Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. augusta 2020, 18:08
Čas čítania 1:03
Martin Mičuda

585-koňové G 63 od firmy Inkas je nepriestrelná ultra-luxusná terénna limuzína za milión €

585-koňové G 63 od firmy Inkas je nepriestrelná ultra-luxusná terénna limuzína za milión €
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://inkasarmored.com/armored-limousine-based-mercedes-g63-amg/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">inkasarmored.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

Predĺžený rázvor a dodatočná pancierová ochrana.

Spoločnosť Inkas nie je v našich končinách príliš známa, za veľkou mlákou však patrí k popredným úpravcom, ktorí sa zameriavajú na obrnené vozidlá. Práve táto kanadská spoločnosť totiž prerába sériové vozidlá na ich podstatne bezpečnejšie alternatívy.

Inak tomu nie je ani v tomto prípade, keď si v Inkas zobrali do parády nový Mercedes-AMG G 63 a pretavil ho do ultra-luxusnej obrnenej limuzíny. 

Pôvodne G-čko totiž narástlo do dĺžky o približne 1 350 milimetrov, čím celková dĺžka narástla na hodnotu až 6 186 milimetrov. Z toho rázvor ma statočných 4 374 milimetrov. Natiahnutie rázvoru však nie je pointou úpravy, pretože v zmysle tradícií Inkas došlo k výraznému zvýšeniu úrovne ochrany. Po kompletnej rekonštrukcii samotného rámu i jeho jednotlivých súčastí spĺňa toto predĺžené G-čko balistickú odolnosť na úrovni kategórie BR7.

Trieda odolnosti BR7 značí, že prítomný pancier odolá nielen krátkym strelným zbraniam (do ráže .44 Magnum), ale aj dlhým zbraniam (pušky, samopale, guľomety do ráže 7,62x51), a to dokonca aj v prípade striel s oceľovým jadrom. Inými slovami, dané G-čko bolo osadené duálnym pancierom až z dvoch oceľových dosiek, ktoré kombinujú oceľ, keramické materiály, aramid a zliatiny hliníka. 

Predná časť kokpitu ostala prakticky nezmenená, za to vzadu pribudol doslova ultra-luxusný salónik – dve celo-kožené kreslá, stredový tunel s panelom pre obsluhu 4-zónovej klimatizácie a napokon obrovská 4K televízia.

Po motorickej stránke sa nič nemení. O pohon sa naďalej stará 4-litrová V8-čka s výkonom 585 koní. Inkas si svoj výtvor cení na čiastke od 600-tisíc dolárov, v prípade spomínanej výbavy s triedou odolnosti BR7 sa však finálna čiastka môže vyšplhať až na úroveň 1,2-milióna dolárov, teda v prepočte približne rovný 1 milión €.

Domov
Zdieľať
Diskusia