než 3 minúty
Zdroj: Drew Angerer / Getty Images

Niekoľko rokov takmer bez záujmu

Pamätáš si ešte na nekonečnú sériu článkov o tom, ako Tesla len páli peniaze a každý mesiac vyrába viac a viac dlhov, pričom záujemcovia o nové auto čakali dlhé mesiace na stále sa posúvajúce termíny dodávok? Veľa bolo aj problémov s kvalitou a mnohí analytici preto predpokladali, že by nemusela vôbec prežiť.

Aj NIO si na svoj zlomový moment muselo počkať. Korene firmy siahajú až do novembra 2014. Správy o jej pokroku zatiaľ takmer neopúšťali domovskú Čínu. 

Odporúčané
Aký majú dojazd a koľko stoja? Veľký prehľad elektromobilov v pomere k ich cene Aký majú dojazd a koľko stoja? Veľký prehľad elektromobilov v pomere k ich cene 28. septembra 2020, 17:13

Do polovice roka 2018 sa „automobilke“ podarilo predať len 481 áut, čo by si pri pohľade z vonku asi nemohol označiť inak, ako totálne fiasko. Napriek tomu však Číňania vstúpili na americkú burzu a dôveru v nový projekt vlialo hneď niekoľko veľkých hráčov. 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 90272 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Čo má spoločné s Teslou a v čom naopak ide úplne inou cestou.
  • Kedy môžeš prvé elektromobily tohto výrobcu očakávať aj v Európe.
  • Ako vidia NIO svetoví investori a či sa dá predpovedať jeho najbližšia budúcnosť.
  • Čo sa na čínskych autách bude musieť zmeniť, aby uspeli aj u nás.
  • V čom spočíva možná „revolúcia" v nabíjaní elektromobilov.
Domov
Zdieľať
Diskusia