Ikonické M-kové BMW sa už čoskoro dočká novej generácie.
Na rakúskom okruhu Red Bull Ring nám BMW bok po boku ukázalo dva prototypy, ktoré už čoskoro uzrú svetlo sveta.
Ich spoločným menovateľom je označenie M4, v prvom prípade ide o sériové cestné vyhotovenia, zatiaľ čo to druhé zastupuje okruhový špeciál s dodatkom GT3. V oboch prípadoch zaujme najmä predná maska, ktorá pri odhalení radu 4 doslova otriasla svetom.
Vskutku kontroverzné riešenie masky, ktorým sa BMW vracia ku svojej histórii, totiž rozdelilo verejnosť na dva tábory. Či sa ti už na výšku orientované ľadvinky páčia alebo nie, priložené fotografi potvrdzujú, že ich dostane, pochopiteľne, aj vrcholná M4-ka (dokonca aj M3-ka).
Predprodukčná verzia je síce stále pokrytá maskujúcou fóliou, trénované oko si už vie predstaviť, ako bude vyzerať novinka v sériovom vyhotovení.
Agresívne tvarované nárazníky doplnia vytiahnuté blatníky, vskutku masívne prahy, decentne pozmenené aerodynamické spätné zrkadlá, 4 koncovky výfuku či zadná odtrhová hrana. Podstatné však je to, čo sa nachádza pod kapotou.
Tým nie je nič iné ako nový 3-litrový benzínový radový šesťvalec M PowerTurbo (z modelov X3 M a X4 M), ktorý bude k dispozícii v dvoch výkonnostných úrovniach. Základné vyhotovenie ponúkne 353 kW / 480 koní, zatiaľ čo variant Competition dostane až 375 kW / 510 koní. Fanúšikov manuálnej prevodovky poteší skutočnosť, že 480-koňová verzia bude k dispozícii aj so 6-stupňovým manuálom, za príplatok nebude chýbať 8-stupňový automat M Steptronic. Verzia M4 Competition ho dostane štandardne.
BMW to síce zatiaľ oficiálne nekomunikovalo, my už vieme, že M4-ka dostane aj revolučný M xDrive, teda pohon všetkých štyroch kolies, ktorý umožňuje odpojiť prednú nápravu. Tento pohon bude ale určený len pre model M4 Competition, slabšia verzia vsadí len na výhradné zadný pohon.
K odhaleniu nového BMW M3 a M4 by malo podľa posledných informácií dôjsť 23. septembra, k zákazníkom sa ale ikonický bavorák v najnovšom vyhotovení dostane až budúci rok.